تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب : ۴۶۲۷۷۴
کبنا شخصیت‌های برجسته استان را معرفی می‌کند؛

بخش یازدهم) شخصیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد؛ جلال‌الدین آسپار؛ مدیری که برج ندارد

۶۳
۴
بخش یازدهم) شخصیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد؛ جلال‌الدین آسپار؛ مدیری که برج ندارد
کبنا ؛
کهگیلویه و بویراحمد علیرغم این‌که از نظر اغلب شاخص‌های توسعه، در رده استان‌های کم‌برخوردار قرار دارد، اما در نیروی انسانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
به گزارش کبنا، استان کهگیلویه و بویراحمد در شاخص‌هایی مثل سطح توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و سلامت و بهداشت جز چند استان آخر کشور قرار دارد، اما از نظر نیروی انسانی از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
پایگاه خبری کبنا نیوز در سلسله مطالبی به اختصار به معرفی برخی از چهره‌های شاخص کهگیلویه و بویراحمد پرداخته است.
جلال‌الدین آسپار از چهره‌های شاخص کهگیلویه و بویراحمد است که سابقه ریاست سازمان آموزش و پرورش استان و ریاست سازمان برنامه و بودجه استان هرمزگان را در کارنامه خود دارد و در تهران و چند استان دیگر نیز سابقه حضور و فعالیت دارد.
علاوه بر این، آسپار یک بار در دهه شصت و بار دیگر در سال 1386 در حوزه انتخاباتی بویراحمد، نامزد حضور در مجلس شورای اسلامی شده بود.
این مدیر کهگیلویه و بویراحمدی علاوه بر سبک مدیریتی جدیدی که پایه نهاده بود، در بین شهروندانی که از دوران مدیریتش خاطراتی دارند، به عنوان انسانی سالم و پاکدست معرفی می‌شود.
به گفته یکی از مدیران فعلی آسپار از معدود مدیرانی است که برج ندارد. در حالی که برخی از مدیران و مسئولین کشوری، هر کدام کاخی برای خود ساخته‌اند، رئیس اسبق سازمان آموزش و پرورش، مال و مکنتی که سهم همه شهروندان است را به نام خود نزده و از زحمت دیگران برای خود کاخ نساخته است.
هر چند در حال حاضر تنها خاطرات اندکی از دوران حضور او در استان در بین برخی از مدیران آن دوره وجود دارد، اما همگی بر سر خلوص، پاکدستی و بی‌حاشیه‌ای او اجماع دارند.
وجود چنین مدیرانی از سرمایه‌هایی است که باید آنها را قدر نهاد و در صدر نشاند. به گفته رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد یکی از اصلی‌ترین روش‌های پاسداشت نخبگان فکری و مدیریتی، گفتن و نوشتن از آنهاست. اما با این وجود اطلاعات چندانی از جلال الدین آسپار در فضای رسانه‌ای نیز وجود ندارد.
آسپار از آن دسته مدیرانی نیست که برای کوچک‌ترین اقدامات دوربین و رسانه‌ای را با خود همراه می‌کنند. با وجود آن‌که اقدامات ارزنده‌ای انجام داده اما رد چندانی از او در رسانه‌ها و فضای مجازی وجود ندارد.
جهت پاسداشت این مدیر کهگیلویه و بویراحمدی، مخاطبان می‌توانند اطلاعاتی که در مورد جلال‌الدین آسپار دارند را زیر این خبر به صورت کامنت درج کنند.
______________________________________
پی‌نوشت: به دلیل آن‌که به عکس جلال‌الدین آسپار دسترسی نداشتیم، در این خبر از عکس تزئینی استفاده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

روستای باگ
Iran, Islamic Republic of
آسپار در سفلی و بویراحمد به حقش نرسید و متاسفانه بویراحمد سفلی با یک انتخاب احساساتی و غیرعقلانی در بدترین وضعیت خود بسر می برد
United States
احسنت
Iran, Islamic Republic of
دلیل این اتفاق این بود که شخصیتا حاج آسپار اهل دروغ و ریا نبود.
لاغر اندام دنانشین
Iran, Islamic Republic of
در جواب روستای باگ
احسنت،،،زنده باشید وسالم
برای جناب اسپارت طول عمرباعزت ازخداوندمنان خواهانیم
شنیده ام که وی برج وکاخ ازمال مردم نساخته. ،،،،یعنی همین حالا بهشت را برای خود خریده
آسپار؛زرگمردی در عرصه ی مدیریت که هیچ وقت اهل ریا وتظاهر وثروت اندوزی ومال اندوزی نبود
United States
یکی از اقداماتش را بگو
Iran, Islamic Republic of
یادمه میگفتن امسال نه سال پاریه کاندید ما آسپاریه
Iran, Islamic Republic of
خدمتتون عرض کنم اگر اتحاد باشه همه درمقابلشون پوچند نمونه آن درسنجلکل دیدید
United Kingdom
واقعا آسپار مدیری بسیار توانمند مومن پاکدست و بسیار پیگیر و دلسوز بود
Iran, Islamic Republic of
آن‌همه فضای آموزشی ساخته شده دراوایل دهه ۷۰درزمان جلال الذین آسپپاربود
آدم کور وحسود همیشه اهل تخریب و انکار است
Iran, Islamic Republic of
آدمهای حسود هیچ چیزی را نمی خواهند ونمی بیند
Iran, Islamic Republic of
دزد نبود
مثل بعضی ها
اهل ریا وتظاهر نبود
Iran, Islamic Republic of
بنظرم اگر بخواهیم صد شخصیت برجسته تاریخ استان رو بنویسیم اشخاصی که اسم بردید به غیر از دکتر ملک حسینی هیچ کدوم جزو لیست صد نفره نباشن.
Iran, Islamic Republic of
چرا اینا نباشن
احسان
Iran, Islamic Republic of
با احترام به تمامی فرهنگیانی که برای این استان زحمات زیادی کشیدند. جناب آقای آسپار عزیز، من فرزند یک بازنشسته فرهنگی هستم. چندین سال از حضور شما در اداره کل آموزش و پرورش استان بعنوان مدیر کل می گذرد و توهین هایی که نسبت به پدر بنده داشتید هنوز در ذهن من مانده و هنوزه که هنوزه با خودم فکر می کنم چطور یک فرهنگی می توانست چنین الفاظی را بکار ببرد؟ انشالله روزی فرا برسد که آموزش و پرورش واقعی داشته باشیم
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
باسلام چرااز شخصیت های بنام گچساران مثل صابری هانمیزنی که چهل سال پاک وبی ریا برای مردم زحمت کشیده ومیکشند
Iran, Islamic Republic of
جناب گچسارانی حوصله کن،،،،
عطر آنست که خود ببوید
نه آنکه عطاربگوید
بهادر
Iran, Islamic Republic of
حاج آسپار واقعا انسان شریف ، نجیب و توانمندی یست
سیدکمال الدین دادگریاسوج
Germany
باسلام تا ریخ ترکرارنمیکندمدیری توانمند پاک بی ریا بدون شعارمثل خانواده آقایان آسپارنمونه حاج جلال الدین آسپار
محمد
Iran, Islamic Republic of
آسپار چون به منابع قدرت در بویراحمد وصل نبود ..در دوره ای که توده مردم مظلوم بویراحمد همراه او بودند با ناجوانمردی صندوق آرای او را به رودخانه بشار ریختند و حق مردم را پایمال کردند...حق الناس تا قیام قیامت دامنگیرشان خواهد شد....‌
ربانی
Iran, Islamic Republic of
در دورانی که مشاور برنامه و بودجه کشور بود من به ایشون مراجعه کردم واقعاکمتر انسانی با این منش و شخصیت وارستگی دیدم خداوند ایشون را حفظ کند
شجاعی
Romania
جناب اسپار اینقدر فرد توانمندی بود که در اون سالها که مدیران ما همه غیر بومی بودند حاجی مدیرکل اموزش و پرورش اسنان شده بود ،نشانه ی توانمندی و علمی بودن ایشان بود.
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود بر همه مردان بی ادعای استان که برای پیشرفت مردم استان قدمی برداشتندکاش آسپار وامثالهم راحمایت میکردیدتامدیران نالایق فعلی اینجوری خون مردم کثیف نمیکردند
Iran, Islamic Republic of
انسانهای فرومایه و حسود وحقیر وپست؛ همیشه تخریب میکنند
ولز حسادت همیشه دررنج ‌وعذاب هستند و دیگران را تخریب میکنند هیچوقت آرامش ندارند
دنا
Iran, Islamic Republic of
با سلام احساس می کنم معرفی چهره های استان طی چند ماه آینده یه نارضایتی و حتی در گیری به وجود خواهد آورد چون اغلب مردم ظرفیت این چیزها را ندارند و هر تیره و طایفه ای تلاش خواهد کرد یه نفر از خودشون را معرفی نماید فور کنم تا به جای باریک کشیده نشده این برنامه جمع بشه بهتر است
علی صداقت
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
استاد جلال الدین آسپار،شخصیتی خداترس است که عشق به خدا وبندگی او ومحبت به بندگان خدا در اعمال ورفتار وگفتارش متجلی است. حب جاه ومقام نداشت اما چنانچه مسئولیتی به وی واگذار می شد به عنوان یک تکلیف الهی به آن نگاه می کرد.دوران کوتاه مدیریت او بر آموزش وپرورش استان نمونه ای از یک مدیریت جهادی،کارآمد با رویکرد تربیتی و کارکرد گرایانه و به دور ازحاشیه بود.
ورود او به عرصه انتخابات به عنوان یک چهره مستقل در دور اول با توجه به محبوبیت او بااستقبال مردم روبه رو شد.اما فقدان تشکیلات وسازمان دهی لازم مانع ازراهیابی او به مجلس گردید.دردور دوم بواسطه کاهش ارتباط بامردم و حضور میدانی رقبا و دوقطبی شدن فضای سیاسی جامعه باز هم زمینه برای پیروزی ایشان فراهم نشد.اما پاکدستی،اخلاص و پایبندی ایشان به آرمانها وارزشهای انقلاب ونظام
ازایشان چهره ای محبوب ساخته که هیچگاه فراموش نخواهد شد.
جمشید
United States
یله انصافا آسپار مدیر خوبی بود.....کبنانیوز درمورد دکتر گودرز بهادر مدیر کل اسبق تامین اجتماعی ومشاوز اسبق معاون پارلمانی تامین اجتماعی کشور مطلب تهیه کنید
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
درود بر آسپار
زحماتی که در استان کشید و خدماتی که به سبزوار ارائه داد، ستودنی است.
Iran, Islamic Republic of
اسپار مدیری ..ک رفت و قید استان را زد...الکی اسپار بزرگ نکنیم
علی
United Arab Emirates
در خوابگاه شبانه روزی سی سخت بودیم آقای آسپار مدیر اداره آموزَش وپرورش جهت بازدید وارد خوابگاه شد مهربان .موقر وخودمونی با ما درد دل کرد . آذر ماه بود ودانش اموز راهنمایی وکم وسن وسال. گفتیم دلمون برای خانواده مون تنگ شده. سرویس اداره را در اختیار مون قرار داد وگفت بچه های زیلایی یک هفته برن پیش خانواده.
سرویس ما را تا لردگون برد وبقیه مسیر را فقط با لانکروز یا لندرور می تونستیم بریم.بعد از ان مرخصی روحیه بخش به استقبال امتحانات نوبت اول رفتیم.
Iran, Islamic Republic of
سلام وعرض ادب
حاج جلال الدین آسپار نمونه بارز مدیر پاک دست وبا اندیشه و دلسوزی است که هیچگاه دنبال شهرت نبوده است .
خانواده ی ایشان اعم ازمحمد آسپار و لطف الله آسپار که نیز فرهنگی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان هستند و فرزندان بزرگوارآن ها جز برترین پزشکان و مهندسان و نخبگان کشوری هستند درحال حاضر به لطف الهی درحال خدمت به مردم شریف شهر و دیار خویش هستند.پس جادارد که از ایشان به نیکی یاد شود.
من الله توفیق
Iran, Islamic Republic of
کارتون تحسین برانگیزه
از پناهی بگید
از آریویربزن
Iran, Islamic Republic of
الان کجاست.... هیچ زمانی هیچ کمکی نکرد... به درد هم نخورد کسیکه کار خیر نکند اگربهترین همهباشد گم می‌شود.. درسته فامیله ولی ازدل میگم نبودنش بهترازبودنشه..
Iran, Islamic Republic of
واقعا حاج آسپارمردی پاک وموئمن بودندمتاسفانه برخی حسودی می‌کنند درقبال ایشان
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اسپار درواقع مدیری نمونه ومظهر انسانیت بود
Iran, Islamic Republic of
ایشان چندان لایق نبود آسپار از مانیست
چندین جا حقوق چند میلیونی میگیره
Iran, Islamic Republic of
جناب حقوقی نمیگیرد
ما نباید بدون مدرک کسی را تخریب کنیم
سید محمد فاطمی نیا
Iran, Islamic Republic of
آقای آسپار مشخصاً از فساد سیستمی و نهادینه شده در ایران پرهیز نمود و پاک دست ماند.
آقایی را سراغ دارم که بزرگان دینی و بازاری هزینه ی امرار معاش پدر و مادرش را پرداخت میکردند؛ (خدا پدر و مادرش را رحمت کند) اما خود اموال ملت را به تاراج برد و الان صاحب دارایی میلیارد دلاری میباشد،اگر فساد سیستمی نیست پس این موارد که آمار بالایی هم دارند چیست؟!
سعی کنیم حد اقل به اندازه ی کمونیست های چین ، کره و گاو پرستان هندی مسلمان باشیم.
Iran, Islamic Republic of
سرنوشت را باید از سر نوشت.مدیری با تدبیر،مدبر،با اخلاص،در سطح مسؤلان کشور،ولی صد حیف که هرگز قابل ندانستیم
احمدی
United States
یه خاطره از آقای آسپار دارم زمانی که برای انتخابات وارد عرصه شد از بین بزرگان زنده یاد مرحوم کی بهرام بهادر با تمام شهامت از ایشان حمایت کردند یادمه آقای آسپار یه لقب به مرحوم کی بهرام دادن وبه مرحوم بهادر میگفتند میرزا کوچک خان بویراحمد
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
باسلام دیگه نمیزاریم کلاهی ک سر اقای اسپار رفت سر اقای روشنفکر بره ...قطعا این با قاطعیت هر چه تمام تر حمایت کلی از دکتر میکنم ک بخشی از ناجوانمردی ک در حق دکتر اسپار شد جبران شه ...هموطوری آرای اقای اسپار رو ب رودخانه. ریختند وگرنه برنده انتخابات بود اما اقایان x .... نذاشتم انشالله ایندفه در اسفندماه بر تمام یاوه گویی ها مهر تاییدیه رو میزنیم
تامرادیها
Iran, Islamic Republic of
ایل تامرادی و سردارانش در دوره آیی که ایشان نامزد انتخابات نمایندگی مجلس در بویراحمد و دنا شد از برادر خود جلال الدین آسپار حمایت نکرد ولی برای روشنفکر یکدست شد این هم شد نتیجه اش که اسفند ماه بحول و قوه الهی خواهید دید...
محمد
Iran, Islamic Republic of
ولا جناب روشنفکر روزی که پا به عرصه انتخابات گذاشت با شعار ندای وحدت اومد چیزی که ازش،ندیدیم وحدت بود شما هم کمتر بر مسائل قومیتی تمرکز کن یادت باشه تا بوده بویراحمد یکی بود بالا و سفلی نداره بویراحمد همه جغرافیایاین قسمت مرزبوم بویراحمد مردانی بودند که تاریخ ادوار گذشته جانشانان را برای این مرزبوم فدا کردند از جمله در دفاع از این سرزمین کهن در جنگ تحمیلی لطفا برای منافع چند روز دنیا اتش نفاق را گسترش ندید بزرگ کردن این مسائل نوعی شرک هست
علی
Iran, Islamic Republic of
فک نکنم داشتن برج و کاخ دلیل بر دزد بودن و استفاده از موقعت باشه ، بعدش مادامی که استان ما از روی احساس و باند بازی و طایفه ای تصمیم میگیرن و همیشه بویراحمد پایین و بالا بر سر زبان ها هست همیشه جز عقب افتاده ترین ها هستیم
مهران مجیدی
Iran, Islamic Republic of
آسپار از نخبگان و از پاکترین افراد این مرز بوم بود وهست همچنان که مرحوم پدر ایشان بعنوان یکی از پاکترین بود ، درسیاست ودر صداقت هیچوقت سلوک پاک وعرفانی خودرا فراموش نکرد و در جهت حق همیشه حرکت نموده .با آرزوی موفقیت برای ایشان
آریو برزن
Iran, Islamic Republic of
بجای این همه متن طولانی بگو ببینم چه کار مثبتی در حق بشریت و کشورش انجام داده،
محمدصالح اقلیمی
Russian Federation
از حاجی محمد دانش آموز...محمدقلی دانشفر....محمداقلیمی هم یاد کنید 09178418360
جمشید
Iran, Islamic Republic of
عزیزم اگه پول بدی تعریف میکنن....دلت خوشه
Gggg
Iran, Islamic Republic of
الان نگاه دور وبرتون کنیدمتوجه میشید چه کسانی جانشینان مدیران توانمند گذشته شده اند
کسانی که توان یه حرف زدن معمولی راهم ندارند
Romania
با سلام خدمت شما و عرض خسته نباشید از جمله پست های مدیریتی که ایشان در طول دوران خدمتش داشتن به شرح زیر می‌باشد 3 سال رییس آموزش و پرورش استان رییس آموزش و پرورش سبزوار و هرمزگان رییس برنامه و بودجه هرمزگان وهمچنین هشت سال مشاور عالی معاونت برنامه و بودجه کشور احداث مسجد روستای زادگاهش و خیلی کارهای دیگر که ما از آنها بی خبریم. ایشان مردی بزرگ ،متدین ،مخلص، و بی نظیر به معنای واقعی از هر نظر
حسین
Iran, Islamic Republic of
به نظرم کلا تیتر این برنامه، توهین به کلیه مردم کهگیلویه و بویراحمد هست، حداقل تیتر محترمانه تری که به اکثریت توهین نشه بکار می بردین، ما افرادی بسیار زیاد در همین استان داریم که از همه لحاظ با شخصیت تر از این ادمهایی که تا الان معرفی کردین ، با شخصیت تر هستند، ما مردمی هستیم که هر چیزی رو به هر بهایی نمی خواهیم، ما جز خداوند به کسی تعظیم نکرده ایم،
آوری
Iran, Islamic Republic of
اصولا افرادی که در دهه های ۵۰ و ۶۰ آنهم بعلت عدم مرکزیت شهری در یاسوج و نبود کار و اشتعال ، بنا به فقر منطقه ای در استان اصفهان شهرستان شهرضا به تحصیل مشغول میشدند و بعدها در استان مسئولیت گرفتند افرادی که با فرهنگ و منش و روش رفتارهای ارزشی در آن موقع استان اصفهان از آن بهره‌مند شدند ، و بعدها در استان مسئولیتی گرفتند افرادی بودند صادق، پاکدست ، خدمتگذار، که نمونه های آن هم اکنون وجود دارند و در پاکدستی بارز هستند ،
از جمله خود نگارنده که خود سی سال در استان مدیر بودم ، الان پرایدی هم ندارم جهت ایاب ذهاب یعنی حقوق دریافتی فقط کفاف قوت روزانه بود ، امکان رسیدن به کاخی وجود نداشت ،مگر ،،،،؟! فکرش نکن که گمراه میشوی ؟

آقای آسپار،
آقای کیانفر،
آقای اردشیری ،
سردار عظیم فر ،
اینهای که بنده میشناسم ، و همردیف تحصیل بودیم با هم ،این افراد از کاخ که هیچ ،
کوخی هم برای خود انباشته نکردند،
بنده آمادگی دارم تا در برابر تعهداتی اطلاعات و تجربیات ذیقیمتی در اختیار مدیر مسئول محترم کبنیا نیوز بگذارم ،،
تا چه در نظر افتد ؟!!
ع.س
Iran, Islamic Republic of
رد برج و اموالشو باید در سبزوار بزنی😅
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
همه مردم یک خانه ،،،حداقل دارند
ایشون از مدیران خوب وپاکدسته،،،فعلا یه خون داره در سبزوار
بخدا قسم من هیچ وقت رای به ایشون ندادم،،، اما یکی از بهترین وپاکترین انسانهای این استان(بویراحمد،،دنا). می‌باشد
خدایی الکی تخریب نکنیم وتهمت نزنیم
Iran, Islamic Republic of
یه مدت دیگه هم در مورد روشنفکر میگن که خدمات زیادی به این استان کرد😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
خیلی افراد و نخبه های دیگری داریم که توی استان هستند خدمات قابل قبولی را انجام دادند ولی متاسفانه گم نامند و کسی از آنها تعریفی نمی‌کند بفرما ایشان چه خدمتی برای استان تاکنون انجام داده توی این مملکت خیلی خونه ندارند و یا خونه به اسم کس دیگر مثلا خانم شان دارند بنابراین بهتر این بود از آنهایی که برای استان زحمت کشیدند بنویسید
Iran, Islamic Republic of
پاک بود اما سیاست نداشت
Iran, Islamic Republic of
نمیشناسیمش
Iran, Islamic Republic of
با سلام ایشان هیچ خدماتی در این استان انجام نداده است لطفا برای کسانی که خدمات انجام دادند و زحمت کشیدند بنویسید احساسی و قوم گرایی ننویسید حق را بگوییم تا حق به حق دار برسد ایشان شاید انسان شایسته ای باشد ولی خدماتش برای استان چه بوده است ؟
طاهر روشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام
جناب آقاي آسپار از سال 1398 مديرعامل و نايب رئيس هيئت مديره پتروشيمي اردبيل (خصوصي) هستن. كه البته پتروشيمي در حال اجرا و داراي مشكلات عديده‌اي هست و بيش از 15 سال از شروع اجراش گذشته و الان تقريبا ميشه گفت راكده.
ايشون بسيار انسان سالم و پاكدستيه. در دور اول حضورش در انتخابات استان هم بسيار به ايشون و اراي ايشون خيانت شد. اما در دور دوم به دليل دوري از اجتماعات و مردم خيلي مورد استقبال مردم قرار نگرفت كه البته از نقاط ضعف ايشون بوده و هست. كسي كه ميخواد رداي سياستمدار بپوشه نبايد اينقد بي تفاوت باشه نسبت به مردم و استان و ....
هركجا هست دلش شاد و سرش سلامت
کاووسی
United States
درود بر دکتر آسپار .یکی از بهترین مدیران استان .
عارف
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود
با تشکر و سپاس ویژه از نگارنده این مطلب ،از اینکه از بزرگان بخصوص پیشکسوتان تعلیم وتربیت یاد میکنید سپاسگزاریم همچنین تشکر ویژه از سایت خبری کبنا نیوز که چنین رویه ای را برای شناخت هرچه بیشتر بزرگان ایجاد نموده اند گرچه نگارنده بزرگوار این مطلب به صورتی کلی به برخی ویژگی های شخصیتی و مدیریتی جناب حاج آسپار اشاره ای گذرا داشته اند و کار شایسته ایشان قابل تحسین هست در صورتی که هر چه از این مرد بزرگ بنویسیم در واقع کم نوشته ایم در واقع مصداق این بیت شاعر هست (هر چه گویم عشق را شرح و بیان چون به عشق آیم خجل باشم از آن)اگر وارد زندگی شخصی و دوران مدیریتی این شخصیت فرهیخته بشیم حتماً برای مخاطبین شنیدنی خواهد بود این نکته را یادآور شوم مخصوصا برای کسانی که با حاج جلال الدین آسپار آشنایی ندارند و احیانا قضاوت های بدور از واقعیات دارند در واقع عزیزان تصور داشته باشید که صحبت از فردی می شود که از آن در حد یک معصوم یاد می شود بنابراین ندیده و نشناخته قلم نزنید چون مطمعنم دچار خسران دنیوی و اخروی می شویدزیراهیچ نفطه سیاه و خاکستری در وجود این شخصیت وارسته نه بوده و نه هست چون ایشان از پدر و مادری دین دار و مومن و مذهبی پاکدامن‌ به دنیا آمده است که بجز به خدا و به طاعت از او فکر نمی کردند پدر ایشون مرحوم مشهدی فتحعلی آسپار در حالی که بیسواد بود در حد یک عالم ربانی اطلاعات مذهبی و دینی داشت و همواره موعظه گر به تقوا و پرهیزگاری و عدالت و رعایت حق و حقوق مردم بود خانواده این مرد بزرگ قبل از انقلاب جایگاه روحانیت منطقه بود بطوری که روحانیونی که از قم واصفهان به منطقه می آمدند اول در خانه این مرد بزرگ اسکان می یافتند و بعد بوسیله مسئولی که داشتندماههای رمضان و محرم در روستاها تقسیم می شدند و.....
تحصیلات ایشون دوران پر فراز و نشیبی دارد که شنیدنیست و حکایت های خاصی دارند که بیان آنها در این مقال نمی گنجد برای مثال اشاره می کنم به دوران ابتدایی شون که پیش استاد بزرگ استاد حاج محمد دانش آموز(حفظ الله) در روستای ده برایی تلمذ می کردند در اوایل برادر بزرگ ایشان باید هر صبح ایشان را از رودخانه بشار عبور دهد تا به کلاس در س برسد وقتی جناب حاج محمد دانش آموز این وضعیت را دید از پدر ایشان درخواست کرد که ایشان را در خانه خود اسکان دهد که از این نظر حق بزرگی به گردن حاج آسپار دارند دوران ابتدایی را با خاطراتی به اتمام رساند برای دوره راهنمایی به سمیرم رفت گاها پیش آمده که از بویراحمد تا سمیرم را پیاده رفته باشد دوران دبیرستان را در شهرضا گذراند در شهرضا هم با همکلاسی های خود خاطراتی دارد که بسیار شتیدنیست ولی باز گو نمودن آنها وقت و زمان زیادی را میطلبد بعد از اتمام دوران دبیرستان در کنکور آن موقع در رشته فلسفه و الهیات دانشگاه فردوسی پذیرفته شدند دوران دانشجویی اش همزمان بود با حرکت‌های انقلابی دانشجویان که ایشان در این حرکت ها شرکت داشتند خیلی از همکلاسی های ایشون در دانشگاه بازداشت شدندو شبانه حتی عده ای از آنها را در گونی زنده زنده در کانالی که کنده بودند دفن کردند ولی ایشون موفق به فرار شدند درجشن استقبال از شهبانو در یاسوج بهمراه چند تن از دانشجویان انقلابی با پخش آهنگ های مبتذل مخالفت نموده و بجای ان نوار قرآن پخش کردند و....
بعد از اتمام تحصیلات و پرداختن به شغل معلمی در شهرستان سبزوار مشغول خدمت معلمی گردید در دهه ۵۰ سال ۱۳۵۹ کاندیدای مجلس شورای اسلامی در بویراحمد شد ورائ هم اورد ولی مسئولین وقت به انحای مختلف رای های ایشان را معدوم و باطل نمودند و قایمی سمنانی را بر فرزند شایسته خودشان ترجیح دادند و باتنطیم صورت جلسات کذایی کاندید مورد نظر خود را به مجلس فرستادندبعد ازان یکی دوبار باز برای مجلس کاندید شدند ولی چون شیوه های تبلیغی مرسوم در بویراحمد(فاتجه خوانی ، قول و وعدهای دروغین و....) را قبول نداشتند توفیق خدمت صادقانه در کسوت نمایندگی از ایشان گرفته شد با توجه به روحیه انقلابی و تعهدی که داشتند در همان اوایل خدمت به ریاست آموزش و پرورش شهرستان سبزوار که تقریباً در حد استان خودمون جمعیت داشت انتخاب شدند حدود ۱۰ سال در آنجا رئیس آموزش و پرورش بودند سپس به مدیر کلی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در زمان حاج نورمحمد محمودیان نماینده وقت رسید سه سالی که در منصب مدیرکل آموزش و پرورش استان بود
اقدامات شایسته ای را انجام دادند از جمله اینکه در انتصابات فراجناحی عمل نموده و از همه طیف ها و گروهها در آموزش و پرورش استان و مناطق آموزش و پرورش استفاده نمود برای ایجاد مدارس شبانه روزی بخصوص برای ادامه تحصیل دختران تلاش فراوان نمود و چندین خوابگاه شبانه روزی تاسیس شد با ارتباط خوبی که با نوسازی مدارس داشتند در مناطقی که محق ایجاد مدرسه بودند مدارسی را ساختند ساختمان خای زیادی ار اموزش و پرورش استان که استانداری و دیگر نهادها تصاحب کرده بودند از آنها پس گرفت و با استان داران وقت برای حق و حقوق آموزش و پرورش در بحث و مجادله بود برای جامعه معلمین احترام ویژه ای قایل بود
برای تمامی امورات آموزش و پرورش برنامه داشت و بالطبع کارنامه درخشانی داشتند بعد از آن به هرمزگان رفت و دو دوره مدیرکل آموزش و پرورش و برنامه و بودجه اون استان شد که هنوز از ایشان به نیکی یاد میکنند بعد از ان به تهران سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بعنوان مشاور عزیمت نمودند و در همین پست. به افتخار بازنشستگی نایل شدند بعد از بازنشستگی بخش خصوصی به ایشان پست های متعددی را پیشنهاد دادند و سرانجام در پست مدیر عامل پتروشیمی اردبیل ماندگار شدند و هم اینک در انجا مشغول خدمت می باشند
این شمه ای بود از زندگی نیک مردی که اگه فرصت های خدمت بیشتری در جایگاههای بهتری بدست می آوردند میتوانست منشا خیر و برکت و خدمت برای استان باشند کسی که مقام و منصب را فقط برای خدمت بیشتر می پذیرفت یقین دارم اگه جنین شخصیتی در استان های بزرگ بود جایگاهی کمتر از وزیر نداشت و لی چه حیف که استان ما قدر چنین شخصیت هایی را نمی دانند برای ایشان و همه خدمتگزاران به نظام جمهوری اسلامی ’آرزوی توفیق و سلامتی دارم .
محمد
Iran, Islamic Republic of
آه و بارش نبی
نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

حرکت تروریستی اسرائیل در حالی رقم خورد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روزچهارشنبه ...
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
1