کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در حالی که یاسوج با کمبود زمین برای نهضت ملی مسکن مواجه است؛

ویلاهای لاکچری در تپه‌های اطراف یاسوج / آیا تاکنون مسئولین منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد این ویلاها را ندیده‌اند؟

21 ارديبهشت 1402 ساعت 21:11

در حالی که شهر یاسوج برای نهضت ملی مسکن با کمبود زمین مواجه است، اما عده‌ای با مجوز اقدام به ساخت ویلاهای لاکچری در دل کوه می‌کنند. گویی کمبود زمین تنها برای اقشار کم‌برخوردار است و رانت‌خواران هر جا که بخواهند ویلا می‌سازند. 


در حالی که شهر یاسوج برای نهضت ملی مسکن با کمبود زمین مواجه است، اما عده‌ای با مجوز اقدام به ساخت ویلاهای لاکچری در دل کوه می‌کنند. گویی کمبود زمین تنها برای اقشار کم‌برخوردار است و رانت‌خواران هر جا که بخواهند ویلا می‌سازند. 
به گزارش کبنا، شهر یاسوج به‌عنوان پایتخت طبیعت ایران، مناطق خوش‌آب‌وهوای زیادی دارد. همین خصیصه جغرافیایی باعث شده عده‌ای از افراد سودجود اقدام به ساخت ویلا در مناطق غیرمسکونی بعضاً در دل کوه و یا روی تپه‌های بلند اطراف این شهر کنند.
ما خبرنگاران کبنانیوز که برای تهیه گزارشی به یکی از محورهای مواصلاتی مهم در جاده یاسوج-اصفهان رفته بودیم، با منظره عجیبی روبه‌رو شدیم؛ بر روی تپه‌های این منطقه، ویلاهای لاکچری ساخته شده بودند.
برخی از سودجویان به‌وسیله رانت توانسته‌اند در دل کوه‌های روستای اطراف یاسوج، خانه‌ها و ویلاهای لوکس خود را احداث کنند و با خیال آسوده به تفریحات خود مشغول شوند. البته هنوز مشخص نیست بالاخره این افراد چگونه مجوزهای خود را برای احداث منازل خود دریافت کرده‌اند.

طی چند سال گذشته ساخت ویلا و خانه در دامنه کوه‌ها و روی تپه‌های روستاهای اطراف یاسوج افزایش یافته و نکته جالب موضوع اینجاست که برخورد قانونی با این کوه‌خواران نشده است. چرا که برای افکار عمومی این سؤال پیش می‌آید که مگر می‌شود مدیران استانی هیچکدام این ویلاها را تاکنون ندیده‌اند؟!
این‌که بر اساس کدام مجوزها این افراد توانسته‌اند چنین ویلاهایی بسازند فعلاً روشن نیست. اما باید مشخص شود چه رویه‌ها و سازوکارهایی وجود داشته که منجر به ساخت چنین ویلاهایی در دل و روی کوه و تپه شده است.
کدام فرایندها این وضعیت را به وجود آورده‌اند؟ چرا که تا زمانی این فرایندها شناخته نشوند، این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت و همچنان عده‌ای سودجو به ساخت و فروش این ویلاها ادامه خواهند داد.
منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد باید پاسخ دهد برای توقف این وضعیت چه اقداماتی انجام داده و چه برنامه‌هایی پیش رو دارد.


کد مطلب: 462222

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/462222/ویلاهای-لاکچری-تپه-های-اطراف-یاسوج-آیا-تاکنون-مسئولین-منابع-طبیعی-کهگیلویه-بویراحمد-این-ویلاها-ندیده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1