کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

آقای مرادیان درب را روی همان پاشنه نچرخان!

19 بهمن 1401 ساعت 21:42

سخنان استاندار در هفته‌های گذشته مبنی بر تغییر برخی مدیران که با عملکرد ضعیف‌شان نارضایتی در استان ایجاد کرده‌اند و همچنین بازدید سرزده از دانشگاه علوم پزشکی، کارکنان این مجموعه را خوشحال و امیدوار به تغییر این معاون در دانشگاه نمود و هم‌اکنون کارکنان دانشگاه علوم پزشکی پس از ماه ها انتظار چشم به یک تصمیم قاطع از استاندار محترم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان دارند.


به جای اینکه دانشگاه علوم پزشکی دغدغه سلامت مردم را داشته باشد، گاهی اوقات وارد حاشیه‌هایی می‌شود که ممکن است به سلامت مردم آسیب بزند. در نشست استاندار با دانشجویان، استاندار گفته بود فردی در دانشگاه حضور دارد که از او نارضایتی وجود دارد و دنبال جایگزینی برای او هستیم. از سوی دیگر در رسانه‌ها نیز مطالبی در مورد دخالت‌های سیاسیون در دانشگاه علوم پزشکی دیده می‌شود که به رویه‌های این دانشگاه آسیب می‌زند. با تغییر ریاست دانشگاه، برخی از چهره‌های سیاسی که منافع خود را در خطر دیدند سعی کردند به هر صورت جای پای خود را در دانشگاه حفظ کنند. اما رئیس جدید تلاش داشت آرامش را به دانشگاه برگرداند. به همین دلیل کارشکنی‌ها و فشارهای برخی گروه‌های فشار سیاسی بیشتر شد.
از سوی دیگر، نارضایتی‌هایی نیز از معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد. یکی از مخاطبان پایگاه خبری کبنانیوز با ارسال یادداشتی به نقد عملکرد سامر مرادیان معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی پرداخت. به گزارش کبنا، متن این یادداشت به قرار زیر است: معاون پرحاشیه، پروازی و پایتخت‌نشین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به ایستگاه آخر رسید.کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و مردم استان منتظر اقدام انقلابی استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این بزنگاه حساس هستند.
حدود یک سال از نطق تاریخی سید ناصر حسینی و ۱۱ ماه از سکانداری دکتر محمد غلام نژاد بر دانشگاه علوم پزشکی می‌گذرد، هر چند که دکتر غلام نژاد با حمایت شخص استاندار اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه عمرانی دانشگاه انجام داده است، اما انتصاب معاون توسعه‌اش ( انتصابی پر سر و صدا که بسیاری از اعضای هیئت علمی، نخبگان و دلسوزان دستگاه علوم پزشکی در مورد پیامدهای آن هشدار داده بودند) نارضایتی‌ها را از دانشگاه دوچندان کرده است.
 پس از انتصاب دکتر مرادیان (پزشک سهمیه مناطق محروم که طبق شنیده‌ها خود نیز به صورت موردی استخدام شده) و همچنین کوچ بدون سر و صدای آقای (...نیرو و یار شفیق نماینده سابق گچساران) از طبقه همکف به اتاق مشاور رئیس دانشگاه در کنار یکی از اقوام نمایندگان که در دفترش کار می‌کند و بعداً در یادداشتی دیگر به صورت جداگانه به نقد و تحلیل این موضوع خواهیم پرداخت) نگرانی نخبگان و دلسوزان دانشگاه از اینکه قرار بود دانشگاه بدون حاشیه شود ولی با اتفاقات بیشتر شد به طوری که پس از این دو رخداد دانشگاه کاملاً در وضعیت انفعال فرو رفت.
اما بپردازیم به چند اقدام معاون مدعی عدالت محور توسعه، در دوران مدیریتش؛ با توجه به اینکه دانشگاه چند سال عقد قرارداد پزشک خانواده در دانشگاه را ممنوع کرده بود، خواهر خود (...) را از شبکه بهداشت و درمان باشت به شبکه بهداشت مرکز استان انتقال می‌دهد که خود از نیروهای مازاد و طایفه‌ای مدیر قبلی دانشگاه رنج می‌برد و اولین قرارداد پزشک خانواده را پس از چند سال به این شبکه تحمیل می‌نماید که با سرکشی به مرکز درمانی شهید مدنی اکبرآباد صحت موضوع مشخص می‌شود در اقدامی دیگر و با فاصله نه چندان زیاد داماد خود را از شبکه باشت به مرکز استان انتقال و مدیر مالی یکی از دانشکده‌های دانشگاه منصوب می‌شود.
گویا به نظر می‌رسید این اقدامات فامیلی برای عزل وی توسط غلام‌نژادی که در اکثر جلساتش از به‌کارگیری نیروها و انتصابات فامیلی انتقاد می‌کند کافی نبوده است با گذشت زمان صدای کارکنان بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و حتی خانه‌های بهداشت در دورافتاده‌ترین نقاط و صعب العبور استان درآمد بسیار پایین که با این وضعیت اقتصادی و خطرهای تصادف جاده‌ای به دفتر توسعه دانشگاه مراجعه ولی باید ۴ الی ۵ روز منتظر معاون پایتخت نشین و پروازی بماند تا شاید پس از اخم و بداخلاقی‌های قلدرهای جلوی دفترش با مشقت و منت فراوان نامه‌ات را ببرند و پس از ۲ الی ۳ روز دیگر مراجعه کنید با پارافی با مضمون ارجاع جهت بررسی و مذاکره و این مذاکره برای برخی کارکنان از مذاکرات ۵ +۱ هم سنگین‌تر است.
از پیمانکارهای طرف قرارداد بگوییم که هفته‌ها پشت اتاق معاون نشسته تا به اسنادشان فقط نگاهی انداخته شود فارغ از اینکه پیمانکار به کارگر پروژه قول دستمزد داده است و فکر کنید پیمانکار چگونه بتواند کارگر را قانع کند که هفته آینده پول می‌دهند یا از اخراج برخی راننده‌های استیجاری و به کارگیری راننده‌های جدید در دانشگاه و شبکه‌های بهداشت و یا گلایه مندی برخی اعضای هیئت علمی و نخبه‌های دانشگاه از وی و خیلی موارد دیگر که در اینجا مجالی برای گفتن نیست.
اما سخنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد در هفته‌های گذشته مبنی بر تغییر برخی مدیران که با عملکرد ضعیف‌شان نارضایتی در استان ایجاد کرده‌اند و همچنین بازدید سرزده از دانشگاه علوم پزشکی، کارکنان این مجموعه را خوشحال و امیدوار به تغییر این معاون در دانشگاه نمود و هم‌اکنون کارکنان دانشگاه علوم پزشکی پس از ماه ها انتظار چشم به یک تصمیم قاطع از استاندار محترم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان دارند.


کد مطلب: 458165

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/458165/آقای-مرادیان-درب-روی-همان-پاشنه-نچرخان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1