تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۴۹۱۲۸۱
کبنا بررسی کرد؛

مدیریت قابل قبول جمالی آرند در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد / دست دخالت‌‌های بی‌جا از این نهاد فرهنگی کوتاه شد / آیا رضایت معلمان از وضعیت موجود پایدار خواهد ماند؟

۰
مدیریت قابل قبول جمالی آرند در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد / دست دخالت‌‌های بی‌جا از این نهاد فرهنگی کوتاه شد / آیا رضایت معلمان از وضعیت موجود پایدار خواهد ماند؟
کبنا ؛
در حالی که در سال‌های گذشته آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در نخستین روزهای سال، به‌هم‌ریختگی زیادی در ابلاغ معلمان وجود داشت، در سال جاری نه تنها ابلاغ معلمان به موقع زده شد، بلکه مدارس نیز به طور قابل قبولی بازگشایی شدند.
به گزارش کبنا، آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد علیرغم انتقاداتی که به آن وارد است، در سال جاری عملکرد مطلوبی داشته است. در سال‌های گذشته، به‌ویژه از 1400 به این‌سو (به‌جز سال تحصیلی جدید) معلمان در شرایط مناسبی قرار نداشتند و به موقع ابلاغ خود را دریافت نمی‌کردند.
اوج این به‌هم‌ریختگی سال گذشته در آستانه انتخابات مجلس بود که بسیاری از معلمان باسابقه به روستاها رفتند و معلمانی با یکی دو سال سابقه به مراکز شهر رفتند هدف از تمام این جابه‌جایی‌ها نیز تأثیرگذاری بر روند انتخابات بود.
اما در سال جاری دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم. اگر جابه‌جایی‌ای نیز وجود داشته و موجب نارضایتی معلمان شده، صرفاً موردی بوده و وجه سیستماتیک نداشته است. این در حالی است که سال گذشته در اواخر شهریور ماه حیاط آموزش و پرورش آنقدر شلوغ بود که هر کس می‌توانست حدس بزند حجم نارضایتی‌ها از مدیریت عزت‌خواه چقدر بالاست.
از یک طرف برخی از معلمان ابلاغی گیرشان نیامده بود و برخی نیز بدون سابقه مدیریت مدارس را به دست آورده بودند. حجم این سوءمدیریت آنقدر زیاد بود که حتی گفته می‌شد زادگاه مدیرکل وقت آموزش و پرورش معلم ندارد. اما حالا که اعتراضی دیده نمی‌شود، احساس می‌شود ابلاغ‌ها به موقع زده شده و ساماندهی مطلوب است.
از طرف دیگر بازگشایی مدارس نیز در استان به موقع بود و در بسیاری از مدارس جشن‌های بازگشایی مدارس قابل قبولی برگزار شد که موجب رضایت معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها شد.
حدود 200 چمن مصنوعی ورزشی در مدارس استان نیز افتتاح شد که نوید اتفاقات خوبی در سطح مدارس استان را می‌دهد. خوابگاه دانش‌آموزی دیشموک نیز افتتاح شد.
تمام این موارد نشان دهنده آن است که آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در مقطع کنونی به دور از نگاه‌های جریانی و سیاسی قرار دارد. در حالی که سال‌های گذشته دخالت نیروهای سیاسی آفتی برای آموزش و پرورش استان بود.
بخشی از این وضعیت مطلوب ناشی از گذار نمایندگی بویراحمد از مهدی روشنفکر به محمد بهرامی بود. چرا که هنوز نماینده جدید در موقعیتی قرار نگرفته که در وضعیت آموزش و پرورش دخالت کند. البته به نظر می‌رسد بهرامی نماینده کنونی بویراحمد برخلاف روشنفکر قصدی برای دخالت در روند این اداره‌کل ندارد.
دخالت‌های نماینده پیشین بویراحمد در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد آنقدر زیاد بود که گفته می‌شد حتی تسهیلات نیز بر اساس نزدیکی به نماینده پرداخت می‌شد؛ آنهایی که نسبتی با نماینده نداشتند شانسی برای دریافت تسهیلات نداشتند. اما حالا در زمینه پرداخت تسهیلات نیز به نظر نمی‌رسد نارضایتی‌ای وجود داشته باشد.
وضعیت موجود نشان می‌دهد علاوه بر آن‌که نمایندگان تغییر کرده‌اند، جمالی مدیرکل آموزش و پرورش نیز عملکرد مطلوبی داشته است. حالا که جمالی عملکرد قابل قبولی داشته رسانه‌ها می‌توانند از عملکرد او دفاع کنند. اما این به منزله آن نیست که در صورت سوءمدیریت، نقدی از سوی این پایگاه خبری نسبت به او منتشر نشود.
کمااینکه در حال حاضر انتقاداتی نسبت به وضعیت مدارس غیرانتفاعی در سطح استان وجود دارد. بسیاری از خانواده‌های دانش‌آموزان معتقدند ظرفیت مدارس غیرانتفاعی نباید به اندازه سایر مدارس باشد. استدلال آنها این است که وقتی هزینه پرداخت می‌کنند باید تفاوتی بین مدارس غیرانتفاعی و دولتی وجود داشته باشد. این موضوع را در روزهای آینده با تفصیل بیشتری مورد بررسی قرار خواهیم داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل با حزب الله لبنان، تل آویو سرمایه گذاری‌های سنگینی را جهت ...
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
1