کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دور از نگاه افکار عمومی؛

چرا کسی احوالی از اداره‌کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد نمی‌پرسد؟

24 بهمن 1401 ساعت 20:02

ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد به دور از نگاه افکار عمومی با مدیری بازمانده از دولت قبل و با 36 سال سابقه که هم‌اکنون باید دوران بازنشستگی خود را طی کند، مدیریت می‌شود. 


ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد به دور از نگاه افکار عمومی با مدیری بازمانده از دولت قبل و با 36 سال سابقه که هم‌اکنون باید دوران بازنشستگی خود را طی کند، مدیریت می‌شود. 
به گزارش کبنا، اداره‌کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد که وظایفی همچون ثبت تولد و صدور شناسنامه برای نوزادان، ثبت مرگ و صدور گواهی وفات، تعویض شناسنامه، ثبت ازدواج و طلاق و نقل تحولات، صدور گواهی ولادت برای شهروندان خارجه، تنظیم دفاتر ثبت کل وقایع و نام خانوادگی و تهیه آمارهای جمعیتی را بر عهده دارد.
این اداره‌کل که شهروندان به طرق مختلف با آن سر و کار دارند، کمتر در دید رسانه‌ها و افکار عمومی است. به همین خاطر مشکلات آن از دیدرس رسانه‌ها دور مانده است.
داوید صادقی مدیرکل این اداره که از بازماندگان دولت قبل است با 36 سال سابقه، از مدیران پروازی کهگیلویه و بویراحمد به حساب می‌آید.  
اداره‌کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد آن‌قدر از نظر مدیریتی خسته است که این خستگی را به در و دیوار و دکوراسیون آن نیز منتقل کرده است.
جالب‌تر از همه آن است که صادقی همزمان که مدیرکلی این اداره را بر عهده دارد، کارپرداز نیز هست و گفته می‌شود تمام روزهای هفته در محل کار خود حضور ندارد.
اینکه چرا ثبت احوال از نگاه افکار عمومی دور مانده است چندان واضح نیست؛ البته بخشی از آن به دلیل کم‌کاری و عدم ارتباط مدیرکل با رسانه‌هاست؛ چرا که از روزی که صادقی آمده گزارشی از عملکرد خود برای درج در رسانه‌ها ارائه نداده است. اما به هر حال، تحول، جابه‌جایی و تحرک در یک اداره باعث پویایی و رونقِ آن می‌شود و در مقابل حضور یک مدیر، آن هم پروازی چیزی به جز بی‌انگیزگی پرسنل بر جای نخواهد گذاشت.
پرسش این است که آیا در این سازمان هیچ نیرویی همسو با دولت جدید وجود ندارد یا اساساً مدیران ارشد استانی از وجود چنین اداره‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاعی ندارند؟


کد مطلب: 458402

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/458402/چرا-کسی-احوالی-اداره-کل-ثبت-احوال-کهگیلویه-بویراحمد-نمی-پرسد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1