تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۴۵۹۵۳۹
براساس نتایج تحقیقی

در سال ۲۰۲۲، هر شش ساعت یکبار، یک زن کشته شد

۰
در سال ۲۰۲۲، هر شش ساعت یکبار، یک زن کشته شد
کبنا ؛براساس نتایج تحقیقی که چهارشنبه منتشر شد، سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ زن کشی در برزیل شمارش شده که برابر با کشته شدن هر شش ساعت یک زن است.
به گزارش کبنا به نقل از صدا و سیما، براساس نتایج تحقیقی که چهارشنبه منتشر شد، سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ زن کشی در برزیل شمارش شده که برابر با کشته شدن هر شش ساعت یک زن است. این در حالی است که لولا رئیس جمهور برزیل از تدابیری برای مبارزه با چنین خشونت‌های «غیرقابل تحملی» خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برازیلیا (برزیل)، در مجموع، در سال ۲۰۲۲، ۱۴۱۰ زن کشته شدند که در مقایسه با سال ۲۰۲۱، پنج درصد افزایش داشته است.
نتیجه این تحقیق براساس آمار رسمی ۲۶ ایالت برزیل و منطقه فدرال برازیلیا اعلام شد و از زمان آغاز این تحقیق در سال ۲۰۱۵، این تعداد زن کشی بی سابقه بوده است.
برعکس، در همین دوره، شمار کل قتل‌ها در برزیل، یک درصد کاهش داشته است. ۴۰ هزار و ۸۰۰ مورد قتل در سال ۲۰۲۱ گزارش شد.
«لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا» رئیس جمهور برزیل چهارشنبه در مراسمی رسمی که به مناسبت روز بین المللی حقوق زنان در کاخ پلانالتو (کاخ ریاست جمهوری) برگزار شد گفت «افزایش زن کشی غیرقابل تحمل است».
وی تأکید کرد «ما در حال حاضر مجموعه‌ای از تدابیر را ارائه کرده ایم تا به این وحشیگری پایان دهیم، اما باید همچنان در نبرد علیه این خشونت غیرقابل تحمل علیه زنان فراتر رویم».
در بین این تدابیر، افزایش بودجه اختصاص یافته به مراکز پذیرش زنان و فعال سازی دوباره برنامه‌های پیشگیرانه‌ای است که برای کمک به قربانیان خشونت خانگی و جلوگیری از تکرار چنین خشونت‌هایی در نظر گرفته شده است.
لولا سومین دوره ریاست جمهوری را در برزیل آغازکرده است. وی از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رئیس جمهور برزیل بود. وی «ژائیر بولسونارو» را که پیش از وی ریاست جمهوری برزیل را به عهده داشت به «تشویق آشکار به خشونت علیه زنان» متهم کرد.
بولسونارو به گفتن سخنان زن ستیزانه عادت دارد: وی در سال ۲۰۱۴، به یک نماینده زن چپگرا گفته بود او برای اینکه کسی به او تجاوز کند بسیار زشت است.
لولا در حالی که در کنار همسرش و شمار بسیاری از وزرا و «دیلما روسف» رئیس جمهور پیشین چپگرای برزیل بود (۲۰۱۶-۲۰۱۱) بود گفت به زودی لایحه‌ای در خصوص برابری حقوق زنان و مردان به کنگره ارائه می‌شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز ...
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
1