کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توضیحات فرماندار شهرستان باشت درباره آتش سوزی ۱۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مزارع

23 خرداد 1402 ساعت 11:38

فرماندار شهرستان باشت گفت: ۱۰۰ هکتار از جنگل‌ها، مراتع و زمین‌های کشاورزی مناطق مختلف این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون دچار آتش سوزی شده است.


فرماندار شهرستان باشت گفت: ۱۰۰ هکتار از جنگل‌ها، مراتع و زمین‌های کشاورزی مناطق مختلف این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون دچار آتش سوزی شده است.
به گزارش کبنا، نادر گرامی در باره این آتش‌سوزی‌ها گفت: ۱۷ فقره آتش سوزی امسال در مناطق مختلف شهرستان از جمله عرصه‌های منابع طبیعی، محیط زیست و زمین‌های کشاورزی(کاه و کُلش) علفزار‌های حومه شهر باشت رخ داد.
وی بیان کرد: این آتش سوزی‌ها در شلال دون، رود رونه، شاه بهرام، سرابیز، کوه لار، حاشیه شهر و زمین کشاورزی(کاه و کُلش) انجام شد.
گرامی اظهار کرد: بیش از ۴۰ هکتار از این آتش سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست بوده است.
وی تصریح کرد: بیشتر این آتش سوزی‌ها در بخش مراتع و زمین‌های کشاورزی(کاه و کُلش) بوده است.
گرامی افزود: برخی از افراد برای فرار دادن حشرات و جانوران علفزار‌های اطراف محل زندگی خود را آتش می‌زنند که این امر موجب سرایت آتش به دیگر نقاط خواهد شد.
فرماندار باشت گفت: به منظور جلوگیری از گسترش آتش به جنگل‌ها و مراتع این شهرستان امسال ۱۳۰ کیلومتر آتش بُر در این مناطق ایجاد شده که از این میزان ۳۰ کیلومتر در حاشیه محور باشت به گچساران بوده است.
وی ادامه داد: این میزان آتش بُر در بیش از ۹۵ درصد مناطق حادثه خیز این شهرستان از جمله شلالدون، آبده گاه، شاه بهرام، دو راهی ده بزرگ و چهار راه گشین، خان احمد و شادگان.... ایجاد شد.
گرامی گفت: هم اکنون ۳۵ دستگاه دمنده مهار آتش برای کنترل آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع در این شهرستان وجود دارد که نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش داشته است.
وی ابراز کرد: این تعداد دمنده‌ها هم اکنون در اختیار اداره منابع طبیعی، محیط زیست و فرمانداری قرار دارد که در مواقع نیاز برای کنترل سریع آتش در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بین امدادگران توزیع شود.
گرامی اظهار کرد: کمبود نیرو در بخش حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست یکی از مشکلات در این شهرستان است.
وی تصریح کرد: کمبود خودرو‌های کمک دار، موتور سیکلت، نبود سالن مدیریت بحران و نبود بالگرد و پد هلیکوپتر از مهمترین مشکلات ستاد بحران شهرستان و در موقع آتش سوزی است.
گرامی ابراز کرد. میزان مراتع و جنگل‌های باشت ۱۰۶ هزار هکتار است که ۷۹ هزار هکتار آن جنگل و ۲۷ هزار هکتار دیگر مرتع است.


کد مطلب: 463505

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/463505/توضیحات-فرماندار-شهرستان-باشت-درباره-آتش-سوزی-۱۰۰-هکتار-جنگل-ها-مزارع

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1