کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

ردپای برخی مسوولین کهگیلویه و بویراحمد در استخدام‌های شرکت گاز / آقای پیوند؛ رطب خورده کی تواند کند منع رطب؟!

6 تير 1402 ساعت 19:45

موضوع بکارگیری غیرقانونی و بدتر از آن سلیقه‌ای و قومی در برخی ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد در ماه‌های اخیر سبب نگرانی‌های گسترده‌ای در میان افکار عمومی شده است که البته ورود سازمان بازرسی در موضوع شرکت گاز و جلوگیری از برنامه‌ای که در این شرکت ظاهراً در حال وقوع بود سبب ایجاد‌ امیدواری‌های بسیاری در سطح جامعه شد.


موضوع بکارگیری غیرقانونی و بدتر از آن سلیقه‌ای و قومی در برخی ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد در ماه‌های اخیر سبب نگرانی‌های گسترده‌ای در میان افکار عمومی شده است که البته ورود سازمان بازرسی در موضوع شرکت گاز و جلوگیری از برنامه‌ای که در این شرکت ظاهراً در حال وقوع بود سبب ایجاد‌ امیدواری‌های بسیاری در سطح جامعه شد. قبل از این نیز شاهد حضور مرادعلی پیوند، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد در شرکت برق برای بررسی برخی اخبار در مورد بکارگیری‌های فله‌ای در آن شرکت بودیم که البته وقتی در خود استانداری و با توجیه همین معاونت نیرو‌های زیادی در استانداری بدون آزمون به کار گرفته شدند یاد آن ضرب المثل معروف افتادیم که «رطب خورده کی تواند کند منع رطب» و جالب آن که برخی همراهان پیوند از همان نیرو‌هایی بودند که گفته می‌شود صرفاً با سلیقه شخصی و برخی از آن‌ها با معرفی نمایندگان به کار گرفته شده‌اند.
اما حکایت بکارگیری فله‌ای قصه بلندی است که بویژه با بهانه بکارگیری نیرو‌های شرکتی سالهاست نمکی بر زخم مردم است و منفذ دخالت نیرو‌های ذی نفوذ و نمایندگان برای تحمیل نیرو بر بدنه خسته نهاد‌ها و دستگاه هاست.
در میان دستگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت گاز استان به جهت وجود پروژه‌های ملی در آن و همچنین برخی ظرفیت‌های بکارگیری نیرو محمل خوبی برای تحمیل نیرو بوده است که به نظر می‌رسد این اتفاق به صورت کاملاً سلیقه‌ای و با اعمال نفوذ برای محدودی از افراد بویژه در دوره ریحان بهادر که وظیفه اصلی فراموش شده است و تنها در پی تحمیل این و آن به شرکت است اتفاق افتاده است. نگاهی به لیست ادعایی در شبکه‌های اجتماعی شوکی تأسف برانگیز بر کل جامعه بود. اول اینکه ملاک و معیار بکارگیری این نیرو‌ها چیست؟ و آیا فرصت برابر برای همه جوانان استان وجود دارد و یا چه کسانی در پشت معرفی این نیرو‌ها قرار دارند؟
با نگاهی به مشخصات برخی از این افراد و همچنین حضور برخی افراد در گذشته در لیست‌های بکارگیری حکایت از دخالت و اعمال نفوذ یکی از فرمانداران استان در موضوع بکارگیری‌ها در شرکت گاز استان دارد. فردی که خود نیز از نزدیکان یکی از نمایندگان است و مشخص نیست این فرماندار با هماهنگی نماینده این کار‌ها را پیگیری می‌کند و یا اینکه خود با اعمال نفوذ دست به چنین کار‌هایی می‌زند که در هر دو صورت ادعا‌ها علیه وی باید برای افکار عمومی روشن شود. در مورد صحت و سقم موضوع باید گفت با وجود برخی افشاگری‌ها و مطالبات عمومی تاکنون این فرماندار هیچ گونه روشنگری در تأیید و یا تکذیب این موضوع نداشته است و همین سکوت می‌تواند حمل بر واقعی بودن موضوع داشته باشد که اگر چنین باشد جای تأسف دارد که یک مقام وزارت کشور در استان این حق را به تنهایی برای خود قائل است تا هر کدام از نزدیکانش را که دوست دارد در دستگاه‌های مورد علاقه معرفی و مستقر نماید.
در آستانه سفر رئیس جمهور در کنار بررسی و تعیین تکلیف برای ریاست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی عملکرد و احیاناً چنین دخالت‌هایی، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی و هر کس دیگری لازم و ضروری می‌نماید.


کد مطلب: 464079

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/464079/ردپای-برخی-مسوولین-کهگیلویه-بویراحمد-استخدام-های-شرکت-گاز-آقای-پیوند-رطب-خورده-کی-تواند-کند-منع

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1