کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

حواشی تمام‌نشدنی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ برخی از معاونین و مدیران دانشگاه تصمیم به استعفا گرفته‌اند / لزوم سفر وزیر بهداشت به کهگیلویه و بویراحمد

23 ارديبهشت 1402 ساعت 20:51

هنوز چند ماه از ریاست جاودان سیرت در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نگذشته است که برخی از معاونین و مدیران این دانشگاه تصمیم به استعفا گرفته‌اند. 


هنوز چند ماه از ریاست جاودان سیرت در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نگذشته است که برخی از معاونین و مدیران این دانشگاه تصمیم به استعفا گرفته‌اند. 
به گزارش کبنا، وضعیت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به‌گونه‌ای است که گویی حواشی آن پایانی ندارد. در حالی که در دوره ریاست پرویز یزدان‌پناه، دانشگاه علوم پزشکی هر ماه با یک حاشیه مواجه می‌شد، امید می‌رفت با رفتن او، حاشیه‌ها نیز رخت بربندند.
محمد غلام‌نژاد با این شعار که «می‌خواهم آرامش به دانشگاه برگردد» به‌جای یزدانپناه ریاست دانشگاه را بر عهده گرفت. اما چندی نگذشته بود که با انتشار یک فایل صوتی منتسب به او، باز هم فضای دانشگاه ملتهب شد. پس از آن نیز انجمن‌های دانشگاهی بیانیه‌هایی را علیه او منتشر کردند.
اختلافات بین غلام‌نژاد و نمایندگان، فضای دانشگاه را بیش از پیش ملتهب کرد تا این‌که عمر ریاست غلام‌نژاد در نهایت به یک سال هم نکشید که او برکنار شد.
انتظار می‌رفت با آمدن سعید جاودان‌سیرت، این گمشده به دانشگاه برگردد؛ از همان روزهای نخست، جاودان‌سیرت با لقب فرمانده مبارزه با کرونا که ریاست دانشگاه را بر عهده گرفت، باز هم حاشیه‌ها شروع شدند.
کلید آن نیز در همان جلسه تودیع و معارفه زده شد. در این نشست، که جای خالی کادر درمان به شدت احساس می‌شد، بیش از آن‌که به نشست تودیع و معارفه شبیه باشد، همچون یک نشست در حوزه میراث فرهنگی بود. مردان و زنانی با لباس محلی، همراه با اجرای حماسی، کمترین شباهت را به یک نشست در حوزه سلامت داشت.
پس از آن گفته می‌شد باز هم نمایندگان و سیاسیون در مدیریت این دانشگاه اعمال نظر می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که امروز به نظر می‌رسد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تبدیل به گوشت قربانی شده است؛ تا جایی که بخشی از افکار عمومی می‌گوید این دانشگاه بین نمایندگان در حال تقسیم شدن است.
این روزها نیز در فضای مجازی و فضای سیاسی کهگیلویه و بویراحمد گفته می‌شود برخی از معاونین و مدیران این دانشگاه تصمیم به استعفا گرفته‌اند؛ فارغ از این‌که جاودان‌سیرت با استعفای آن‌ها موافقت می‌کند یا خیر، نفس تصمیم نشان از آن دارد که چرخ مدیریت دانشگاه به‌درستی نمی‌چرخد. انتشار همین اخبار استعفا نیز خود بر حواشی موجود می‌افزاید.
لازم است وزیر بهداشت به کهگیلویه و بویراحمد سفر کند تا چاره‌ای برای این وضعیت بیندیشد. چرا که با ادامه وضع موجود، نه تنها دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بلکه سلامت کل استان کهگیلویه و بویراحمد قربانی طمع‌ورزی‌های برخی از سیاسیون می‌شود.
بارها نیز بر دخالت سیاست در سلامت استان در همین رسانه تأکید شده است، اما تاکنون علائمی که نشان از کاهش دخالت‌ها در مدیریت دانشگاه داشته باشد، دیده نشده است.
وزیر بهداشت در سفر به استان می‌تواند پای صحبت‌های کارکنان، دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه بنشیند تا شاید بشود راه حلی برای برون‌رفت دانشگاه از این حواشی بیاید.


کد مطلب: 462289

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/462289/حواشی-تمام-نشدنی-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-برخی-معاونین-مدیران-تصمیم-استعفا-گرفته-اند-لزوم-سفر-وزیر-بهداشت-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1