کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

بخش اول) سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در لاک انزوا و بی‌خبر از کف جامعه

30 ارديبهشت 1402 ساعت 19:52

سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد آن‌قدر در لاک خود فرو رفته که نمود بیرونیِ چندانی از فعالیت‌های آن در سطح استان دیده نمی‌شود.


سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد آن‌قدر در لاک خود فرو رفته که نمود بیرونیِ چندانی از فعالیت‌های آن در سطح استان دیده نمی‌شود.
به گزارش کبنا، سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر دچار نوعی رخوت و سستی شده و نمودی از فعالیت‌های آن در سطح جامعه دیده نمی‌شود.
در حالی که یکی از اصلی‌ترین وظایف این سازمان سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی- مردمی است، اما برنامه‌های آن در کهگیلویه و بویراحمد تنها منوط به مناسبت‌های رسمی شده و کمتر دیده شده در ایامی غیر از مناسبت‌ها، فعالیتی انجام داده باشند.
از سوی دیگر در همین مناسبت‌ها نیز به نحو کافی عمل نمی‌کند. در شهادت امام جعفر صادق که سه‌شنبه هفته پیش بود تنها برنامه پیاده‌روی و شاید هم چند برنامه جزئی دیگر که رسانه‌ای نشده بود، انجام شد. در حالی که در استانی همچون ایلام که از نظر توسعه همپای کهگیلویه و بویراحمد است، 120 برنامه برگزار شده بود.
کافی است نگاهی به سایت تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های همجوار انداخت. در سایت کهگیلویه و بویراحمد اغلب اخبار کشوری منتشر شده و گویی هیچ برنامه قابل توجهی در استان انجام نشده و اخبار منتشر شده استانی نیز مربوط به سال‌های گذشته است. اما در مقابل در استان فارس، تماماً اخبار استانی منتشر شده است. حتی استان ایلام، بوشهر و ... نیز به همین صورت است. گویا تنها این استان است که دچار رخوت شده و حتی گزارش تصویری‌های سایت نیز نه مربوط به استان بلکه مربوط به رویدادهای کشوری است.
این در حالی است که سازمان تبلیغات همان‌طور که از نامش پیداست، وظیفه تبلیغی بر عهده دارد، اما شعبه کهگیلویه و بویراحمد حتی از عهده مدیریت یک سایت نیز برنمی‌آیند.  
یکی از وظایف این سازمان مهم بررسی‌های کاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی قشرهای مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و طراحی برنامه‌ها و شیوه‌های تبلیغی نوین و اصلاح و احیای روش‌های سنتی در تبلیغات اسلامی است. اما کمترین برون‌داد سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نحوه ارتباط با جوانان است. چرا که به نظر می‌رسد اصولاً روش‌های ارتباطیِ نو و مدرن را در دستور کار خود قرار نداده‌اند.
در این سال‌ها یک مسئول کشوری نیز از طرف سازمان تبلیغات به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر نکرده است. مدیرکل این سازمان در استان نیز مدام از کمبود منابع مالی و کمبود نیرو گلایه دارد. اما تاکنون تلاشی از طرف او برای رفع این مشکل دیده نشده است. آیا نمی‌شد با دعوت از مسئولین کشوری، این موضوع را مستقیماً با آنها در میان می‌گذاشت؟
این رخوت که در تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، به سایر مراکز فرهنگی استان نیز رخنه کرده است. رفتارهایی که با سبک زندگی ایرانی اسلامی سازگاری ندارند، به وفور دیده می‌شود، اما همچنان تلاشی برای اصلاح آنها دیده نمی‌‎شود.
گفتنی است انتقادات کبنانیوز به تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نافی زحمات کارکنان این سازمان نیست؛ بلکه مسأله ناشی از شیوه مدیریتی آن است. حجت‌الاسلام افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیش از آن‌که به دنبال اجرای سیاست‌گذاری‌های اصولی این سازمان باشد، بیشتر اوقات به دست به دنبال استخاره گرفتن است. واضح است که گرفتن استخاره از اقدام‌هایی است که همیشه از آن به نیکی یاد شده است. اما مشکل آنجاست که دیده شده افتخاری حتی در حاشیه جلسات اداری استان نیز برای برخی از افراد استخاره می‌گیرد.
ناشی از همین شیوه مدیریتی است که موجب شده در چند سال گذشته مسئولین کشوری به کهگیلویه و بویراحمد سفر نکنند.
حتی در مواردی نیز دیده شده افرادی در این سازمان مشغول به کار شده‌اند که مراحل مرسوم شرکت در همچون آزمون‌های استخدامی را طی نکرده‌اند.
از محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور انتظار می‌رود در سفری به کهگیلویه و بویراحمد، مشکلات سازمان را به طور ویژه بررسی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کند.
در روزهای آینده به سایر مشکلات موجود در سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تفصیل و جزئیات بیشتر اشاره خواهد شد.
کبنانیوز آمادگی درج جوابیه مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد را دارد.


کد مطلب: 462547

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/462547/بخش-اول-سازمان-تبلیغات-اسلامی-کهگیلویه-بویراحمد-لاک-انزوا-بی-خبر-کف-جامعه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1