کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

زنگ هشدار؛ آرایش بشدت انتخاباتی آموزش و پرورش در بویراحمد

7 مرداد 1402 ساعت 3:05

وضعیت هر حوزه ای که نامطلوب و نامساعد باشد، حداقل انتظار مردم وضعیت مساعد و بسامان آموزش و پرورش فرزندان خود است که حال این مقوله در بویراحمد دگرگون است. متاسفانه وضعیت آموزش و پرورش در سطح استانی و در ادامه آن در سطح شهرستانی با چینش مدیران در سطوح استانی و شهرستانی که هر دو از یک منطقه هستند، وضعیت ناامید کننده ای دارد.


وضعیت هر حوزه‌ای که نامطلوب و نامساعد باشد، حداقل انتظار مردم وضعیت مساعد و بسامان آموزش و پرورش فرزندان خود است که حال این مقوله در بویراحمد دگرگون است. متأسفانه وضعیت آموزش و پرورش در سطح استانی و در ادامه آن در سطح شهرستانی با چینش مدیران در سطوح استانی و شهرستانی که هر دو از یک منطقه هستند، وضعیت ناامید‌کننده‌ای دارد.
گزارش‌ها و تماس‌های مکرر فرهنگیان شهرستان بویراحمد و گلایه‌های فراوان آن‌ها در خصوص روند یکی دو سال اخیر در آموزش و پرورش و فضای بشدت انتخاباتی و تسلط کامل همه مقاطع مدیریتی از دبستان تا سطح مدیرکلی از وابستگان و روابط سیاسی و حذف ضوابط و جایگزینی روابط برای امور آموزش و و پرورش، چشم انداز تاریکی را برای تربیت آموزشی و فرهنگی دانش‌آموزان رقم خواهد زد.
همچنین اولیا و والدین دانش آموزش نیز به عدم سامان امور در آموزش و پرورش و وضعیت نامساعد آموزش و امور پرورشی در مدارس گلایه دارند و افت کیفیت در این حوزه‌ها را گوشزد می‌کنند.
متأسفانه سرعت و روند انتخاباتی آموزش و پرورش در حال حاضر بیشتر شده و همچنان وضعیت و حالت خطرناکی به خود می‌گیرد که دود آن به چشم فرزندان و نونهالان این شهرستان خواهد رفت.
با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم و اسفند ماه انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش رو داریم، جبهه‌بندی و آرایش انتخاباتی این دستگاه آموزشی سرعت بیشتر گرفته و با کمی قدم زدن در راهرو‌های این دستگاه، به شدت گلایه‌ها و شرط و شروط‌های انتخاباتی و سفارش‌ها برای تصدی مسئولیت‌ها را خواهیم شنید!
متأسفانه باید گفت که انتخابات برای مسأله پرورش و آموزش در بویراحمد سم مهلک است و جمعیت چند هزار نفری دانش‌آموزان و آینده آموزشی و تربیتی آن‌ها به شدت در معرض خطر است و روندی که بر آموزش و پرورش بویراحمد حاکم است و مدیریت آموزش و پرورش در سطح استان نیز حامی و همراه آن‌ها هستند، آینده مبهم آموزشی را برای دانش‌آموزان رقم خواهد زد.
باید بپذیریم که هر امری سیاسی شود آسیب‌زا است و مصیبت و دردسر و آفت‌های آن برای امر آموزش و پرورش و وضعیت مدارس خطرناک‌تر و مصیبت زا‌تر است.
چینش مدیران و کادر مدیریتی در مدارس از رؤسای مدارس و معاونان و انتخاب سرگروه‌های آموزشی و... بشدت سیاسی و انتخاباتی شده و صراحتاً از اینکه باید التزام حمایت از فلان کاندید را بدهید تا در پست خود بمانید و یا به پست مدیریتی جدید برسید، داده می‌شود!
در این خصوص باید هشدار داد که نباید مسأله تربیت و آموزش فرزندان این دیار را به انتخابات گره زد و برای آینده این نونهالان و نوجوانان دل سوزاند که فردای قیامت باید جوابگو بود و دلسوزان و مسئولان استانی و کشوری با ورود هر چه سریع‌تر از افت کیفیت آموزشی و خدامات آن و انتخاباتی شدن امور جلوگیری کنند.
مسائل آموزش و پرورش و منطقه گرایی مفرط و افت کیفیت آموزشی و سایر مسائلی که فرهنگیان و اولیا دانش‌آموزان انعکاس داده‌اند بزودی مورد انتشار و تحلیل قرار خواهند گرفت.
کبنانیوز آمادگی پاسخ مسوولان مربوطه را دارد.


کد مطلب: 465309

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/465309/زنگ-هشدار-آرایش-بشدت-انتخاباتی-آموزش-پرورش-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1