کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

وقت‌کشی مدیران کهگیلویه و بویراحمدی در جلسات کم‌فایده اداری!

10 خرداد 1402 ساعت 19:53

زمان زیادی که مدیران باید صرف برنامه‌ریزی برای پیش‌برد امور دستگاه مدیریتیِ خود کنند، صرف جلساتی می‌شود که اغلب ضرورتی ندارند.


زمان زیادی که مدیران باید صرف برنامه‌ریزی برای پیش‌برد امور دستگاه مدیریتیِ خود کنند، صرف جلساتی می‌شود که اغلب ضرورتی ندارند.
به گزارش کبنا، روزانه شاهد برگزاری جلساتی در ساختمان‌های اداری استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم که اغلب خروجیِ مفیدی ندارند.
گاهی اوقات برخی مدیران روزانه در بالغ بر پنج جلسه حضور پیدا می‌کنند که خروجی ملموسی نه برای دستگاه متولی و نه مردم دارد.
یکی از مدیران کل استان در گفت‌وگو با کبنانیوز با انتقاد از این رویه گفت: گاهی اوقات در طول یک روز در سه یا چهار جلسه حاضر می‌شویم و دیگر وقتی برای پیگیری امور تخصصی اداره خود نداریم.
این مدیر عنوان کرد: بهتر است جلسات تنها با دستگاه‌هایی برگزار شود که وظیفه آن‌ها مختص به آن موضوع خاص است.
روشن است حضور مدیران در همه جلسات نه ضروری است و نه مشکلی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد رفع می‌کند.
محمد فاضلی جامعه‌شناس چندی پیش از این مدیران با عنوان «جلّاسان گردگو» یاد کرد؛ همان‌هایی که در همه جلسات حاضر می‌شوند و وقت جلسه را صرفاً به کلی‌گویی می‌گذرانند. به گفته فاضلی این مدیران رابطه خوبی با عدد و رقم و آمار ندارند.
حضور مدیران در همه جلسات نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه موجب بطالت و هدررفت زمانی می‌شود که می‌شد صرف پیگیری مسائل مهم‌تر کرد.
بنابراین پیشنهاد می‌شود جلسات صرفاً با مدیرانی برگزار شود که اختصاصاً وظیفه آن‌ها حول آن موضوع تخصصی است.
از سوی دیگر، پیشنهاد می‌شود در جلساتی که عمومی برگزار می‌شود، همه مدیران ملزم به حضور نباشند و حضور آنهایی الزامی باشد که نبودشان به جلسه رسمیت نمی‌دهد.
البته بسیاری از جلسات اداری بیش از آن‌که حول برنامه‌ریزی برای توسعه استان باشند، به ارائه گزارش عملکرد تقلیل داده می‌شوند.
کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور بیش از آن‌که نیازمند برگزاری چنین جلساتی باشد، به عملیات اجرایی مدیران نیاز دارد.


کد مطلب: 463008

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/463008/وقت-کشی-مدیران-کهگیلویه-بویراحمدی-جلسات-کم-فایده-اداری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1