کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

سریال تمام‌نشدنی حاشیه‌های علوم پزشکی این بار به شبکه بهداشت دنا رسید / عقب‌گرد جاودان‌سیرت؟! / شورای نگهبان دخالت نمایندگان در علوم پزشکی را رصد کند

27 ارديبهشت 1402 ساعت 18:51

سریال تمام‌نشدنی حاشیه‌های علوم پزشکی این بار به ریاست شبکه بهداشت دنا رسید. گویی قرار است جاودان‌سیرت به‌جای ساماندهی به سلامت استان، تنها در پی انتقام‌جویی از محمد غلام‌نژاد برآید.


سریال تمام‌نشدنی حاشیه‌های علوم پزشکی این بار به ریاست شبکه بهداشت دنا رسید. گویی قرار است جاودان‌سیرت به‌جای ساماندهی به سلامت استان، تنها در پی انتقام‌جویی از محمد غلام‌نژاد برآید. 
به گزارش کبنا، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به عنوان اصلی‌ترین نهاد تصمیم‌گیر در حوزه سلامت کهگیلویه و بویراحمد، سال‌هاست که درگیر حواشی متعددی شده است؛ اوج این حواشی را می‌توان در دوره ریاست پرویز یزدانپناه دید. اما گویا دوباره آن دوران شروع شده است.
بارها از دخالت سیاسیون در سلامت استان و طمع‌ورزی برخی از آن‌ها در رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد نوشته شده است. اما همچنان درب بر همان پاشنه می‌چرخد. داستان استعفای دسته‌جمعی برخی از مدیران و معاونین این دانشگاه که با وساطت نماینده گچساران و باشت فیصله یافت نیز در روزهای اخیر تبدیل به یکی از سوژه‌های مهم استان شده بود.
دخالت سیاسیون در مدیریت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هیچ‌وقت تا این اندازه عیان نبوده است؛ برخی به طعنه می‌گویند نمایندگان در تغییر آبدارچی‌ها هم دخالت می‌کنند. این دانشگاه تبدیل به گوشت قربانی شده و هر کدام از متنفذین سیاسی به نحوی در پی آن هستند که سهم خود را از این گوشت بردارند. لازم است شورای نگهبان در مراحل احراز صلاحیت این افراد بازبینی کند؛ چرا که به نظر می‌رسد التزام عملی به قانون اساسی ندارند و به هر نحوی که بخواهند؛ در خفا و عیان در شیوه مدیریتی این دانشگاه اعمال نفوذ می‌کنند. 
در تازه‌ترین خبر، گویا قرار است سعید جاودان‌سیرت _سرپرست جدید دانشگاه_ باز هم عقب‌گرد داشته باشد. گویی جاودان‌سیرت خود را در رقابتی نانوشته با رئیس پیشین دانشگاه می‌بیند و با اقداماتش در پی آن است که خود را به او نشان دهد؛ چرا که در فایل انتشار یافته منتسب به غلام‌نژاد، سال پیش او جاودان‌سیرت را در قد و قواره رئیس دانشگاه ندیده بود. انگار جاودان‌سیرت حالا می‌خواهد جبران کند و در این میان سلامت مردم نیز باید قربانی قدرت‌طلبی‌ها و چنین رقابت‌هایی شود.
در حالی که ریاست شبکه بهداشت دنا مدتی در دست ظفر پریسایی بود، اما غلام‌نژاد، احسان کریمی‌زاده را جایگزین او کرد. پریسایی دارای مدرک کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی بود و کریمی‌زاده از مدیران کارآمد حوزه پزشکی این استان و دارای مدرک دکتری است.
بررسی اجمالی عملکرد کریمی‌زاده در این مدت نشان می‌دهد رضایتی نسبی از عملکرد او به وجود آمده؛ چرا که شاخص‌های این حوزه نشان می‌دهد چه از نظر سلامت و چه از نظر تراز مالی و نظم اداری، پیشرفت قابل توجهی به وجود آمده است. گفته می‌شود در حالی که در دوره پیشین، حقوق و مزایای نیروهای قراردادی مدام به تأخیر می‌افتاد، اما در حال حاضر این پرداختی‌ها به‌روز شده‌اند.
ولی با این‌حال، شنیده می‌شود قرار است جاودان‌سیرت دوباره با برکناری کریمی‌زاده، پریسایی را به عنوان رئیس شبکه بهداشت دنا منصوب کند. چنانچه پریسایی از نیروهای خوب این دانشگاه است، چرا جاودان‌سیرت از او در پست‌های دیگر استفاده نمی‌کند؟ چرا حالا که شبکه بهداشت دنا روی ریل قرار گرفته، دوباره می‌خواهد با تغییر در مدیریت آن، وضع موجود را به عقب برگرداند.
حتی در روز نخستی که جاودان سیرت برای ادای دین بر مزار شهدای گمنام حاضر شده بود، پریسایی نیز در کنار او حضور داشت. همان روز این پایگاه خبری از پوست موز زیر پای سرپرست جدید دانشگاه نوشت. اما گویا جاودان‌سیرت بدون توجه به این موارد، تنها در پی انتقام از غلام‌نژاد است.
البته پریسایی تنها گزینه ریاست شبکه بهدشت دنا نیست. گفته می‌شود هر روز از یک نفر برای ریاست آن نام برده می‌شود، اما بیشترین فراوانی مربوط به پریسایی است.
حواشی دانشگاه علوم پزشکی تمامی ندارد؛ شیوه برگزاری معارفه جاودان سیرت نیز به دلیل حواشی آن مورد نقد رسانه‌های استان قرار گرفت.


کد مطلب: 462437

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/462437/سریال-تمام-نشدنی-حاشیه-های-علوم-پزشکی-این-بار-شبکه-بهداشت-دنا-رسید-عقب-گرد-جاودان-سیرت-شورای-نگهبان-دخالت-نمایندگان-رصد-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1