کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

گرانی نوشت‌افزار شوق خرید مهر را گرفت / رئیس اتحادیه لوازم التحریر یاسوج: شاهد کاهش توان خرید مردم هستیم/ مشتریان بیشتر اجناس ارزان قیمت را می‌خرند

19 شهريور 1402 ساعت 17:59

گرانی نوشت‌افزار شوق خرید مهر ماهی را از خانواده دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی گرفته و رکود بر اصناف شهر‌های استان سایه افکنده است.


گرانی نوشت‌افزار شوق خرید مهر ماهی را از خانواده دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی گرفته و رکود بر اصناف شهر‌های استان سایه افکنده است.
مهر در راه است و بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان را به سمت خرید نوشت‌افزار‌های فصل تحصیل سوق می‌دهد.
از سویی گرانی بر بازار سایه افکنده و قدرت خرید مردم بسیار پایین‌تر از سال‌های گذاشته است.
راهرو‌های نوشت‌افزار‌ها در کهگیلویه و بویراحمد خلوت‌تر از سال‌های قبل شده و گرانی شوق مهر را در آتیه خانواده‌ها با سختی مواجه کرده است.
رئیس اتحادیه عکاسان و لوازم التحریر یاسوج از کاهش شدید مراجعین خرید نوشت‌افزار خبر داد.
سیروس حجازی پور افزود: شاهد کاهش توان خرید مردم هستیم و مشتریان بیشتر اجناس ارزان قیمت را می‌خرند و از طرف دیگر مثل سال‌های گذشته تعداد خرید نیز بالا و بر اساس نیاز کامل فصل تحصیل نیست.
وی با بیان اینکه در سال‌های قبل مردم در چنین روز‌هایی لوازم‌التحریر مورد نیاز یک سال فرزندان خود را می‌خریدند، اظهار کرد: با توجه به کم شدن قدرت خرید، امسال خریداران تنها یک عدد از هر قلم کالا خریداری می‌کنند.
رئیس اتحادیه عکاسان و نوشت‌افزار یاسوج با بیان اینکه بازار نوشت‌افزار‌ها در ۶ ماهه از سال «اسفند تا مرداد» رونق نسبی را در بازار دارند، اظهار کرد: در سال جاری برخلاف سال‌های گذشته هنوز تحرکی در بازار مشاهده نمی‌شود و در نبود مشتری، بازار در سطح عمده فروشی نیز کاهش یافته است.
وی افزود: ۱۱۰ واحد صنفی نوشت‌افزار دارای پروانه کسب در یاسوج مشغول به فعالیت هستند.
حجازی پور تصریح کرد: معمولاً بازار نوشت‌افزار‌ها فصلی بوده که بعد از تعطیلی تا بازگشایی مدارس حال بازار این رسته از واحد‌های صنفی خوب نیست.
گرانی نوشت‌افزار شوق خرید مهر را گرفت  / رئیس اتحادیه لوازم التحریر یاسوج:  شاهد کاهش توان خرید مردم هستیم/ مشتریان بیشتر اجناس ارزان قیمت را می‌خرند
حجازی پور با اشاره به زمان اندک خرید دانش‌آموزان در آستانه بازگشایی مدارس، ابراز داشت:‌ امیدواریم در مقایسه با روز‌ها و ماه‌های گذشته، بعد از نیمه دوم شهریور ماه رونق نسبی در بازار نوشت‌افزار ایجاد شود.
حجازی پور گفت: در حالی که مالیات و عوارض شهرداری و صنفی و دیگر مواردی از این قبیل از سوی اعضای صنف نوشت‌افزار و یا دیگر رسته‌های صنفی پرداخت می‌شود، در زمان رونق کار این صنف، افراد و یا ارگان‌هایی با بر پاکردن غرفه و نمایشگاه و انجام تبلیغات عملاً سود فروش این کالا‌ها را تصاحب می‌کنند.
حجازی پور به نظارت‌ها و بازرسی‌های این رسته صنفی در یاسوج اشاره کرد و ادامه داد: در هفته گذشته شهردار یاسوج و مسئولان این مجموعه با اتاق اصناف و اتحادیه جلسه داشته و در تلاش هستیم نسبت به کنترل و جمع‌آوری دست فروشان اقدام و از واگذاری و افزایش غرفه‌های سیار جلوگیری شود.
مدیر کل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵٠ گروه از بازرسان بر بازار نوشت‌افزار استان نظارت می‌کنند.
حمزه لقمانی افزود: با توجه به نزدیکی به فصل بازگشایی مدارس، طرح نظارت بر بازار نوشت‌افزار استان در مناطق مختلف آغاز شده است.
وی ابراز داشت: این طرح از ۲۵ شهریورماه آغاز و تا ۱۵ مهرماه در سراسر استان ادامه دارد.
لقمانی گفت: هرگونه تخلفی با جریمه و پلمب واحد صنفی متخلف همراه بوده و تاکنون واحد‌هایی از این قبیل بیش از ۴ میلیارد تومان جریمه شدند.
مدیرکل تعزیرات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت ۳٠٠ واحد نوشت‌افزار در استان، نسبت به تخلفات هشدار داد و افزود: رصد کامل بازار در حال انجام است.

مهر در پایان این گزارش نوشت: با توجه به گرانی اقلام نوشت‌افزار می‌طلبد متولیان امر یک برنامه مناسب برای در دسترس قرار دادن ظرفیت‌های لوازم التحریر، توسعه تنوع و انتخاب بر حسب توان خریدار را داشته و با نظارت مطلوب بر قیمت‌ها و کنترل بازار، بهبود شرایط خرید در استان رقم خورده تا شوق مهر در سایه عدم توان خرید، کم رنگ نشود.


کد مطلب: 466786

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/466786/گرانی-نوشت-افزار-شوق-خرید-مهر-گرفت-رئیس-اتحادیه-لوازم-التحریر-یاسوج-شاهد-کاهش-توان-مردم-هستیم-مشتریان-بیشتر-اجناس-ارزان-قیمت-می-خرند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1