کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش مردمی؛

نظارت بر بوستان‌ها و اماکن عمومی بر عهده کیست؟

4 خرداد 1402 ساعت 18:51

یکی از مخاطبان با ارسال یادداشتی به این پایگاه خبری، از شیوه نظارت بر بوستان‌ها و اماکن شهر یاسوج انتقاد کرد.


یکی از مخاطبان با ارسال یادداشتی به این پایگاه خبری، از شیوه نظارت بر بوستان‌ها و اماکن شهر یاسوج انتقاد کرد. 
در این یادداشت آمده است: کم‌کم به پایان سال تحصیلی نزدیک می‌شویم و خانواده‌ها برای فراغت از کارهای روزمره و گذران اوقات بیکاری و سرگرمی فرزندان خود، بوستان‌ها و اماکن عمومی را برای استراحت و تفریح انتخاب می‌کنند تا هم هوایی تازه کنند و هم فرزندان آنها از وسایل و بازی‌های مستقر در این بوستان‌ها استفاده کنند.
اما متاُسفانه این مکان‌های عمومی که به صورت اجاره‌ای برای استقرار وسایل سرگرمی برای کودکان و نوجوانان واگذار شده با قیمت‌های بالا و با زمان کم به شهروندان عرضه می‌شود که با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی، بسیاری از خانواده‌ها توانایی استفاده از آن‌ها را برای فرزندان خود ندارند.
از طرفی شهرداری یک مجموعه بازی و سرگرمی که در سال‌های گذشته در پارک ساحلی طراحی و جانمایی شده بود را به دلایل نامعلومی جمع‌آوری کرده است.
اکنون بوستان‌ها به مکانی برای  کسب درآمد شهرداری بدون رعایت حقوق شهروندان تبدیل شده است. شوربختانه این‌که قهوه‌خانه‌های سیار با چیدمان قلیان‌های خود باشیوه‌ای خاص، جلوه‌ای تأمل‌برانگیز در انظار عمومی به نمایش گذاشته است که نشان از بی‌نظارتی دارد.
نکته دیگر فضای سبز رها شده این بوستان‌ها است که از سویی در ماه دوم بهار در حال خشکیدن است و از سوی دیگر غرق در زباله هستند به طوری که رغبت استفاده از این اماکن را از شهروندان سلب می‌کند.




کد مطلب: 462769

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/462769/نظارت-بوستان-ها-اماکن-عمومی-عهده-کیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1