کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

انتشار فراخوان برای جذب نیرو؛ اصلی که در کهگیلویه و بویراحمد دور زده می‌شود؟!

7 خرداد 1402 ساعت 20:27

در حالی که بر اساس قانون، لازم است آگهی جذب نیروها در رسانه‌های پرتیراژ منتشر شود، اما به نظر می‌رسد برخی این قانون را دور می‌زنند.


در حالی که بر اساس قانون، لازم است آگهی جذب نیروها در رسانه‌های پرتیراژ منتشر شود، اما به نظر می‌رسد برخی این قانون را دور می‌زنند.
به گزارش کبنا، برای جذب نیروهای شرکتی، لازم است آگهی فراخوان جذب در رسانه‌های پرتیراژ منتشر شود. اما گاهی اوقات به طرق مختلف این قانون دور زده می‌شود.
برخی، آگهی را برای چند دقیقه در یک سایت خبری منتشر می‌کنند، از آن اسکرین‌شات می‌گیرند، اسکرین‌شات را پرینت گرفته و در پرونده قرار می‌دهند. پس از آن خبر مورد نظر را از سایت حذف می‌کنند.
به نظر می‌رسد به همین راحتی می‌توان این اصل اساسی را در جذب و استخدام دور زد. حال که خبر منتشر و پس از آن حذف شده است، افکار عمومی و افراد جویای کار از فراخوان جذب نیرو باخبر نمی‌شوند. در این وضعیت، فضا برای فساد سازمانی فراهم می‌شود.
در این‌صورت می‌توان افراد مورد نظر را با رانت و خویشاوندسالاری جذب کرد. قانون نیز رعایت شده و بعداً می‌توانند ادعا کنند ما فراخوان زدیم اما تنها چند نفر برای استخدام مراجعه کردند و همان‌ها نیز جذب شدند.
روز گذشته خبری در مورد جذب نیرو پخش شد، اما بلافاصله جوابیه‌ای آمد که این خبر کذب بوده است. بیم آن می‌رود که همین شیوه دور زدن قانون در میان بوده باشد.
شائبه‌های زیادی در مورد جذب نیرو در دستگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. تا جایی که احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد همان اوایل حضورش در استان، صراحتاً اعلام کرد که باید با چنین نیروهایی برخورد شود. در ادامه نیز بر جذب نیرو با برگزاری آزمون تأکید کرد.
اما با این وجود هنوز در فرایند جذب نیرو حرف و حدیث‌های بسیاری وجود دارد. این شائبه‌ها بیشتر در مورد نیروهایی است که به صورت قراردادی و یا در قالب نیروی حجمی به کار گرفته می‌شوند.
لازم است سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد که در گذشته نشان داده به‌طور جدی پیگیر این اتفاقات است، به این رفتارها برای جذب نیرو ورود کند.


کد مطلب: 462879

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/462879/انتشار-فراخوان-جذب-نیرو-اصلی-کهگیلویه-بویراحمد-دور-زده-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1