کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

بخش سوم) سوءمدیریت‌ در کارخانه آرد یاسوج تمامی ندارد؟ / از درآمدی که مدیرعامل به نام خود می‌زند تا بار مالی اضافی بر دوش این کارخانه

3 دی 1401 ساعت 18:36

با وجود اینکه سال جاری را مقام معظم رهبری «سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کرده، اما یکی از مهمترین کارخانه‌های تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد غرق در نارسایی و سوءمدیریت است.


با وجود اینکه سال جاری را مقام معظم رهبری «سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کرده، اما یکی از مهمترین کارخانه‌های تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد غرق در نارسایی و سوءمدیریت است.
به گزارش کبنا، کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج مدتی درگیر حواشی شده و هنوز هم با وجود اخطارهای رسانه‌ها این حواشی همچنان ادامه دارد.
در این وضعیت، پرسشی که پیش می‌آید این است که آیا چالش‌ها، مشکلات و نارضایتی‌های پرسنل کارخانه تمامی دارد؟ با نگاهی کلی می‌توان گفت با ادامه شیوه مدیریتِ کنونی، پاسخ منفی است.
گویی سوءمدیریت‌ها در کارخانه آرد یاسوج تمامی ندارد؛ جذب بدون ضابطه حدود 12 نفر در این کارخانه در ادامه همین ناکارآمدی‌ها صورت گرفته است. معلوم نیست با چه هدفی این افراد جذب شده‌اند. با وجود اینکه در همین پایگاه خبری چندی پیش این موضوع مورد اشاره قرار گرفت، اما به نظر می‌رسد هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است. با توجه به درخواست تعدادی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر و برخی از جوانان جویای کار، از سازمان اقتصادی کوثر و سازمان بازرسی انتظار می‌رود همچون گذشته قاطعانه به این موضوع ورود کرده تا در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد، به آن پایان داده شود. 
یکی از موضوعاتی که موجب نارضایتی کارکنان این اداره شده، گاهاً وجود تبعیض‌هایی است که در پرداختی‌ها صورت می‌گیرد. در حالی که حقوق مدیرعامل بیش از 30 میلیون تومان است، گاهاً به برخی از نیروها فشار آورده می‌شود که با حقوق ناچیز بازنشسته شوند. از سوی دیگر فرزند مدیرعامل که سابقه و تخصصی در حوزه صنعت نشاسته و گلوکز ندارد، حقوق و مزایایی بالاتر از سایر پرسنل به ویژه پرسنل باسابقه این مجموعه دریافت می‌کند.
از سوی دیگر، با توجه به میزان تولید و گردش پایین عملیات حسابداری و بانکی، ماهیانه هزینه هنگفتی بابت حقوق و دستمزد افرادی که در واحد مالی فعالیت دارند، صرف می‌شود. جالب اینکه باز هم برای بستن حساب‌های دوره‌های مالی، از مشاور مالی استفاده می‌شود. مجموع این هزینه‌ها در طول سال بالغ بر یک میلیارد تومان می‌شود. این در حالی است که با نصف این هزینه هم می‌شود امور مالی را انجام داد.
با وجود اینکه تغییر چندانی در میزان تولید کارخانه رخ نداده، روشن نیست رضائیان با چه منطقی سالانه بیش از یک میلیارد تومان صرف امور مالیِ کارخانه می‌کند.  
اگر این موضوع را در کنار جذب 12 نفری که بدون ضابطه صورت گرفته است قرار دهیم به عمق سوءمدیریت موجود در این کارخانه پی می‌بریم.
قیمت هر کیلو سبوس از هزار و 400 تومان به یک‌باره به رقمی حدود 6 هزار تومان رسید و همین موضوع باعث شد که درآمد کارخانه افزایش پیدا کند. اما رضائیان این افزایش درآمد را به نام خود می‌زند در حالی که افزایش قیمت سبوس مسأله‌ای ملی است و ربطی به مدیریت رضائیان ندارد. در حالی که معیار مدیریت در این کارخانه را باید با وضعیت تولید کارخانه سنجید که داده‌ها نشان می‌دهد تولید کارخانه در دوره مدیریت رضائیان تغییر چندانی نداشته است.
تصاویری از استعمال دخانیات در محیط کار و موضوعات دیگری در خصوص این کارخانه در دفتر کبنانیوز موجود است که در بخش‌های بعدی به‌طور مفصل و با جزئیات بیشتر به آنها پرداخته خواهد شد.
کبنانیوز آمادگی درج جوابیه مدیرعامل کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج را دارد.
 
بیشتر بخوانید:
 
بخش اول) کارخانه آرد یاسوج دوباره وارد حاشیه شد؛ از جذب بی‌ضابطه 12 نفر تا فشار برای حذف نیروهای باسابقه / آقای فخاری با مدیران پروازی و ناکارآمد برخورد کنید

بخش دوم) کارخانه آرد یاسوج؛ پرداخت‌ها و دریافت‌های کیلویی


کد مطلب: 456071

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/456071/بخش-سوم-سوءمدیریت-کارخانه-آرد-یاسوج-تمامی-ندارد-درآمدی-مدیرعامل-نام-خود-می-زند-بار-مالی-اضافی-دوش-این

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1