کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنانیوز در روزهای آینده پرده از یک تخلفِ بزرگ برمی‌دارد؛

دره‌خواری سازمان‌یافته‌ی چندصدمیلیاردی در یاسوج / ذینفعان آن کدامند؟

28 اسفند 1401 ساعت 11:23

 بر اساس اسناد موجود در این پایگاه خبری، بخش‌ زیادی از زمین‌های کشاورزی و زراعی، با هدف کسب سودهای میلیاردی، در حال تغییر کاربری هستند.


بر اساس اسناد موجود در این پایگاه خبری، بخش‌ زیادی از زمین‌های کشاورزی و زراعی، با هدف کسب سودهای میلیاردی، در حال تغییر کاربری هستند.
به گزارش کبنا، بخش زیادی از زمین‌های زراعی اطراف شهر یاسوج، چراغ خاموش و بدون اینکه افکار عمومی متوجه چند و چون آن شوند، در حال تغییر کاربری هستند.
در حالی که در گذشته نیز تا حدودی شاهد این تخلفات بوده‌ایم، اما پرونده جدید بسیار بزرگتر از آن است که تصورش رود.
هر چند بسیاری از چنین تخلفاتی قبلاً تنها مال مردم را نشانه می‌رفت، اما تخلف موجود، نه تنها مال، بلکه جان مردم را نیز به خطر می‌اندازد.
در این تخلف که در زمین‌های زراعی اطراف یاسوج در حال رخ دادن است، ذینفعانِ آن، هر مانعی را پیش پای خود برمی‌دارند؛ حتی در موردی، یک دره بزرگ تاریخی را نیز حذف کردند.
گفتنی است این افراد بعد از ساخت و ساز در جایی که دره از آن مسیر عبور می‌کند، بعد از آن‌که دره را مزاحم کار خود می‌بینند، به جای تغییر محل ساخت و ساز، ترجیح می‌دهند دره را جابه‌جا کنند.
به همین خاطر است که شبانه یک دره تاریخی را پر می‌کنند و چند متر آن طرف‌تر، زمین را کنده و دره مصنوعی ایجاد می‌کنند؛ به همین سادگی!
تمامی اسناد این تخلف که بسیار سازمان‌یافته و با روکش قانونی در حال انجام است، در دفتر کبنانیوز موجود است. شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد دو دستگاهی هستند که بر اساس این اسناد، نقش پررنگی در پیش‌برد تخلف موجود داشته‌اند.
کم و کیف این تخلف چندصدمیلیاردی، در روزهای آینده با تفصیل و جزئیات بیشتر در همین پایگاه خبری منتشر خواهد شد.


کد مطلب: 459979

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/459979/دره-خواری-سازمان-یافته-ی-چندصدمیلیاردی-یاسوج-ذینفعان-کدامند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1