کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخی به بیانیه‌ای جمعی از انقلابیون، ایثارگران و مدافعان نظام اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد؛

چرا عده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد ماتم گرفته‌اند! / منطق آقایان، منطق ماشین دودی است!

26 اسفند 1401 ساعت 11:38

این‏ قانون کلی زندگی ما است که هر کسی و هر چیزی تا وقتی که ساکن‏ است مورد احترام است تا ساکت است مورد تعظیم و تجلیل است، اما همینکه به راه افتاد و یک قدم برداشت نه تنها کسی کمکش نمی‌‏کند، بلکه سنگ است که بطرف او پرتاب می‌‏شود و این نشانه یک جامعه مرده است،


یادداشت ارسالی؛ به‌تازگی شاهد مطالبی هستیم که رویکرد آن انتقاد به عملکرد و شیوه مدیریت استاندار کهگیلویه و بویراحمد است. بی‌گمان، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای صاحب‌نظران و افراد فکور بسیاری در رزمگاه علم و مدیریت است که بدون شک حق اظهار نظر و نقد مسائل جامعه را در چارچوب قانون و البته انصاف دارند. آنچه در اینجا مدنظر نگارنده است، واکاوی نقدهایی است که خارج از دایره انصاف گَردنبارِ جامعه می‌شود.
در وجیزه پیش‌روی به نکاتی اشاره داریم که توجه به آنها می‌تواند به دعواهای بی‌نتیجه سیاسی و رسانه‌ای مُهر پایان بزند و ناگفته نماند که این مطلب بدان معنا نیست که ایراد بر حوزه مدیریت اجرایی وجود ندارد. اما، گُل دولت در لابه‌لای صخره‌های فشار، تحریم و دشمنی‌ها در حال روئیدن است و روابط تازه چین - ایران، عربستان - ایران، روسیه -ایران، ایران و کشورهای همسایه، ایران و سایر کشورهای دنیا و حضور در سازمان همکاری شانگ‌های بعد از سال‌ها؛ موسم رونق و بازشدن دروازه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ است که نسیم آن بر پروژه‌های خسته از سوء مدیریت و ناکارآمدی گذشتگان خواهد وزید. بدیهی است که اگر از این ظرفیت‌ها در جهت بهبود وضع عمومی کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد و ایجاد وحدت و همدلی بیشتر استفاده شود، شاهد نتایجی غیر از بروز کشمکش‌های بی‌حاصل؛ البته بر سر منافع دنیوی خواهیم بود.
اما چرا عده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد ماتم گرفته‌اند!
در بیانیه‌ای که آن را منتسب داده‌اند به انقلابیون، ایثارگران و مدافعان نظام اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد! نه از روی انصاف و منش انقلابیون و ایثارگران حقیقی، بلکه؛ بیشتر به نظر می‌رسد بر پایه و شالوده منافع، مصالح و خواهش‌های دنیوی، مسائل قومی، قبیله‌ای و منطقه‌ای نوک تیز و ناجوانمردانه خرده‌گیری‌ را به سمت مدیریت استاندار کهگیلویه و بویراحمد نشانه رفته‌‌اند. آنها اشتباه فاحشی کرده‌اند. اولاً؛ پشت این نام‌های مقدس پناه گرفته‌اند و عقده‌گشایی کرده‌اند و هیچ ردی از خود به جای نگذاشته‌اند و یاد طفلانی می‌افتیم که پشت دیوارها می‌ایستادند و فحاشی می‌کردند و فرار را برقرار ترجیح می‌دادند و بعداً می‌گفتند؛ کی بود! من نبودم!
دوماً؛ آنقدر دست‌شان از خرده‌گیری تهی بود که دلایل متقن‌شان برای حمله به استاندار کهگیلویه و بویراحمد را دور بودن احمدزاده از «جو» استان، مدیریت اجرایی و فعالیت در دستگاه قضا بر می‌شمارند. آه و افسوس که استان کهگیلویه و بویراحمد چه ضررهای از این کوته‌فکری‌ها و بدسگالی‌ها خورده است! انصاف از پیکره ماها کوچ کرده والا باید می‌گفتند؛ احمدزاده حقوق خوانده و سال‌ها در استان‌های مهم کار اجرایی کرده و با مرکزنشینان ارتباطات گسترده دارد، فرزند و دلسوز همین دیار است و اگر الان درَ وزرات‌خانه‌ها، وکلا و مقامات عالی رتبه بر روی مدیران کهگیلویه وبویراحمد باز است به دلیل نفوذ احمدزاده در پایتخت می‌باشد. چه بر سر ماها رفته که اینگونه جامه انصاف را به آب گندیده مطامع دنیوی زده‌ایم و آن را در پستوهای ذهن‌های زنگ‌زده انداخته‌ایم تا بوی آن فرسنگ‌ها به مشمام برسد.
آقایان پُست می‌خواهند!
طبل توخالی عدم دخالت نمایندگان مجلس را به‌دست گرفته‌اید و هر روز آن را شدیدتر می‌کوبید، غافل از اینکه مردم می‌دانند که چه شب‌ها و روزها همچون «گندم برشته» برای پُست‌هایی که خیلی‌ها را پَست کرده، چگونه بالا و پایین می‌پرید؟ آیا نمایندگان دخالت نکنند اما شماها دخالت کنید! شماها کجا پیرو فرمایشات آن فرزانه حکیم هستید؛ چرا که رهبر عزیز وقتی نمایندگان را به عدم دخالت در انتصابات توصیه می‌کنند در واقع یعنی رعایت اصل تفکیک قوا. تأویل باید کرد تا بدانید که همگان ملزم به اصل تفکیک قوا هستند. مراقب باشید که تشت رسوایی‌تان از پشت‌بام «قلندر»  اطراف‌تان نیفتد. 
نمایندگان مجلس برآیند مشارکت سیاسی مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب هستند، مشورت‌پذیری از آنها عین احترام به مردم‌سالاری دینی است.
گفته‌اند که استان کهگیلویه و بویراحمد از ریل خارج شده! کجاست آن انصافی که شهدا، ایثارگران و انقلابیون حقیقی داشتند؟ آیا هیچ بهره‌ای از مرام و معرفت شهدا نبرده‌ایم که اینگونه همه چیز را سیاه نشان می‌دهیم! 
پروژه‌های خسته و نیمه جان دولت‌های گذشته در دولت سیزدهم جان گرفتند، بروید و ببینید که کارخانه قند یاسوج، پتروشیمی‌ها و ... به کجا رسیده‌اند و می‌رسند.
7 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور و متمم آن کار بزرگی است که رونق و توسعه را در کهگیلویه و بویراحمد رقم می‌زند. برای اینکه وجدان‌هایتان بیدار شود و انصاف‌تان را متنبه کند؛ در سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد 217 طرح عمرانی با اعتباری حدود سه هزار و 561 میلیارد تومان مصوب شد که در ادامه با پیگیری و رایزنی‌های گسترده و هوشمندانه استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تیم او حدود سه هزار و 700 میلیارد تومان دیگر به استان اختصاص یافت و الان کهگیلویه و بویراحمد 7 هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه زیربنایی در اختیار دارد.
بگذریم؛ منطق آقایان، منطق ماشین دودی است!
استاد شهید مطهری در کتاب نبرد حق و باطل می‌نویسد؛ «یکی از دوستان ما که مرد نکته سنجی است، یک تعبیر بسیار لطیف داشت‏، اسمش را گذاشته بود منطق ماشین دودی، می‌‏گفتیم منطق ماشین دودی چیست‏؟ می‌‏گفت من یک درسی را از قدیم آموخته‌ام و جامعه را روی منطق ماشین‏دودی می‌‏شناسم. وقتی بچه بودم منزلمان در حضرت عبدالعظیم بود و آن وقت‌ها قطار راه آهن به صورت امروز نبود و فقط همین قطار تهران – شاه عبدالعظیم بود من می‌‏دیدم که قطار وقتی در‌ایستگاه‌ایستاده بچه‌ها دورش جمع می‌‏شوند و آن را تماشا می‌‏کنند و به زبان حال می‌‏گویند ببین چه موجود عجیبی است معلوم بود که یک احترام و عظمتی برای آن قایل هستند تا قطار‌ایستاده بود با یک نظر تعظیم و تکریم و احترام و اعجاب به آن نگاه می‌‏کردند تا کم کم ساعت‏ حرکت قطار می‌‏رسید و قطار راه می‌‏افتاد همین که راه می‌‏افتاد بچه‌ها می‌‏دویدند، سنگ بر می‌‏داشتند و قطار را مورد حمله قرار می‌‏دادند من تعجب‏ می‌‏کردم که اگر به این قطار باید سنگ زد چرا وقتی که‌ایستاده یک ریگ کوچک هم‏ به آن نمی‌‏زنند، و اگر باید برایش اعجاب قائل بود، اعجاب بیشتر در وقتی است که حرکت می‌‏کند. این معما برایم بود تا وقتی که بزرگ شدم و وارد اجتماع شدم دیدم این‏ قانون کلی زندگی ما ایرانیان است که هر کسی و هر چیزی تا وقتی که ساکن‏ است مورد احترام است تا ساکت است مورد تعظیم و تجلیل است، اما همینکه به راه افتاد و یک قدم برداشت نه تنها کسی کمکش نمی‌‏کند، بلکه سنگ است که بطرف او پرتاب می‌‏شود و این نشانه یک جامعه مرده است، ولی یک جامعه زنده فقط برای کسانی احترام قائل است که متکلم هستند نه‏ ساکت، متحرکند نه ساکن، باخبرترند نه بی‏خبرتر. پس این‌ها علائم حیات و موت است البته این‌ها، دو علامت بارزتر و مشخص‌تر حیات بودند که عرض کردم والا علائم دیگر هم زیاد دارد.»
به گزارش کبنا، بیانیه‌ای از طرف جمعی از انقلابیون، ایثارگران و مدافعان نظام اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شده بود که در بخشی از آن بیانیه آمده بود ضمن انتقاد به نحوه انتصاب مدیران و دخالت نمایندگان مجلس خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفته بودند که حرکت توسعه و پیشرفت استان کند و از ریل خارج شده است و این مشکلات را گردن برخی از مدیران ناکارآمد انداخته بودند.


کد مطلب: 459895

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/459895/چرا-عده-ای-کهگیلویه-بویراحمد-ماتم-گرفته-اند-منطق-آقایان-ماشین-دودی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1