کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

پاسخی به جوابیه‌ی استانداری کهگیلویه و بویراحمد / ابهامات طرح شهید زین‌الدین هنوز ادامه دارد / شهردار یاسوج با 48 سال سن چگونه امکان شرکت در آزمون را داشته است؟ / استانداری کهگیلویه و بویراحمد این را پاسخ دهد

19 شهريور 1403 ساعت 18:25

در حالی که استانداری کهگیلویه و بویراحمد مدعی است رویه‌های جذب شهردار یاسوج در اداره‌کل راه و شهرسازی کاملاً قانونی بوده، شواهد نشان می‌دهد شهردار یاسوج شرایط سنی شرکت در آزمون طرح شهید زین‌الدین را ندارد.


در حالی که استانداری کهگیلویه و بویراحمد مدعی است رویه‌های جذب شهردار یاسوج در اداره‌کل راه و شهرسازی کاملاً قانونی بوده، شواهد نشان می‌دهد شهردار یاسوج شرایط سنی شرکت در آزمون طرح شهید زین‌الدین را ندارد.
به گزارش کبنا، پس از انتشار خبری در این پایگاه خبری درباره ابهامات جذب یکی از شهرداران کهگیلویه و بویراحمد در اداره‌کل راه و شهرسازی استان تحت عنوان طرح شهید زین‌الدین، استانداری کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داد.
در آن خبر، ما نامی از شهردار نبرده بودیم؛ چرا که هدف از انتشار خبر، صرفاً جلوگیری از رویه‌های ناصواب بود؛ بدون اینکه مشخصاً عنوان کنیم منظورمان چه کسی است. اما استانداری علناً اعلام کرد که شهردار یاسوج بوده و فرایند جذب او کاملاً قانونی بوده است.
حال که استانداری، قضیه را روشن کرد؛ ما نیز مشخصاً در مورد شرایط جذب شهردار یاسوج صحبت می‌کنیم. در جوابیه استانداری آمده که فرایند جذب کاملاً قانونی بوده و شهردار یاسوج از نظر سنی، محدودیتی برای شرکت در این آزمون نداشته است.
اما ببینیم در دفترچه استخدامی طرح شهید زین‌الدین در مورد سن چه نوشته شده است؛ در این دفترچه آمده: «داشتن حداقل سن بیست (20) سال تمام و داشتن حداکثر چهل (40) سال تمام برای استخدام و برای متخصصین با مدرک تحصیلی دکتری چهل و پنج (۴۵) سال تمام بر اساس بند (الف) ماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری».
شهردار یاسوج دارای مدرک کارشناسی ارشد است؛ یعنی او تا سن 40 سالگی می‌تواند در این آزمون شرکت کند. اما در این طرح تبصره‌هایی نیز آمده که افرادی با سن بالاتر نیز حق شرکت در آزمون را دارند؛ «به ازای تأهل و داشتن هر فرزند، یکسال به سقف محدوده سنی داوطلب که در دفترچه راهنمای ثبت نام درج گردیده، اضافه خواهد شد. سنوات قابل افزایش برای تأهل و داشتن فرزند موضوع این ماده، حداکثر پنج (5) سال میباشد». شهردار یاسوج سه فرزند دارد که می‌تواند سه سال سهمیه سنی بگیرد. حالا به او ارفاق کنیم و همان حداکثر را هم بدهیم یعنی پنج سال؛ شهردار تا سن 45 سالگی با مدرک کارشناسی ارشد می‌توانست در این آزمون شرکت کند.
اما شهردار یاسوج حالا چند ساله است؟ در سایت شهرداری یاسوج او متولد سال 1355 معرفی شده است. یعنی او حالا 48 ساله است. به هر طریقی که حساب کنید شهردار یاسوج از نظر سنی واجد شرایط برای شرکت در این آزمون نبوده است. البته مگر اینکه خانواده شهدا و یا خود او ایثارگر باشد که هیچکدام از آنها نیست. بنابراین منطقی است که در مورد شیوه جذب او ابهاماتی وجود داشته باشد.
این در حالی است که در آزمون‌های استخدامی اگر فرد تنها یک روز از سن مورد نظر بزرگ‌تر باشد، نمی‌تواند در آزمون شرکت کند. اما اختلاف سه تا پنج سال شهردار یاسوج با شرط سنی در آزمون، مانعی برای جذب او به وجود نیاورده است.
حتی اگر این شهردار تمام مراحل آزمون را به درستی پشت سر گذاشته، اما فاقد شرط سنی بوده باشد، نمی‌تواند جذب شود. چون خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری است. 
از سوی دیگر، حتی در مورد نحوه جذب و آزمون او نیز شک و شبهات زیادی وجود دارد که لازم است به آنها پاسخ داده شود. مطالبه افکار عمومی انتشار سوابق آزمون اوست. چرا که هم از نظر سنی و هم از نظر شیوه جذب او ابهام وجود دارد.
هدف از انتشار این خبر، صرفاً شخص شهردار یاسوج نیست؛ ما در خبر گذشته نیز نامی از کسی نبردیم؛ هدف مبارزه با عدم شفافیت و رویه‌های ناصوابی است که موجب می‌شود احساس تبعیض در بین نیروهای شایسته و ماهر استان افزایش یابد. نیروهای نخبه‌ای که احساس می‌کنند در این بستر کدر و ناشفاف، بازی را به افراد قدرتمند باخته‌اند. بنابراین برای شفاف‌سازی و بازگشت اعتماد عمومی، لازم است به طور کاملا روشن، به ابهاماتی که در بالا عنوان شد پاسخ داده شود.
کبنانیوز آمادگی درج جوابیه مسئولین مربوطه را دارد.


کد مطلب: 490492

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/490492/پاسخی-جوابیه-ی-استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-ابهامات-طرح-شهید-زین-الدین-هنوز-ادامه-شهردار-یاسوج-48-سال-سن-چگونه-امکان-شرکت-آزمون-داشته-این-پاسخ-دهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1