کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

آقایان اومدند ابروشو درست کنند، چشمش را کور کردند / لت و پاره کردن درختان بخت برگشته یاسوج به بهانه بارش برف

25 دی 1401 ساعت 11:48

چند روز گذشته که برف شدید در یاسوج موجب قطعی سراسری برق در شهرستان بویراحمد شد همه تقصیرها گردن درخت های بخت برگشته افتاد.


چند روز گذشته که برف شدید در یاسوج موجب قطعی سراسری برق در شهرستان بویراحمد شد همه تقصیر‌ها گردن درخت‌های بخت برگشته افتاد. درختانی که سرمایه‌های چندین ساله این شهر بودند، از ریشه کنده شدند و از بین رفتند که اگر به موقع، درست و اصولی هرس می‌شدند، شاید این اتفاق ناگوار هم نمی‌افتاد.
به گزارش کبنا، شهرداری یاسوج و شرکت برق مشکل هرس درختان را گردن یکدیگر انداختند و روز گذشته مسوولان اداره برق خبر دادند که هرس درختان را برای جلوگیری از قطعی برق احتمالی انجام داده‌اند.
متأسفانه امروز اگر در شهر یاسوج سری بزنید با درختان بخت برگشته‌ای مواجه می‌شوید که از تنه بریده شده‌اند. درخت‌های تنومندی که سالیان سال در این شهر زندگی می‌کردند، حالا هرس نشده‌اند، بلکه بطور کل از تنه بریده شده‌اند.
وقتی بعضاً افرادی فله‌ای و آشنابازی و... در این ادارات سر کار آورده می‌شوند نتیجه‌اش این می‌شود که این افراد هیچ درکی از نحوه هرس درختان ندارند و طوری درختان را می‌بُرند که دیگر درخت رشد نکند، و دل هر بیننده‌ای از این صحنه‌ها به درد می‌آید.
تصور می‌شود اداره برق یا هر کسی که این درخت‌ها را بریده تمام داغ دلش را روی این درختان خالی کرده، یاد درخت کاج کلاس چهارم دبستان بخیر، که وقتی با بی‌اعتنایی مواجه شد و از ریشه کنده شد، کاج همسایه بعد از مدتی به دلیل بی‌خردی و تنهایی و بی‌پناهی از بین رفت. این درس را یاد گرفتیم که هم مراقب محیط زیست و هم مراقب اطرافیان خود باشیم، ولی حالا که این چنین درختان لت و پاره شدند باید منتظر عواقب آن باشیم.
این محیط زیستی که هیچ مسوولی در این استان از بالاترین آن‌ها تا کارشناسان جزء هیچ درکی از حفظ آن ندارند، و دائماً برای خراب کردن آن چانه زنی می‌کنند، فقط و فقط دست یاری مردم را به سمت خود می‌طلبد، تنها چیزی که باعث می‌شود بتوانیم محیط زیستمان را از وقایع هولناک زندگی مدرن و صنعتی حفظ کنیم این است که مردم هوشیارتر شوند. همه باید مراقب محیط زیست و منابع طبیعی باشیم، همانطوری که رهبر فرزانه انقلاب فرمود؛ «برای ما مسأله محیط زیست یا حفظ منابع طبیعی، مسأله‌ای تجمّلاتی و درجه دو نیست؛ یک مسأله حیاتی است.» بگذاریم ما را هم بیمار، معاند و حقوق‌بگیر بنامند.


قتل عام درختان در یاسوج / آقایان داغ دلتان را خالی کردید؟

قتل عام درختان در یاسوج / آقایان داغ دلتان را خالی کردید؟

قتل عام درختان در یاسوج / آقایان داغ دلتان را خالی کردید؟

قتل عام درختان در یاسوج / آقایان داغ دلتان را خالی کردید؟


کد مطلب: 457059

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/457059/آقایان-اومدند-ابروشو-درست-کنند-چشمش-کور-کردند-لت-پاره-کردن-درختان-بخت-برگشته-یاسوج-بهانه-بارش-برف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1