کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اقدام عجیب یکی از نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد؛

فشار به وزیر بهداشت برای تحمیل نیرو به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / دم خروس آقای نماینده بیرون زد

22 دی 1401 ساعت 18:40

در اقدامی عجیب، یکی از نماینده‌های کهگیلویه و بویراحمد با فشار به وزیر بهداشت، خواستار تحمیل هشت نیرو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شد.


در اقدامی عجیب، یکی از نماینده‌های کهگیلویه و بویراحمد با فشار به وزیر بهداشت، خواستار تحمیل هشت نیرو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شد.
به گزارش کبنا، تحمیل نیرو در دستگاه‌ها و ادارات کهگیلویه و بویراحمد گویی تمامی ندارد. بر اساس سندی که به پایگاه خبری کبنانیوز رسیده است، یکی از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در پی فشار به وزارت بهداشت، هشت نفر را برای به‌کارگیری، به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تحمیل کرده است. البته هنوز از ظرف دانشگاه علوم پزشکی، اقدامی برای جذب این افراد صورت نگرفته است.
دخالت نمایندگان در انتصابات و استخدام‌های فله‌ای در کهگیلویه و بویراحمد پدیده تازه‌ای نیست. اما این نمایندگان اغلب اوقات منکر دخالت‌های خود می‌شوند.
اسامی این هشت نفر به طور کامل در دفتر کبنانیوز موجود است. این نماینده به‌جای دخالت در امور کلان در حوزه سلامت و درمان، بیشتر در پی تحمیل نیروهایی به دانشگاه علوم پزشکی است با این هدف که پایگاه رأی برای خود ایجادکند تا در انتخابات 1402 به عنوان نماینده منتخب دوباره از صندوق آراء بیرون بیاید.
این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر تجهیزات پزشکی و به ویژه تعداد بیمارستان‌ها در وضعیت مناسبی قرار ندارد و نماینده مورد نظر به جای پیگیری این امور، به دنبال جذب افرادی است که بعضاً صلاحیت‌های لازم را ندارند.
از سوی دیگر، تحصیل‌کردگان زیادی با مدارک عالی دانشگاهی به دلیل اینکه به قدرت نماینده وصل نیستند باید بیکاری و در پی آن خط فقر را بپذیرند. همین موارد است که در شهروندان احساس تبعیض، بی‌اعتمادی و نارضایتی به وجود می‌آورد.
آن نماینده‌ای که چندی پیش طرح استیضاح وزیر بهداشت را پیگیری کرده بود به نظر می‌رسد به خاطر همین تحمیل نیروها بوده است. حالا افکار عمومی متوجه می‌شود چرا یک نماینده به دنبال استیضاح یک وزیر است. در حالی که وظیفه نمایندگان نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و اجرای صحیح قانون است، در اینجا این وظیفه به دخالت‌های نابجا و نادرست تقلیل داده شده است.
برخی از رصدهای پایگاه خبری کبنانیوز نشان از آن دارد که آرای این نماینده در حال ریزش است و ممکن است این رفتارها از سوی نماینده برای ترمیم بخشی از آرای بر باد رفته‌ی او باشد. اما گویا فراموش کرده که علنی شدن این نوع اقدامات اتفاقاً به احساس تبعیضِ بیشتری در بین جوانان دامن می‌زند.
برخی از افراد معرفی‌شده برای جذب در دانشگاه علوم پزشکی، گاهاً صلاحیت‌های لازم را ندارند و با معدل پایین قرار است در این دانشگاه به کار گرفته شوند. هر چند این هشت نفر قرار است به صورت شرکتی استخدام شوند. اما در گذشته دیده شده چنین افرادی با استفاده از رانتی که دارند به راحتی به مدارج عالی صعود می‌کنند و به دلیل عدم برخورداری از توانایی کافی، به نابسامانی‌ها در حوزه بهداشت و درمان دامن می‌زنند.
غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نباید زیر بار این فشارها تسلیم شود. لذا افکار عمومی از او انتظار دارد در این موضوع نیز به فشارهای سیاسی وقعی ننهد تا دوباره شاهد ناکارآمدی‌هایی گذشته، نباشیم. کبنانیوز بدون هیچ‌گونه جانبداری در مواقع لازم سوت‌زنی خواهد کرد.
دخالت سیاسیون در برخی از مناصب شاید با اغماض قابل توجیه باشد، اما سلامت و درمان باید خط قرمز سیاسیون باشد و پیش از این نیز دیده‌ایم که دخالت سیاست در سلامت چه پیامدهای ناگواری می‌تواند به دنبال داشته باشد.
رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور و سایر بزرگان نیز بارها بر لزوم شایسته‌سالاری و منع پارتی‌بازی تأکید کرده‌اند. اما گویا برخی از نمایندگان استان بدون توجه به این تأکیدات، دخالت‌های خود در دستگاه‌های اجرایی را روزبه‌روز بیشتر می‌کنند.
از دستگاه‌هایی که وظیفه نظارت بر این اتفاقات را دارند انتظار می‌رود به این موضوع ورود کرده و از به‌کارگیری خارج از ضابطه افرادی که با فشار نماینده قرار است جذب شوند، جلوگیری کنند. چرا که همین تبعیض‌ها اگر کمی گسترده‌تر شوند، به نارضایتی و بی‌اعتمادی شهروندان منجر می‌شوند.


کد مطلب: 456941

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/456941/فشار-وزیر-بهداشت-تحمیل-نیرو-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-دم-خروس-آقای-نماینده-بیرون-زد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1