کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

با مدیریت فلج، شهر یاسوج فلج شده است! / خیابان‌های اصلی بسته و نانوایی‌ها تعطیل/ وضعیت ورودی‌های شهر از سمت گذرگاه‌های مهریان بحرانی است/ مسیر قفل شده و مملو از ماشین(+ فیلم )

27 بهمن 1401 ساعت 12:02

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بارش شدید برف در حال قفل شدن است. تردد خودروها به سختی انجام می‌گیرد و مسیرهای منتهی به مراکز عمومی، همانند بیمارستان‌ها نیز عبور و مرور سخت است.


شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بارش شدید برف در حال قفل شدن است. تردد خودروها به سختی انجام می‌گیرد و مسیرهای منتهی به مراکز عمومی، همانند بیمارستان‌ها نیز عبور و مرور سخت است.
به گزارش کبنا، برف در شهر یاسوج با آغاز روز پنجشنبه ( 27 بهمن‌ماه 1401) و با روشنایی روز آغاز شد و در جلو جشم همه، اندک اندک خیابان‌های شهر از برف سفید می‌شد و با این حالت دستگاه‌های خدمات‌رسان و مسئولان، گویی همچنان در خواب بودند و این بارش تدریجی برف را نمی‌دیدند و کار به جایی رسیده که خیابان‌های اصلی و معابر عمومی اصلی شهر قفل شده و وضعیت به سطح هشدار رسیده است.
جالب آنکه در دو روز گذشته سامانه بارش برف در استان‌های لرستان و چهارمحال بختیاری فعال شده بود و گزارش‌ها و اخبار از وضعیت بارش عمیق برف در کوهرنگ بختیاری با بارش حدود ۳ متر، مرتباً در رسانه ملی و سایر فضا‌های اطلاع‌رسانی مجازی، به سمع و نظر مسئولان به اصطلاح سخت کوش استان کهگیلویه و بویراحمد رسیده بود که منطقا می‌بایست خود را برای ورود این سامانه آماده می‌کردند که نکردند.
هم اکون حتی نانوایی‌های که می‌بایست در تهیه آذوقه خوراکی نان برای مردم که در خانه‌ها محبوس هستند تهیه کنند، غالبا تعطیل هستند و مردم برای تهیه نان خود در مضیقه و سختی هستند. ورودی‌های شهر از طرف تنگه مهریان (هر دو لاین بالا و پایین) کاملاً مملو از ماشین‌ها بوده و قفل شده‌اند و از ساعت ۱۰ صبح تا لحظه مخابره خبر از سوی مردم؛ همچنان قفل و همگی سرگردان و کلافه و... می‌باشند و هیچ کسی فریادرسی و خدمات‌رسانی ندارد!
     
بنا بر این گزارش، ساعت هم‌اکنون حدود 11 و 35 دقیقه نزدیک به اذان ظهر است. خیابان‌های یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مملو از برف است و از برف‌روبی در سطح شهر یاسوج هیچ خبری نیست و اگر هم باشد، آنقدر سرعت برف‌روبی کند است که هیچ فایده‌ای ندارد.
 پنجشنبه ادارات استان تعطیل هستند ولی زندگی که تعطیل نیست، و برغم تأکید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد که مدیران برای چند روز آینده که تعطیلی ادارات هست پای کار باشند و از پیش‌بینی‌های هواشناسی غافل نباشند و در آماده باش باشند ولی باز هم مثل برف 18 سانتی گذشته و بی‌تحرکی مجموعه‌های خدمات‌رسان حکایت از این دارد که شهر یاسوج مرکز استان در حال قفل شدن است.
ساعت۹ صبح که از بلوار "کشاورز" در محله "شرف آباد" یاسوج عبور می‌کردم بدلیل شیب کمی که بلوار داشت اغلب خودرو‌ها بدلیل خیابان‌های مملو از برف، در وسط جاده متوقف شدند و به سختی و با یارگیری دیگر افراد به کنار خیابان هدایت می‌شدند و جالب بود که برخی از این خودرو‌ها در همین بلوار مسیر خود را در لاین رفت، به برگشت تبدیل کردند که باز باعث توقف و مشکل برای دیگر خودرو‌ها شدند.
تصویر دیگر از بلوار"مطهری" یاسوج که از قدیمی‌ترین و یکی از بلوار‌های اصلی این شهر و در حقیقت نبض و قلب شهر محسوب می‌شود، هنوز خبری از خودرو‌های برف روب نیست و اغلب خودرو‌ها در میانبر‌های و وسط بلوار متوقف شده‌اند.





در برف ماه گذشته که نعمت برف بر شهر همیشه زیبای یاسوج نازل شد بدلیل سردرگمی و عدم آمادگی مجموعه‌های خدمات‌رسان نعمت برف به نقمت تبدیل شد که نه تنها اقدام سریع به برف روبی نکردند بلکه بدلیل سردرگمی چندروز خیابان‌های اصلی شهر دچار یخ زدگی شده و تردد شهروندان به دشواری انجام می‌گرفت.


کد مطلب: 458521

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/458521/مدیریت-فلج-شهر-یاسوج-شده-خیابان-های-اصلی-بسته-نانوایی-ها-تعطیل-وضعیت-ورودی-های-سمت-گذرگاه-های-مهریان-بحرانی-مسیر-قفل-مملو-ماشین-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1