کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت|

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج قرار نیست روی خوش ببیند؟ / تلاش شائبه‌برانگیز سرپرست برای جذب هیأت علمی

19 خرداد 1402 ساعت 11:23

تغییرات پی در پی طی ماه‌های اخیر و دخالت برخی نمایندگان در انتصابات موجب شد این مجموعه عریض و طویل هیچ آرامشی به خود نبیند.
انتصاب پر از ابهام سرپرست جدید دانشگاه در اواخر سال ۱۴۰۱ بیش از پیش بر این سیاست‌زدگی و سیاسی‌بازی‌ها صحه گذاشت.


یادداشت| دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، متولی آموزش، بهداشت و درمان مردم استان چند سالی است دست مایه نفوذ سیاسیون شده و سیاست‌زدگی از تمام زوایای آن مشهود است. 
دانشگاهی که می‌رود فلسفه اصلی آموزش دانشجویان و بهداشت و درمان مردم را به فراموشی سپرده شود.
تغییرات پی در پی طی ماه‌های اخیر و دخالت برخی نمایندگان در انتصابات موجب شد این مجموعه عریض و طویل هیچ آرامشی به خود نبیند.
انتصاب پر از ابهام سرپرست دانشگاه در اواخر سال ۱۴۰۱ بیش از پیش بر این سیاست‌زدگی و سیاسی‌بازی‌ها صحه گذاشت. سرپرستی که خود عضو هیئت علمی رسمی دانشگاه نیست و با شروع دوره سرپرستی تلاش می‌شود به عنوان عضو هیئت علمی رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان شود. اما طبق بخشنامه‌های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، داوطلبین هیئت علمی حائز سهمیه ایثارگری نیز باید در فراخوان عمومی جذب شرکت کنند. تلاش‌هایی کور از طرف هیئت جذب هیئت علمی به جهت فرار از قانون سرپرست دانشگاه به گوش می‌رسد که لازم است نهادهای بازرسی و امنیتی گوش به زنگ و هشیار باشند و اجازه ندهند به راحتی یک کرسی مهم هییئت علمی دانشگاه بدون رقابت علمی پر شود.
سرپرست دانشگاه که در دوران ریاست بر بیمارستان شهید جلیل که سانتر کوید استان نیز بود، با فعالیت‌های مجازی، حضوری و تصویری تلاش کرد خود را قهرمان بلامنازع مبارزه با ویروس کرونا جلوه دهد. این در حالی است که سایر اساتید و حتی دستیاران و سایر کادر درمان کمر همت بسته بودند و بدون شانتاژهای تبلیغاتی و بدون دوربین‌های تصویربرداری به فعالیت خود و کمک به بیماران اقدام می‌کردند و اگر از لحاظ ویزیت تعداد بیماران بستری یا حتی بیماران سرپایی بررسی کنیم ایشان در مراتب بالای خدمت‌گزاری به بیماران نبودند.
سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی طی قول‌های خود که گفتند برنامه‌محور هستند و با برنامه ورود کرده‌اند به وضوح اعلام کنند طی مدتی که گذشته است چه اقدامات خاص و مثبتی صورت داده‌اند؟ آیا به جز وارد کردن دانشگاه علوم پزشکی به حواشی خاص و انتصابات پر ابهام و عزل و نصب‌های احساساتی اقدامی داشته‌اند؟
آیا دامن زدن به حواشی سردسیر و گرمسیر، بویراحمد و باوی و … طی دوره مدیریت وی در این دانشگاه آن هم در سالی که رهبر معظم انقلاب تاکید بر وحدت همه اقوام و شرکت پرشور در انتخابات پیش رو داشته‌اند نمی‌تواند اقدامی خطرناک و شائبه‌برانگیز باشد؟ 
بهتر است استاندار، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نهادهای نظارتی بیشتر به این موارد توجه کنند. شاید از حواشی ایجاد شده که مانع خدمت‌رسانی کافی به مردم شده است کاسته شود.


کد مطلب: 463340

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/463340/دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-قرار-نیست-روی-خوش-ببیند-تلاش-شائبه-برانگیز-سرپرست-جذب-هیأت-علمی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1