کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحلیل کبنا از انتصاب دسته‌جمعی در شهرداری

نستهن می‌ماند یا نستور می‌آید؟ / آیا روشنفکر بازی را به راست سنتی می‌بازد؟

6 ارديبهشت 1402 ساعت 21:08

در خصوص اقدام شهردار یاسوج که دیروز دست به تغییردسته‌جمعی هشت نفر در شهرداری یاسوج زد، ابهامات بسیاری وجود دارد.


در خصوص اقدام شهردار یاسوج که دیروز دست به تغییر دسته‌جمعی هشت نفر در شهرداری یاسوج زد، ابهامات بسیاری وجود دارد.
به گزارش کبنا، نستهن مقدم شهردار یاسوج که عملکردش بارها مورد انتقاد شهروندان و رسانه‌ها قرار گرفته، در یک اقدام تعجب‌برانگیز، هشت نفر از پرسنل این شهرداری را تغییر داد و افرادی را به جای آنها منصوب کرد که عمدتاً از تجربه کافی برای تصدی پست خود برخوردار نیستند.
تحلیل‌های مختلفی از این اقدام مقدم وجود دارد که یکی از آنها برجسته‌تر از سایرین است. گفته می‌شود این اقدام مقدم به خاطر فرار از استیضاح دوباره اوست؛ گفتنی است مقدم در شورای شهر پنجم و ششم استیضاح شده است و حال نیز در آستانه استیضاح قرار دارد و با این تغییر و تحولات یک‌باره، شاید در پی رفع این احتمال برآمده باشد.
بخش عظیمی از کارنامه مقدم در این سال‌ها مورد پرسش افکار عمومی قرار گرفته است؛ کافی است فردی خارج از شهر یاسوج، به این شهر سفر کند تا متوجه عمق مشکلات شهر یاسوج شود. کاستی‌ها و مشکلات شهرداری در این خصوص دیگر گفتن ندارند؛ چرا که از فرط انتشار در سایت‌ها عملاً گفتن دوباره آن‌ها بی‌اثر شده‌ است.
آن‌قدر ارتباط شورای شهر و شهرداری خارج از قاعده است که دیگر کسی نمی‌تواند بپذیرد مشکلات شهر یاسوج ناشی از اعتبار ناکافی و عدم هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان است.
حال مقدم به‌جای آن‌که در پی رفع مشکلات شهر یاسوج برآید، به‌نظر می‌رسد مسیر کوتاه‌تر را برای ماندن خود انتخاب کرده است.
اما بااین‌حال شنیده‌ها حاکی از آن هستند که شورای شهر قصد استیضاح و در نهایت عزل مقدم را دارد و گفته می‌شود این انتصاب‌های انقلابیِ مقدم اثر لازم را نداشته‌اند.
بر اساس همین شنیده‌ها، قرار است نستور درخشنده‌پور را به‌جای مقدم، بر صندلی شهرداری یاسوج بنشانند. درخشنده‌پور که تقریباً هم‌زادگاهی نستهن مقدم است، در دوره‌ای که مهدی روشنفکر از بویراحمد به مجلس راه پیدا کرد، در انتخابات شرکت کرده و صلاحیت او تأیید نشده بود. گفته می‌شود در صورت تأیید صلاحیت درخشنده‌پور، روشنفکر انتخابات را به او می‌باخت. چرا که او از پایگاه اجتماعی قوی‌تری از روشنفکر برخوردار بود. درخشنده‌پور که از لحاظ گرایش سیاسی، راست سنتی است در انتخابات میان‌دوره‌ای گچساران نیز شرکت کرد، اما این‌بار صلاحیت او تأیید شد. اما او کنار کشید و دیگر در انتخابات شرکت نکرد.
درخشنده‌پور که قبلاً مدیرکلی مسکن کهگیلویه و بویراحمد را نیز بر عهده داشته است، حال در صورتی که شهردار یاسوج شود، ممکن است رقیب قدری برای روشنفکر شود.
از سوی دیگر برخی می‌گویند علم کردن درخشنده‌پور برای شهرداری ممکن است حربه‌ای برای انتخابات مجلس 1402 در بویراحمد، دنا و مارگون باشد تا در یک رقابت انتخاباتی، روشنفکر در مقابل جریان راست سنتی قرار گیرد.
اما در هر صورت باید دید در روزهای آینده، درخشنده‌پور کرسی شهرداری یاسوج را از آن خود می‌کند یا مقدم همچنان بر آن می‌تازد.


کد مطلب: 461616

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/461616/نستهن-می-ماند-یا-نستور-می-آید-آیا-روشنفکر-بازی-راست-سنتی-می-بازد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1