کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

تاج‌گردون و دوره جدید استان کهگیلویه و بویراحمد

2 مهر 1403 ساعت 21:39

محدودکردن تاج‌گردون در دوره‌ای که وی در حال اثرگذاری در سطح ملی و برخوردار از اعتبار کافی در مناسبات سیاسی و اقتصادی کشور است هیچ نسبتی  با واقعیات بیرونی ندارد و بیشتر در جهت تخریب تاج‌گردون است.


یک دوره تلخ و ضعیف در استان کهگیلویه و بویراحمد در نهایت در حال تمام‌شدن است. پرداختن به گذشته و نبش قبر اگر چه برای عبرت‌آموزی و مراقبت برای عدم تکرار آن لازم است؛ اما در این مقطع و مقال مجال آن نیست.
 درحالی‌که بعد از رأی قاطع مردم به تاج‌گردون در اسفند 1402 انتظار می‌رفت مجموعه مدیریتی استان از این فرصت و اتفاق مهم استقبال نمایند و از آن و ظرفیت ملی تاج‌گردون در مسیر توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده کنند اما خیلی زود شروع به موضع گیری و ادبیات ناشایست و حتی تهدید گونه در قبال منتخب مردم نمودند.
اتفاقات تلخ سقوط هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور سیزدهم و شهادت وی و همراهانش سبب شکل‌گیری مناسبات جدید در  کشور شد. این درحالی‌که حتی قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری و روشن‌شدن تکلیف رئیس‌جمهور آینده در خود مناسبات و ترتیبات مجلس شاهد صف‌آرایی‌ها و ائتلاف‌های نویی بودیم که نکته اصلی آن تأکید و تأیید ظرفیت‌های غلامرضا تاج‌گردون در میان همه نیروهای توانمند نظام بود. چیزی که اما در استان یا نمی‌خواستند ببینند و یا مجموعه مدیریتی استان در پی بهره‌گیری و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها نبود.
حالا اما ورق به نفع و در جهت منافع عمومی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برگشته است و شرایط کاملاً تغییر کرده است. حضور رئیس‌جمهور مردمی در رأس قوه مجریه و حضور جمعی از توانمندترین مدیران کشور در سطح وزرا یک فرصت تاریخی و طلایی در پیشروی توسعه کشور قرار داده است.
حضور یک نماینده ملی و توانمند به نام غلامرضا تاج‌گردون که در مجلس اصول‌گرا نیز موفق به حضور در رأس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس  شده است این فرصت تاریخی را برای کهگیلویه و بویراحمد مضاعف می‌کند.
هر چند کماکان کسانی هستند با القای ادبیات تند و تخریبی سعی در کاستن و کنارگذاشتن این ظرفیت دارند؛ اما تاج‌گردون درگذشته نشان داده است به‌دوراز حواشی اولویت خود را انجام کار و خدمت به مردم قرار داده است.
تاج‌گردون حتی اگر دولت سابق بر سرکار بود از قدرت و اعتبار کافی برای نفوذ در جهت توسعه استان برخوردار بود. حال در دولتی که رئیس آن نزدیک‌ترین رابطه و شناخت را نسبت به تاج‌گردون دارد این امکان چندین برابر می‌شود.
تاج‌گردون در موضوع معرفی استاندار به‌دوراز حاشیه به‌مانند سایر نمایندگان و بی‌هیچ فشاری اقدام به معرفی گزینه‌های مورد حمایت خود کرد و بعد از معرفی یدالله رحمانی نیز با روی گشاده از این حسن انتخاب استقبال کرده است تا اولاً عزم خود برای وحدت و تعامل در استان را نشان داده باشد و در ثانی به‌دوراز دخالت مستقیم در انتصابات به وظیفه اصلی خود یعنی نظارت و قانون‌گذاری و ایفای نقش در تعریف و تقسیم بودجه در سال بودجه‌ای پیشرو همت بگمارد.
تاج‌گردون نماینده مردم است و یقیناً محل مشورت وزرا و مدیران ملی و استانی خواهد بود؛ ولی این موضوع به معنای تنگ‌نظری و محدودکردن خود به چند انتصاب نخواهد بود. مهم خروجی کار است که با حضور یک استاندار بافهم اقتصادی و بودجه‌ای در کنار نمایندگان استان باید به تغییرات اساسی در سطح استان امیدوار بود.
محدودکردن تاج‌گردون در دوره‌ای که وی در حال اثرگذاری در سطح ملی و برخوردار از اعتبار کافی در مناسبات سیاسی و اقتصادی کشور است هیچ نسبتی  با واقعیات بیرونی ندارد و بیشتر در جهت تخریب تاج‌گردون است.
 دوره جدید دوره‌ی هیچ فرد، معاون استاندار، رئیس‌دفتر و یا نماینده خاصی نیست؛ بلکه دوره تعامل و همدلی در  جهت توسعه استان است که نخبگان و نیروهای توانمندی همچون تاج‌گردون می‌توانند نقشی بزرگ ایفا نمایند.


کد مطلب: 490965

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/490965/تاج-گردون-دوره-جدید-استان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1