کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی فوتبال تبدیل به یکی از چالش‌های فدراسیون فوتبال شده

کفش آهنین برای سرمربی جدید سفارش دهید؛ تیم پیر دگر باره جوان خواهد شد؟

25 دی 1401 ساعت 0:13

 اولویت سرمربی جدید تیم ملی فوتبال باید جایگزینی یک نسل جوان و باانگیزه با ستاره‌های پا به سن گذاشته و نزول کرده باشد، ماموریتی سخت که به پوشیدن کفش آهنین احتیاج دارد.


 اولویت سرمربی جدید تیم ملی فوتبال باید جایگزینی یک نسل جوان و باانگیزه با ستاره‌های پا به سن گذاشته و نزول کرده باشد، ماموریتی سخت که به پوشیدن کفش آهنین احتیاج دارد.
به گزارش کبنا، بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی فوتبال تبدیل به یکی از چالش‌های این روزهای فدراسیون فوتبال شده و با وجود گذشت بیش از ۴۰ روز از پایان کار این تیم در جام‌جهانی، همچنان خبری از معرفی سرمربی جدید نیست و آن طور که مهدی تاج خبر داده مذاکره با گزینه‌های مختلف داخلی و خارجی ادامه دارد.
در حالی قرار است در آینده نزدیک از سرمربی جدید رونمایی شود که به نظر می‌رسد شرایط تیم ملی به ویژه میانگین بالای سنی بازیکنان، سبب شده برخی از گزینه‌ها بعد از بررسی برای نشستن روی نیمکت ایران به شک و تردید بیفتند. به طوری که رئیس فدراسیون فوتبال هم در صحبت‌هایی که اواسط هفته در حاشیه مجمع هیئت فوتبال کرمانشاه داشت، عنوان کرد که هر مربی‌ای که هدایت تیم ملی را قبول کند، ایثار کرده است.
اعتراف تاج به ایثار کردن مربی‌ای که قرار است سرمربیگری تیم ملی را قبول کند، به خوبی گویای شرایط دشواری است که سرمربی جدید با آن روبروست و او باید برای نشستن روی نیمکت تیم ملی کفش آهنی بپوشد و یک تیم افول کرده و رو به نزول را از بحرانی که دچار آن شده عبور بدهد و به یک شرایط بهتر برساند.
کفش آهنین برای سرمربی جدید سفارش دهید؛ تیم پیر دگر باره جوان خواهد شد؟
سرمربی جدید، تیمی را تحویل خواهد گرفت که با وجود اسم‌های پرطمطراقی که در ترکیب آن دیده می‌شود، یک تیم پا به سن گذاشته است که به نیروی جوانی و بازیکنان تراز اول برای بلند شدن احتیاج دارد. تیم ملی در حالی در جام‌جهانی شرکت کرد که میانگین سنی این تیم ۲۸ سال و ۱۱ ماه بود و ۹ بازیکن از لیست ۲۴ نفره تیم ملی بالای ۳۰ سال سن داشتند و آخرین جام جهانی‌شان را پشت سر می‌گذاشتند. به همین خاطر ستاره‌های پا به سن گذشته و خالی‌بودن تیم ملی از چهره‌های جوان آینده دار، بزرگترین چالش سرمربی جدید خواهد بود.
سرمربی جدید روی نیمکت تیمی خواهد نشست که برخلاف سال‌های گذشته، ستاره‌هایش از دوران آرمانی‌ دور شده‌اند و باید این مربی به تک ستاره‌هایی مانند مهدی طارمی دلخوش کند، به خصوص که دیگر بازیکنان اسم و رسم دار تیم ملی هم با یک افت طولانی روبرو شده‌اند، به طوری که نه به دلیل عملکردشان، بلکه به دلیل اسمی که دارند، در ترکیب قرار می‌گیرند. سرمربی جدید تیم ملی دیگر با یک تیم مدعی و ستاره‌هایی که هر کدام در تیم‌های اروپایی برای خودشان بروبیایی دارند، مواجه نیست و او تیمی را باید هدایت کند که به تغییرات اساسی برای بازگشت دوباره به روزهای اوج احتیاج دارد.
رقابت‌های تیم ملی در جام‌جهانی به خوبی گویای همه چیز بود، تیمی پیر و پا به سن گذاشته که برای عبور از این شرایط احتیاج به یک خانه تکانی بزرگ دارد، تیمی که با توجه روند سینوسی عملکردش در سال‌های اخیر به یک هوای تازه برای برون‌رفت از این شرایط نیاز دارد.
کفش آهنین برای سرمربی جدید سفارش دهید؛ تیم پیر دگر باره جوان خواهد شد؟
چنین شرایطی سبب شده سرمربی جدید با یک ماموریت سنگین و البته پرچالش و همچنین زمان‌بر روبرو باشد و تغییر نسل تیم ملی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید در اولویت‌های تیم ملی قرار بگیرد، ساختن یک تیم جدید و تازه نفس در شرایطی که فوتبال ایران از بازیکنان جوان و آینده‌دار که در یک دهه گذشته کمتر به آنها بها داده شده است، یکی از مشکلاتی است که سرمربی جدید برای پیدا کردن جانشینان ستاره‌های پا به سن گذاشته با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد.
علاوه بر این طولانی بودن فرایند تغییر نسل تا رسیدن تیم ملی با نفرات جدید به یک شرایط نرمال که در حد مدعی ظاهر شود، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه فدراسیون فوتبال قرار بگیرد و به سرمربی جدید زمان لازم داده شود و با ناکامی در شروع کار، فرصت کار از او گرفته نشود، به خصوص که جوانگرایی و ساختن یک نسل تازه برای فوتبال ملی هزینه هم دارد.
جام ملت‌های سال آینده در قطر مهم‌ترین رقابت تیم ایران با سرمربی جدید است و تیم ملی قرار است برای شکستن طلسم ۴۸ ساله دوباره دورخیز کند، با این حال به نظر می‌رسد که اولویت باید ساختن یک تیم ملی برای آینده و جام‌جهانی ۲۰۲۶ باشد، حتی اگر زمستان آینده در قطر، تیم ملی نتواند طلسم‌شکنی کند.


کد مطلب: 457039

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/457039/کفش-آهنین-سرمربی-جدید-سفارش-دهید-تیم-پیر-دگر-باره-جوان-خواهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1