تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۴۵۶۳۷۸
جام جهانی 2022 قطر؛

خروج خارجی‌ها از ایران، ورود رونالدو به عربستان

۰
خروج خارجی‌ها از ایران، ورود رونالدو به عربستان
کبنا ؛حضور کریستیانو رونالدو در عربستان زنگ خطری جدی برای ساختار ورزش ایران است.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «کبنا» به نقل از فرارو، کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره پرتغالی دنیای فوتبال با عقد قراردادی دو سال و نیمه به باشگاه النصر عربستان پیوست تا با رقم ۵۰۰ میلیون یورو یکی از سنگین‌ترین قرارداد‌های فوتبالی دنیا را بسته باشد. البته که حضور رونالدو در لیگ عربستان بدون حواشی هم نخواهد بود.
عربستان مدت‌هاست از سوی جوامع بین‌المللی به نقض حقوق بشر متهم می‌شود، ولی این کشور با اصلاح ساختاری، چندسالی است تلاش کرده روابطش در سطح جهانی را بهبود ببخشد و به اصلاح چهره جهانی‌اش بپردازد. با وجود این، چنین اصلاحی هنوز به آن سطح نرسیده که بازیکنی مثل کریستیانو رونالدو بپذیرد به راحتی پا به جایی مثل لیگ عربستان بگذارد. در چنین اوضاعی است که مسئولان کشور عربستان مجبور می‌شوند هزینه‌ای غیر معمول بپردازند تا از این طریق یکی از فوق‌ستاره‌های عصر معاصر را به عربستان بیاورند.
حضور رونالدو در باشگاه النصر عربستان به خوبی بیانگر نقشه درازمدت عربستانی هاست. آن‌ها از این حضور به بهترین شکل برای ترمیم چهره بین‌المللی این کشور استفاده می‌کنند و سپس در آینده‌ای نه چندان دور، همچون قطر، برای گرفتن میزبانی جام جهانی قدم برمی‌دارند. البته که در این مسیر، کریس رونالدو تنها نخواهد بود و به زودی ستاره‌های دیگری از فوتبال دنیا، خاصه آن‌هایی که به روز‌های پایانی رسیده، ولی هنوز هواداران زیادی دارند، سر از لیگ عربستان درخواهند آورد.
این موارد همگی زنگ خطری مهم برای ساختار ورزش ایران است که از گرفتن یک میزبانی ساده برای رقابت‌های فوتبالی عاجز مانده و حتی در تامین نیاز‌های اولیه بازیکنان دست چندم خارجی که به لیگ برتر می‌آیند هم ناتوان نشان می‌دهد. 
برای بررسی مختصر چنین تفاوتی می‌توان به ماجرای یورگن لوکادیا، بازیکن معمولی باشگاه پرسپولیس پرداخت که به دلایل متعددی از شرایط فورس ماژور گرفته تا دیگر محدودیت‌های موجود، قید ماندن در ایران را زد و تهران را ترک کرد. در عوض، ولی چندین کیلومتر آن طرف‌تر، عربستان، رقیب دیپلماتیک و همیشگی ایران در منطقه، راه را نه تنها برای ورود ستاره‌های معمولی بلکه برای ورود ابرستاره‌های فوتبال دنیا باز گذاشته تا در آینده‌ای نه چندان دور، علاوه بر قدرت منطقه غرب آسیا در عرصه فوتبال، تبدیل به قدرت درجه اول فوتبال در آسیا شود. این‌ها همه در شرایطی است که لیگ برتر ایران این روز‌ها همچنان بدون حضور تماشاگر است تا شوروحال نداشته این لیگ، از قبل هم کمتر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قصد داریم مروری بر قیمت اجناس مورد استفاده در وعده صبحانه داشته باشیم. شاید عجیب باشد ...
سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

حمید رضا صدر درباره پله و نسل او نوشته است:پله جوهره فوتبال از رکورد درآمده بعد از جنگ ...
ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد پولی که دولت از روستاییان به منظور ارائه کالا و خدمات ...
1