کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

مدیرکل آینده صمت استان کهگیلویه و بویراحمد کیست؟

11 ارديبهشت 1402 ساعت 11:20

وضعیت و عملکرد اداره صمت استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک دستگاه تخصصی و اقتصادی که علاوه بر نقش آفرینی ویژه در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال و رشد تجاری و صادرات، به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زندگی روزمره مردم نیز تأثیر‌گذار هست، همواره مورد توجه بوده است.


وضعیت و عملکرد اداره صمت استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک دستگاه تخصصی و اقتصادی که علاوه بر نقش آفرینی ویژه در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال و رشد تجاری و صادرات، به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زندگی روزمره مردم نیز تأثیر‌گذار هست، همواره مورد توجه بوده است.
بررسی سوابق و عملکرد مدیران قبلی این اداره نشان می‌دهد که پیگیری و انجام امور تخصصی فارغ از آفت سیاست زدگی‌های موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد، از اهم برنامه‌های مدیران قبلی بوده که متأسفانه این دیدگاه و شیوه مدیریتی در یک سال اخیر به شدت تنزل یافته تا جایی که در بازدید سرزده استاندار محترم استان و هیأت همراه، کارکنان این اداره بصورت شفاف و با حضور مسئولین اداره، ایرادات را بیان نمودند.
از طرفی یکی از مباحث رسانه‌ای که در استیضاح اول و دوم وزیر صمت مطرح شد، انتصابات غیرکارشناسی بوده که هرچند همواره برخی از انتصابات در دستگاه‌های اجرایی بر اساس فشار‌هایی خارج از وزارتخانه‌ها بوده و انتخاب واقعی وزرا نمی‌باشند، اما در لیست ۷۱ نفره منصوبین وزارت صمت که مورد انتقاد واقع شده، نام مدیرکل صمت استان (ردیف ۲۳ لیست منتشره در لینک زیر) نیز به عنوان یکی از این انتصابات قید شده است.
در هر حال به نظر می‌رسد یکی از دستگاه‌هایی که در دستور کار جدی تغییر مدیریتی قرار گرفته، اداره صمت استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد و حتی برخی پیش‌بینی‌ها این تغییر را قریب الوقوع و قبل از سفر هیأت دولت به استان اعلام می‌کنند.
همانند سال ۱۴۰۰ که گزینه‌های متعددی برای به دست گرفتن سکان مدیریت صمت استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح بودند، از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تاکنون نیز علاوه بر گزینه‌های خارج از اداره صمت (که دسترسی به اسامی و اطلاعات این گزینه‌ها نیست)، افراد زیر به عنوان کارمندان فعلی صمت استان، به عنوان گزینه‌های احتمالی مدیریت در محافل مختلف مطرح می‌شوند.
محمد جوادیان (دارای سابقه معاونت اداره کل بازرگانی استان)
امیر تیمور موسویان (دارای سابقه معاونت بازرگانی صمت استان)
دارا فرامرزی (دارای سابقه معاونت برنامه‌ریزی و معاونت امور صنایع و معادن صمت استان)
مجید افرا (دارای سابقه معاونت بازرگانی اداره کل بازرگانی استان)
فارغ از اینکه انتخاب مدیر جدید از کانال وزارت صمت یا استانداری یا نمایندگان باشد، ‌امیدواریم کفه ترازوی سنجش و ارزیابی انتخاب مدیر جدید به سمت بعد تخصصی و فنی سنگینی نماید و بعد سیاسی و انتخاباتی موضوع کمرنگ باشد تا تجربه یکسال اخیر مجدداً تکرار نگردد.


کد مطلب: 461789

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/461789/مدیرکل-آینده-صمت-استان-کهگیلویه-بویراحمد-کیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1