تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۵۸۴۹۴
یادداشت ارسالی؛

چرا غلام‌نژاد به این زودی شکست خورد؟

۶۱
۷
چرا غلام‌نژاد به این زودی شکست خورد؟
کبنا ؛
پس از برکناری غلام‌نژاد و انتصاب جاودان سیرت به ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی با ار سال متنی به این پایگاه خبری، به بررسی دلایل شکست زودهنگام غلام نژاد در دانشگاه پرداخت.
در متن ارسالی این عضو هیئت علمی آمده است: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به سایر ادارات استان با توجه به وسعت و تنوع خدماتی که ارائه می دهد از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و تقریبا سه سالی می‌شود که جایگاه رئیس این دستگاه حتی از جایگاه استاندار و معاونینش هم مهمتر شده است. به‌گونه‌ای که نمایندگان استان در مجلس، برای انتصاب مدیر و معاونین این دستگاه خود را به آب و آتش می‌زنند برای انتصاب استاندار و معاونینش تلاش نمی‌کنند که این امر دلایل خود را دارد و پرداختن به این موضوع از دایره بحث ما خارج است و در جای دیگری به این موضوع پرداخته خواهد شد.
با توجه به ناموفق بودن غلام‌نژاد در دو دوره مدیریت قبلی( 9 ماه رئیس حوزه ریاست و 7 ماه معاون توسعه مدیریت دانشگاه در سال‌های گذشته) که زمان هر دو مدیریتش زیر یک سال بود، انتظار می‌رفت آن‌قدر تجربه کسب نموده باشد که این بار بتواند حداقل تا پایان دولت رئیسی بر کرسی ریاست بماند، اما زمزمه‌های سومین شکستش در دانشگاه علوم پزشکی این روزها طیف وسیعی از اعضای هیات علمی، سایر پرسنل دانشگاه و زیرمجموعه‌اش را نگران کرده است.
نیک مستحضرید به دلیل شرایط بد دانشگاه در گذشته با آمدن دکتر غلام نژاد در رأس این دستگاه، موجی از خوشحالی در دانشگاه به راه افتاد و همه منتظر انتصابات شایسته و فنی جهت بازسازی دانشگاه بودند.
 برخی انتصابات وی تا قبل از فروردین ۱۴۰۱ خوب بود، ولی با انتصابات بعدی و ابقای برخی مدیران، نگرانی در بین همکاران و پرسنل تشدید شد.
 ابلاغ‌های عجولانه و کارشناسی‌نشده نشان داد که رئیس دانشگاه تیم فنی جهت بررسی گزینه‌ها و انتصابات ندارد و انتصابات فقط به صورت جناحی و بیشتر از یک طیف و خط فکری نزدیک به استاد معروف بویراحمد، صورت می‌گیرد و بدتر از آن گماردن دوست و لیدر یکی از نمایندگان سابق در اتاق مشاور رئیس کاملاً هویدا بود که انتصاب نیروهای منتسب به نماینده کنونی در دانشگاه به نوعی غیرممکن خواهد شد که همین‌طور هم شد.
انتظار می‌رفت مدیری مثل دکتر غلام‌نژاد قبل از شروع مدیریتش، آسیب‌شناسی کرده و با بررسی علل شکست مدیران قبلی کارکشته و پخته‌تر عمل نماید.
نداشتن برنامه و نقشه راه مشخص، استفاده از روش‌های منسوخ ( بلاتکلیف نگه داشتن برخی از دوستانی که به آنها قول پست داده بود و موکول کردن آنها به آینده و یا طرد نمودن کسانی که در رسیدن به مدیریتش هر کدام آجری از آن دیوار بودند)، نداشتن اتحاد تیم و اتاق فکر قوی.
موارد ذکر شده بالا منجر به تصمیم‌گیری اشتباه در انتصابات و چینش برخی مدیران و معاونین دانشگاه شدکه این اشتباه، خود آفت انتصابات بعدی حتی در سطوح پایین‌تر شد زیرا این افراد پس از انتصاب، خود را در انتخاب مدیران بعدی صاحب نظر و صاحب رای می‌دانستند و کاملاً مبرهن است که هر چه این افراد ضعیف‌تر، تنگ‌نظرتر و به حلقه‌های سیاسی نزدیک‌تر باشند انتخاب‌هایشان ضعیف‌تر و با برچسب‌هایی چون در ستاد فلان کاندید کار می کرد، از فلان جناح است، حاشیه دارد، در حد این پست نیست و ... نیروهای فنی و توانمند را رد صلاحیت و نیروهای ضعیف و نزدیک به حلقه گماشته می‌شود و یا مدیران ضعیف و ناکارآمد قبلی را ابقا می‌نمایند که نتیجه این اقدامات چیزی جزحذف نیروهای فنی، توانمند و کاریزماتیک نیست .
یک دلیل دیگر که دکتر غلام‌نژاد از آن غافل شد و یا شاید هم آن را دست کم گرفت و از نقشی که می‌تواند در تخریب رئیس دانشگاه داشته باشد اطلاع کافی نداشت شبکه بهداشت شهید دامیده بود، چرا که این شبکه در مرکز استان است و حدود نیمی از جمعیت استان را پوشش می‌دهد و نیروهای توانمندی در آن مشغولند که در دو سه سال گذشته به حاشیه رانده و نیروهای ضعیف، بدون تخصص و فله‌ای در آن ارتقا یافتند و مردم شهرستان انتظار داشتند که دکتر غلام نژاد در آن شبکه تحولی بزرگ ایجاد نماید ولی متاسفانه طبق شنیده‌ها با انتصابی ضعیف در آن شبکه، بهبود که حاصل نشد هیچ، مشکلات و انشقاق بین پرسنل نیز بیشتر شد.
دلایل بالا و برخی دلایل دیگر که نمی‌شود در اینجا بیان نمود و ممکن است برای هر مدیری پیش بیاید، باعث نارضایتی سازمانی شد و نارضایتی سازمانی منجر به عدم تحقق خدمت‌رسانی شایسته در سطح شهرستان‌ها و استان، که این امر نیز منجر به نارضایتی اجتماعی از دستگاه علوم پزشکی گردید و نتیجه آن شد حال فعلی دانشگاه.
اما توصیه‌ای برادرانه به دکتر غلام نژاد عزیز: اشتباه کردن جزئی از زندگی همه انسان‌هاست و در بین مدیران نیز رایج است. ولی مدیر توانمند و با شجاعت مدیری است که اشتباه در برخی انتصاباتش را بپذیرد، توجیه، پافشاری و اصرار بر اشتباه هنر نیست. به امید آینده.
نام شما

آدرس ايميل شما

صنم
Iran, Islamic Republic of
تغییرات انقلابی چی دایی جونی؟ تموم وابی ره
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه که دکتر حالش خوب باشه
علوم پزشکی
United Kingdom
دوستان این تصمیم وزارت بهداشت بود و هیچ کدام از نمایندگان در این انتصاب نقشی نداشتند و این کار با هماهنگی وزیر و استاندار اتفاق افتاده لطفا دانشگاه رو محل جولان و تاخت و تاز سیاسیون نکنید
France
چه بی منطق وزیر چکاره اس ،،، وزیر آلت دست نماینده هاس
.
United Arab Emirates
پس چرا استاندار از عزل ایشان ابراز تاسف کرد
Iran, Islamic Republic of
جرمش شجاعتش بود و ضعیف بودن استاندار باعث شد نماینده ها عزلش کنند خلاصه کلام همینه الکی نپیچونید 😃😃
Iran, Islamic Republic of
این طور نیسن ک گفتید
چوپ صداقت و پاک دستی خود را خورد
Iran, Islamic Republic of
حرف حق خدا بیامرزه پدرته
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه غلامنژاد را نابود کرد
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
علت عزل دکتر غلام نژاد تیم ضعیف مدیریتش بود بخصوص در خود ستاد دانشگاه که بعضی هیچ تجربه ای نداشتند
جواب کارشناس
Iran, Islamic Republic of
نفر بعد مدیر بی تجربه اقتصاد و دارایی است
مفید
Iran, Islamic Republic of
چون یاران توانمند کادان نداشت با خودش تنها کار انجام نمی شد باید از نیروهای با تجربه و با سابقه درخشان در مدیریت‌هابخصوص ستاد دانشگاه استفاده می کرد تا به این روز نمی افتاد
حقگو
Iran, Islamic Republic of
دکتر جاودان سیرت هم اگر می خواهد موفق باشد باید از نیروهای با تجربه ومورد اعتماد استفاده کند و تیم مدیریت ستادی را کلا تغییر دهد تا موفق شود
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
بر بمکو ندا وحدت یو هم وغلام نژادکه ره؟.
آخرش نیرو منتظریان اومه سرجاش
ایسه چه خلی من سر کنیم؟
جواب زیلایی
Iran, Islamic Republic of
تو امتصاب معاونین مشخص خواهد شد
آروین
Iran, Islamic Republic of
چیره نو وگیر ووابییم
خوا من فقیر روشنفکر بره
بادست شهنیز
Iran, Islamic Republic of
که پ خه غلام نژاده کو بهتر بی؟
وو یچی بها ومو ایدا
جاودان سیرت خه وته ده سیلمو نیکنه
گوشش من دهس هدایت خواه یه
کاظم
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر جاودان سیرت مرد عمل گرا انسانی شایسته
واقعآ حق به حق دار رسید
.....
و اما نسبت به کامنت که مشخص نیست از طرف کی نوشته ب/عموزاده های در مجموع علوم پزشکی از این انتخاب بسیار خرسندن
و تنها دلیل اینکه اینو نوشته چون متاسفانه یکی از برادران .....دیگ نتونست کاری کند اینجا اینو نوشته
دسترنج
Iran, Islamic Republic of
اوی خوانمبارک
خل من سرمو ره یو هم و نیرو هدایت
Iran, Islamic Republic of
یکی از اشتباهات فاحش ایشان انتصاب ملک‌زاده به معاونت بود
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای نماینده بویراحمد و دنا
United Kingdom
بگو جناب روشنفکر حضرتعباسی تا به حال وزیر بهداشت شما رو به اتاق خودش راه داده
Iran, Islamic Republic of
افسوس و هزار افسوس که از مدیر علوم پزشکی یک استان چه انتظاراتی دارند و علت عزل یا ابقا مدیران را در چه می دانیم .
بهرام ب
Iran, Islamic Republic of
ماها ک در بخش کرونا مشغول بکار بودیم با نامردی اخراج نمودند و بعدش تا تونستن نیروی شرکتی از نیروی های سفارش شده هدایتخواه رو گمارید؟
Iran, Islamic Republic of
این تحلیل شما بود ولی چیزی که حقیقت داره اینه که نماینده ها مدیری که انتخاب میکنن میخوان حلقه به گوش باشه ولی غلام نزاد به هیچ نماینده ای باج نداد و سنگی جلوی زیاده خواهیها بود. پس از اینکه نماینده گچساران میبینه توقعات نامعقولش براورده نمیشه این پست را که بنام گچساران بود فروخت. ان شاءاله که شرمنده پاییش که جا ماند نشه
شهادت
Iran, Islamic Republic of
برادر خدایی غلام نژاد خودش هم مدیر نبود باج کجا بود زیادی تعریفش ندین یه مصاحبه تلویزیونی ازش نشون بده اصلا مدیر نبود ایشون تجربه نداشت معاونین هم کم تجربه بودن کار از دستش خارج شد .بخدا خودش قبول داره اینکاره نبوده تاجگردون دور زد کوپن حسینی مصرف کرد حالا کوپن تاجگردون هم نداره
پیمان
Iran, Islamic Republic of
غلام نژاد ضعیف ترین بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تحلیل پیش پا افتاده و صرفا جهت نام بردن از بزرگی بود تا شاید با طعنه زدن به ایشان طعمه برچیند ولی ضعیف بود
رضا
Iran, Islamic Republic of
غلام نژاد خودش خودش را شکست داد
محسن
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف دکتر غلام نژاد تنها مدیر اصولگرای استان
جرم غلام نژاد این بود که با نمایندگان وارد زدوبند نشد
پرستار مرکز بهداشت
Iran, Islamic Republic of
مدیر مرکز بهداشت بویراحمد خیلی توانمند و با درایت می باشد.هیچ کس در جایگاهی نیست که بتواند مدیر یا فرد دیگری را قضاوت کند، عضو هیأت علمی کجا خبر از رئیس مرکز بهداشت بویراحمد دارد که برچسب ضعیف به ایشان میزند.
جلال شکرائی
Iran, Islamic Republic of
باسلام.این عضو هیات علمی کاملا مشخصه مشکلش با استاد معروف بویراحمد هست! مشکل اصلی این بود که غلام نژاد زیر بار استخدام های فله ای و بدون آزمون مافیایی نرفت جناب هیات علمی...
Iran, Islamic Republic of
مدیر جدید یا ریس جدید از مهره نزدیک به ...هستش
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
از نوشته شما معلوم است که هیئت علمی نیستید بلکه هیئت سیاسی هستید .و اما علت برکناری دکتر غلام نژاد ضعف از ایشان نبود . ضعف نماینده گچساران علت برکناری غلام نژاد است .
دنا
Iran, Islamic Republic of
شاید این موارد که در این متن امده هم به نوعی دررحیل زودهنگام آقای دکتر غلام نژاد بی تاثیر نبوده اما از دلایل اصلی خلع زود هنگام وی میتوان به مراتب ذیل اشاره نمود ؛
۱ - از قدیم گفته اند " هرپازنی از هر کوهی گوشت گرفت ، در همان کوه هم آن می ریزد " .... تقریبا پارسال همین ایام بود که اقای دکتر غلام نژاد در محضر نماینده مجلس خودرا به اب و آتش میزد و حاضر بود برای جلوس بر صندلی صدارت علوم پزشکی از همه دارو ندار خود بگذرد و هر دستوری از نماینده را نه تنها با دیده منت بپدیرد بلکه با تمام وجود خواسته های وی را عملی نماید و بر اساس همین نوع پیمان و عهد بود که به آرزوی محال خود رسید ، ولی حالا که نماینده مثلا دستور میدهد که آقای ح.... ب را در راس معاونت توسعه بکار ، ایشان حق ندارد تمرد کند و اطاعت نکند !!
۲ - از قدیم گفته اند : " ....پادشاهی علم و توپ و سپاه میخواهد "
جناب دکتر غلام نزاد از همان ابتدای جلوس بر صدارت دانشگاه کس یا کسانی را به مشورت و همراهی انتخاب کرد که تقریبا از تجربه و توان تئوری پردازی مسایل روز اجتماعی و دانشگاه بی اطلاع و بی تجربه بودند و از مشاوره و تصمیم سازی برای وی فقط هلهله و کف زدن را بلد بودند و لاغیر .. واین بود که امروز که وی خلع شد همه مشاورین و دست اندر کاران درگاه ایشون همه عاج و واج ، با دهان و چشمی وا شده فقط بهم نگاه میکردند و ...
۳ - گفته اند " .... خون خوری گر طلب روزی ننهاده کنی " تجربه مناصب گدشته جناب دکتر غلام نزاد نشان میدهد که او در جایگاهای قبلی علی الخصوص جایگاه معاونت توسعه که به حمایت تاجگردون نصیبش شده بود علیرغم حمایت های همه جوره نماینده وقت ، از وی باز نه تنها موفقیت قابل قبولی از جناب دکتر قصه ما حاصل نشد بلکه در اوج ناتوانی و ضعف حتی قادر به ادامه کار ، آنهم با وجود پشتیبانی نماینده مقتدری همچون تاجگردون برای وی بی نتیجه والکن بود که عموم را حیرت زده کرد .
۴- ...." در کشتی نشستن با ناخدا در اوفتادن ؟؟!!! !! بر جناب دکتر واضح و مبرهن بود که در وضعیت فعلی که خودش با التماس و التجا از نماینده ، بدین جایگاه دست یافته بود دیگر در " محضر قاضی و معلق بازی " چه جایگاه منطقی و عقلانی میتوانست داشته باشد الی کله را دادن و فاتحه صدارت را خواندن ؟؟!!
القصه ؛ در اوضاع فعلی که نمایندگان ما عملا در تهران هیچکاره و ناتوانند و از ردای نمایندگی فقط وعده و عیدهای عریض و طویل انتخاباتی اش را میدانند ، من ، شما ، دکتر غلام نزاد و دکتر جاودان سیرت حق نداریم ، بله ، حق نداریم به هیچ قیمتی آرمانهای دانشگاه را به پای انتخاب مجدد نماینده و خواسته های این قبیل نمایندگان ذبح کنیم و به بهای جلوس در جایگاه صدارت چهار روزه ، آبرو ، حیثیت خود و همه سیستم را فدا کنیم !!
درنهایت ، نشون به این نشون که در این وجیزه، دکتر غلام نژاد را بخاطر اعمال و رفتار ناموزونش در طلب پست و جایگاه ، سکه یه پول کردم به دکتر جاودان سیرت عزیز هشدار میدهم !! " هرکس از تجربه و سرگذشت دیگران تجربه نیاموزد ، مجبور خواهد شد تاریخ دیگران را تکرار کند !!
مواطب باش که تمرد نکنی و به سرگذشت دیگران مبتلا نشوی و بدست نماینده ات دبح نگردی !!! والسلام
Iran, Islamic Republic of
تا کی باید بیماران و سیستم بیمارستان استان باید بازیچه سیاسیون شود . دیگه خسته شدیم از این سیاسی بازی ها
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
جاودان سیرت توان مدیریت در این دانشگاه رو نداره
United States
توبیومدیروابو
رشادت
Iran, Islamic Republic of
غلام نژاد داشت توانایی،😄
Iran, Islamic Republic of
خوب ومنصفانه نوشتید
Iran, Islamic Republic of
فقط منتظریان
Iran, Islamic Republic of
دکلش ایکنه.عجله نکن نوبتش ایابو
عدالت اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
ان سر سبز کزو گشت سر دار بلند جرمش ان بود که اسرار هویدا میکرد. درود بر دکتر غلام نژاد با تاج ازادی برسرش مرحبا به این همه ازادی ورهایی
Iran, Islamic Republic of
یک ضرب المثل لری می گویند گرگ به گله زد یک بره برد چوپان فریاد می زد هی هی گرگ روبا آن طرف تر نگاه چوپان کرد وگفت فریاد نزن ما هرچه بردیم پس نمی دهیم چوپان باسنگ به سر روبت زد گفت تو چکاراری حالا دراین بین روشنفکر چکاره است که می گویند روشنفکر روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
علت شکست دکتر غلامنژاد پاکی و سالم بودن ایشان بود از ایشان خواسته شد که تعداد زیادی نیروی بدون آزمون جذب کند ولی ایشان قبول نکردند درود بر شرفش
حسین
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین ضعف آقای غلام نژاد این بود که طی یکسال از وضعیت داغون تاسف بار اورژانس 115 استان اطلاع داشت متاسفانه انتظارات پرسنل این سیستم برآورده نکرد و ریاست آن را تغییر نداد
سجاد
Iran, Islamic Republic of
انشالله که دکتر جاودان سیرت فکری به حال اورژانس 115 کنه
بویراحمدی
United States
هرکسی با ندای وحدت افتاد کارش تمومه
خدا شری روشنفکر و دری کسی کیر نکنه 😂
Nar
Iran, Islamic Republic of
همون وقتی رئیس دانشگاه شد اولین حرفش این بود که من فقط اومدم نابود کنم و برم .و تنها عملکردش جابه جایی خارج کردن نیروهای شرکتی جایگزین کردن نیروهای گرمسیری و حرف بود.../د...خدایی چه عملکردی داشت طرف داراش فقط یه عملکرد مثبتش و بیان کنند
Iran, Islamic Republic of
باید دانشگاه های علوم پزشکی از وزارت بهداشت جدا بشه و برود زیرمجموعه وزارت علوم .این تغییر مدیریت های سیاسی به آموزش پزشکی ضربه می زند
محمد
Iran, Islamic Republic of
اخیی سی گروه رسانه ای کبنا. تو. گرمسیری چی میدونی بویراحمد یعنی چه. بویراحمد بزرگان بویراحمد یعنی چه
شرمن
Iran, Islamic Republic of
زنده باد سید ناصر یکی از بهترین برکناری ها رو انجام داد
شیرو
Iran, Islamic Republic of
از بازماندگان اصلاحات نابود شد
Iran, Islamic Republic of
عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر غلام نژاد مطمئن باش ایستادگی و مقاومت شما در مقابل بی قانونی ها و زیاده خواهی های منفعت طلب برای همیشه در ذهن مردم به یادگار خواهد ماند ادب مرد به از دولت اوست و مردی و مردانگی و مقاومت حضرتعالی در برابر زیاده خواهی ها و مبارزه با ظلم مصداق ادب و شخصیت و بزرگی شماست شما چوب ضعف و ضعیفی استاندر و نماینده گچساران را خوردی البته مطمئن باش که مردم هرگز این بی حرمتی ها و ظلم ها را هرگز فراموش نخواهند کرد و پاسخ دندان شکنی به حرمت شکنان خواهند داد
Iran, Islamic Republic of
غلامنژاد جوب ضعف و ناتوانی استاندار ضعیف و نماینده گچساران را خوردو اعتمادی که از ضعیف گچسارانی را خورد
Iran, Islamic Republic of
واقعا که میگن ندای وحدت و روشنفکر ایشون را تعویض کردند کاملا خواب تشریف دارند هیچ کس بهایی بهش نمیده کل تغییر ها از طریق هدایتخواه صورت میگیره جاودان سیرت هدایتخواه بوده و هست روشنفکر هیچ کاره است عامو
Iran, Islamic Republic of
این موضوع باید برای همه حجت باشه که با خراب کردن کسی پست گرفتی با خراب شدن پس میدی مرد اونه که مردونه مبارزه کند نه به نامردی
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
چنین است ایین سرای درشت گهی پشت به زین گهی زین به پشت
بادست
Iran, Islamic Republic of
عزت و ذلت انسان دست خداست
غلام نژاد قدر دان خدا نبود کسی او را به ذلت نرساند جز خداوند ایزد
ما برای هر صندلی ۷۳ شهید داده ایم تا کسی که قدردان خون شهیدان هست بیاید بر کرسی بنشیند نه امثالهم
انشالله نقره داغ شدن ایشون عبرتی شود برای دیگران
یاسوج کر کد خدا و دور کی بنو!!
Iran, Islamic Republic of
استاندار باید شهر و مدیران که فقط سی پست و امکانات مدیر کلی،حقوق مدیر کلی،خونه و ماشین مدیر کلی،مهمانسراهای مدیر کلی مدیر شدن شناسایی و بر کنار کنه.
پیدا کردنشون هم راحت هست هر مدیری که از امکانات بالا که گفتم گذشته و تلاش صادقانه می کنه اون مدیر استان کهگیلویه و بویراحمد بخت برگشته باشه.
Iran, Islamic Republic of
علت برکناریش این بود که این شخص زیر بار نعوذبالله خدا هم نمیره چه برسه به نماینده های مردم. ریاست باید ریاست کنی نه برده دیگران باشی.
تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
1