کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

اداره‌کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد و مسائل مهمی که مسکوت می‌ماند؟

15 بهمن 1402 ساعت 10:49

یکی از دستگاه‌هایی که همواره اسباب‌بازی نمایندگان قرار گرفته است و در این دولت، بیش از آنچه قابل‌تصور باشد، مورد بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان به‌ویژه مدیران ارشد استان قرار گرفت، بهزیستی استان است. از مهم‌ترین اتفاقاتی که در دولت حضرت آیت‌الله رئیسی صورت گرفت، انتخاب مدیر بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بود. در دو سال گذشته دولت آقای رئیسی، بهزیستی استان، چالش‌های بسیاری را تجربه کرد؛ ولی نه مدیران ارشد استان و نه نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ‌گونه اهمیتی ندادند.


یکی از دستگاه‌هایی که همواره در بین بعضی نمایندگان پاسکاری می‌شود، در این دولت، بیش از آنچه قابل‌تصور باشد، مورد بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان به‌ویژه مدیران ارشد استان قرار گرفت، بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد است. از مهم‌ترین اتفاقاتی که در دولت حضرت آیت‌الله رئیسی صورت گرفت، انتخاب مدیر بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بود. در دو سال گذشته دولت آقای رئیسی، بهزیستی استان، چالش‌های بسیاری را تجربه کرد؛ ولی نه مدیران ارشد استان و نه نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ‌گونه اهمیتی ندادند.
مهم‌ترین چالش بزرگ این دستگاه‌های مهم اجتماعی، آمارگرایی است. نمونه بارز این آمارگرایی، اعلام تحت پوشش قرارگرفتن تمامی پرونده‌های پشت نوبت بود که بعداً مشخص شد تا قریب ۵۰۰۰ پرونده معلولان پشت نوبت فقط در بهزیستی شهرستان بویراحمد وجود دارد.
آن‌گونه که از دانشجویان تحت پوشش این سازمان خبر گرفتیم، بسیاری از آن‌ها تاکنون در دولت حضرت آیت‌الله رئیسی، هیچ‌گونه شهریه‌ای دریافت نکرده‌اند.
وضعیت رایگان شدن تعرفه‌های آب و برق و گاز که از مصوبات دولت آیت‌الله رئیسی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بود، تاکنون کمترین بهره‌مندی نصیب جامعه هدف بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.
در مورد مسکن مددجویان، جهیزیه و کمک‌های لوازم ضروری منزل چندان دولت نگاه عادلانه‌ای به مددجویان نشد.
مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد چرا نمی‌پرسید؟
در ابتدای سال، جناب استاندار در شیرخوارگاه بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد، عید را به مردم استان تبریک گفتند. هنوز در همان حال و هوای عید بودیم که در نتیجۀ تعلل و بی‌مسئولیتی یکی از کارکنان مرکز شیرخوارگاه (خواهر مدیرکل نمونه و سوگلی آقایان) فرزندش را که بیماری عفونی داشت، تعدادی از بچه‌های شیرخوارگاه به عفونت شدید مبتلا می‌شوند و نهایتاً یکی از بچه‌ها فوت می‌کنند. تنها اتفاق ممکن، در سکوت و ترس، کارشناس مسئول شبه‌خانواده را در معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد لغو ابلاغ می‌کنند و به همین راحتی موضوع مسکوت می‌ماند.
این پایان کار نیست و مدیران معامله شده بین نمایندگان و  بعضی مدیران ارشد در بهزیستی استان، دسته‌گل دیگری به آب داده‌اند. اخیراً یکی از دخترانی که می‌بایست تحت مراقبت ویژه در مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد، مورد مراقبت و اقدامات تأمین و محافظت باشد و پس از اقدامات مداخله‌ای کارشناسان تخصصی این حوزۀ، به زندگی باز گردد، اقدام به خودکشی می‌کند و باز هم در سکوت، مورد را در بیمارستان شهید رجایی بستری و احتمالاً پس از قربانی‌کردن یکی دیگر از کارشناسان غیر نورچشمی، این هم در سایه مدیریت سکوتِ بعضی مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد، از مردم و دستگاه‌های نظارتی مغفول می‌ماند.
این مطلب نافی خدمات دستگاه‌های بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در طول این‌سال‌ها نیست و کبنانیوز آمادگی درج پاسخ مسئولان مربوطه را دارد.


کد مطلب: 472158

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/472158/اداره-کل-بهزیستی-کهگیلویه-بویراحمد-مسائل-مهمی-مسکوت-می-ماند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1