کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد:

بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد سه‌شنبه و چهارشنبه شدت می‌گیرد

14 آذر 1401 ساعت 17:49

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ورود سامانه بارشی از روز گذشته، بارش‌ها در استان ادامه دارد و شدت بارش‌های سامانه بارشی وارد شده به استان در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه است.


کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ورود سامانه بارشی از روز گذشته، بارش‌ها در استان ادامه دارد و شدت بارش‌های سامانه بارشی وارد شده به استان در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه است.
به گزارش کبنا، ولی بهره‌مند بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سامانه بارشی از اواخر وقت دیروز یکشنبه وارد استان شد و تا صبح روز پنجشنبه هفدهم آذرماه ادامه دارد.
وی بیان داشت: از مهمترین مخاطرات این سامانه، اختلال در تردد، آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال صاعقه و احتمال آسیب به سازه‌های موقت در اثر وزش باد شدید و خسارت به محصولات کشاورزی است.
بهره‌مند وزش باد شدید، کاهش محسوس دما و مه آلودگی در جاده‌های کوهستانی، بارش باران، رگبار، رعد و برق، تگرگ و بارش برف در ارتفاعات را از ویژگی‌های این سامانه بارشی عنوان کرد و گفت: کشاورزان اقدامات پیشگیرانه را در راستای جلوگیری از صدمه به محصولات خود انجام داده و مردم استان از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کرده و کوهنوردان نیز از صعود به ارتفاعات خود داری کنند.
بارش برف گردنه بیژن در سی سخت را مسدود کرد
مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دنا گفت: با ورود سامانه بارشی و بارش برف در ارتفاعات سردسیری کهگیلویه و بویراحمد، بارش برف در گردنه بیژن در سی سخت، این گردنه را مسدود کرد.
 علی جهانفکر افزود: در این گردنه با شروع بارندگی‌ها، بیش از یک متر برف باریده است.
وی با بیان اینکه بارندگی‌ها و ریزش سنگ باعث مسدود شدن گردنه بیژن در سی سخت شد، گفت: گردنه بیژن یکی از مناطق برف گیر و سخت گذر شهرستان دناست که به دلیل حجم زیاد بارش برف در آن در برخی مواقع تا مدت زیادی مسدود است.
جهانفکر افزود: گردنه بیژن، منطقه‌ای سخت گذر در مسیر پادنا در سمیرم و شهر سی سخت است که هر ساله با بارش برف مسدود می‌شود و اکنون نیز پرسنل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با مساعد شدن وضعیت جوی، مسیر را بازگشایی می‌کنند.


کد مطلب: 455276

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/455276/بارش-ها-کهگیلویه-بویراحمد-سه-شنبه-چهارشنبه-شدت-می-گیرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1