تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : ۴۵۹۵۳۰
نقدی بر یک آئین؛

جوانان برتر سال کهگیلویه و بویراحمد بر اساس چه سازوکارهایی انتخاب شدند؟ / سرخوردگی جوانانِ مستعد، اصلی‌ترین پیامد چنین رویه‌هایی است

۱۸
۰
جوانان برتر سال کهگیلویه و بویراحمد بر اساس چه سازوکارهایی انتخاب شدند؟ / سرخوردگی جوانانِ مستعد، اصلی‌ترین پیامد چنین رویه‌هایی است
کبنا ؛
روز گذشته با همکاری ادارات‌کل ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، آیین انتخاب جوانان سال کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، روز گذشته (16 اسفنده ماه 1401) با همکاری ادارات‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد و برخی مؤسسات و ادارات دیگر، آیین انتخاب جوانان سال کهگیلویه و بویراحمد برگزار و 12 نفر به عنوان جوان برتر استان در حوزه‌های مختلف شدند.
آیینی که نه پیش از آن به طور عمومی اطلاع‌رسانی شد و نه در بخش‌های مختلف آن شفاف‌سازی وجود داشت. جای خالی بسیاری از جوانان برتر نیز در بین این افراد دیده شد.
آیینی که بیش از همه این شبهه را به وجود می‌آورد که نکند انتخاب‌ها سلیقه‌ای، میلی، شخصی و جریانی باشد. چرا که برخی از افراد انتخاب شده، در سال جاری همه عناوین همچون جوان انقلابی، جوان نخبه و جوان مستعد را مصادره کرده‌اند، در حالی که کمترین نزدیکی‌ای با عناوین مذکور ندارند.
دو دستگاه ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد باید پاسخگو باشند بر اساس چه ارزیابی‌هایی این افراد انتخاب شده‌ و داوران چه کسانی بوده‌اند؟ آیا همه جوانان مستعد و برتر فرصت حضور در این آیین را داشته‌اند یا تنها همان چهره‌های تکراری توانسته‌اند حضور یابند؟
این سؤال برای افکار عمومی پیش می‌آید که چرا فرناز حسن‌زاده که رتبه نخست کشوری در کنکور علوم تجربی را به خود اختصاص داده به عنوان جوان برتر انتخاب نشده است؟
با وجود اینکه کهگیلویه و بویراحمد از استان‌هایی است که بیشترین تعداد خبرنگاران و فعالان عرصه فضای مجازی را به خود اختصاص داده است، چرا باید شخصی در حوزه رسانه و فضای مجازی مقام جوان برتر را کسب کند که نه تنها اثرگذاری خاصی نداشته بلکه در عرصه مجری‌گری و حضور در شبکه دنا نیز حضورش مثمر ثمر نبوده است. آیا به صرف داشتن چند هزار فالوئر در شبکه اجتماعی فیلتر شده اینستاگرام می‌توان عنوان جوان سال را به فردی نسبت داد؟ چرا که اگر چنین باشد جیمی جامپ ده‌ها برابر بیشتر از او دنبال کننده دارد. در حالی که نام پهنوک، پشته زیلایی و دیشموک توسط برخی از رسانه‌ها در بین همه مردم استان فراگیر شد، اما در آیین انتخاب جوان برتر سال، حتی این رسانه‌ها به عنوان نامزد این عنوان نیز معرفی نشدند. اصلاً فعالیت‌های جوان برتر حوزه رسانه و فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری چه ارزش رسانه‌ای، فرهنگی و هنری داشته است؟ بر اساس کدام شاخص‌ها این فرد انتخاب شده است؟
روشن است که آیین انتخاب جوانان برتر سال، باید به نوعی محرک و انگیزه‌بخش سایر جوانان باشد که با تلاش بیشتر، برای سال‌های آینده خود را آماده کنند. اما زمانی که نام برخی از چهره‌های تکراری و کم‌اثر به عنوان جوان برتر سال در رسانه‌ها معرفی می‌شود واضح است که سایرین نیز سرخورده خواهند شد و دیگر انگیزه‌ای برای پیشرفت پیش روی خود نمی‌بینند.
گفتنی است پیش از این نیز در آیین انتخاب زنان اثربخش استان کهگیلویه و بویراحمد چنین شک و شبهاتی به وجود آمد؛ چرا که بسیاری از زنان اثرگذار استان در آن نادیده گرفته شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جوانان بی نام و نشان
Iran, Islamic Republic of
با سلام.
اصلا هیچ بانکی از اطلاعات جوانان برتر و نخبه استان در دسترس نیست.
این دوستان که انتخاب شدن قابل احترام هستند ولی جوانان های شایسته تر هم هستند که هنوز سی سال ندارن ولی در پست های کشور نیز سمت های مختلفی دارند چند مدرک در رشته های مختلف نیز دارند و در تمام دوران تحصیل نیز در دانشگاه های خود رتبه اول تا سوم بوده اند و کارهای اثرگذار ملی و کشوری نیز دارند
انقلابی تر هم هستند که اصلا در نظر گرفته نشده‌اند. برخی از آنها هم نیز چند اختراع ملی و جهانی نیز دارند .
گاهی برگزاری همچنین مراسم های که قرار هست انتخابی در آن باشد می بایست با درایت و بررسی کامل برگزار شوند چرا که نتیجه عکس دارند چه بسا اینکه جوانان های نخبه استان اصلا به هدف اینکه در همچنین مراسماتی انتخاب شوند مراحل پیشرفته را طی نکرده آند.
لذا می بایست چوری انتخاب شوند که تشویق شوند به آبادانی استان خودشان اینکه از ظرفیت آنها در استان های دیگر استفاده شود
این دوستان که انتخاب شدن به نظرم خیلی هم نخبه نبودن.
خیلی هم قابل مقایسه با جوانان نخبه اصلی نیستند.
متاسفانه بیشتر آدم غصه میخوره تا اینکه خوشحال باشه.
الان هم معمول هست که انتخاب اینها مثل لیگ برتر فوتبال ایران هست که برخی داروان اشتباه می کنند بعد از باز با اینکه مشخص هست تصمیم دارو اشتباه بود ولی نتیجه قابل برگشت نیست هر چقدر که اعتراض و متن هم داده بشه تاثیر نداره.
آرزو سربلند و موفقیت برای جوانان نخبه اصلی و شایسته استان عزیزم را دارم.
Iran, Islamic Republic of
اي خوا نخو. يارو نتونس زندگيشو حفظ كنه وابيه جوان سال. اي بلا نسبت
Iran, Islamic Republic of
بازیه
آفتاب
Iran, Islamic Republic of
واقعاً خیلی متاسفم....
بایستی خانم فرناز حسن زاده بعنوان جوان برتر معرفی میشد که برای جوانان دیگر رغبت و انگیزه ایجاد میشد...
Iran, Islamic Republic of
میدونین جوان برتر کیه اونیه که صدا ضبط میکنه و اذهان عمومی پخش میکنه بعدش اینه که بشه مدیرکل
محمد
Romania
هر ادمی از شخصی خوشش میاد که مث خودشه و عقاید خودش داره چه خوب و چه بد.....انتظار نداشته باشیم جوانان برتر استان افراد دیگری باشند.
احمد رضا
Romania
بر روح فرهنگ و ارشاد تا ورزش و جوانان و به صورت کلی بر روح شعور فرهنگی،شعور سیاسی ، شعور رسانه ای بخوانید رحمه الله من قرا الفتاحه مع الصلوات
تمات
Romania
ای داد و بیداد

استان با این دست فرمون بره احتمال داره به روستایی بزرگ تبدیل بشه
بابک
Romania
یه سرویس بهداشتی عمومی کنار شورای شهر، فرهنگ ارشاد، ستاد امربه معروف و نهی از منکر هست حال ادمو به هم‌میزنه....
سردار
Romania
سازوکارش چیه؟؟مگه اینا کاری به این چیزا دارن.... فقط باید بزنیم تو سر و سینه

این ادما هزینه هستن فقط بر دوش نظام
خیالات
Romania
هر که بیشتر توهمات و تخیلاتش رو در قالب توییت منتشر کرد میشه جوان برتر
Iran, Islamic Republic of
ورزش رو مدیر کل اداره ورزش و جوانان به افول برده جناب کمایی بیخیال ۱۲ نفر
جوان
Iran, Islamic Republic of
ورزش استان ما کاملا در حال ساقط شدنه مگه میشه کسی صدای کسی رو ضبط کنه و پخش کنه ترفیع بگیره
ورزش در حال نابودیه ایشون نه تخصص داره نه تعهدی در قبال این همه جوان
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ایشون فردی فعال بوده که همیشه صراحت لهجه داشته و بهمین خاطر عده ای از او بیمناک اند. صدر و ذیل این خبر با هم نمی خواند، عنوان تیتر بطور کلی است اما محتوای متن یک نفرو هدف قرار داده و همین نکته نشان می دهد که منتقدانِ ایشان خودشان توانمند نیستند.
Romania
برترشناسان وقتی خودشون ضعیفترین ادما هستن نباید انتظار زیادی ازشون داشته باشیم
سعید
Iran, Islamic Republic of
معیار نزدیکی به نماینده و لابیگری بود
برنو
Romania
جوان برتر آن جوان ۲۲ ساله داتشجوی پزشکی ک نماینده وانشحویان هلوم پزشکی شهر تهران در فرهنگستان علوم پزشکی کشور و دانشجوی ممتاز و انقلابی و دبیر همایش ملی با حضور ریس جمهور و وزیران علوم و بهداشت و آموزش و پرورش است که جزئ گروههای جهادی است آن هم کسی نیست جز دکتر یاسین صداقت.
سید
Iran, Islamic Republic of
جوان برتر یعنی فرناز حسن زاده بقیه سوء تفاهمه
کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز ...
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
1