تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۴۵۵۲۳۲
آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد؛

درخشان: حمایت از هنرمندان را به دوبرابر افزایش داده‌ایم / هاشمی‌مهر: عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی‌هنری استان، اواخر دی ماه شروع می‌شود

۱
۰
درخشان: حمایت از هنرمندان را به دوبرابر افزایش داده‌ایم / هاشمی‌مهر: عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی‌هنری استان، اواخر دی ماه شروع می‌شود
کبنا ؛
صبح امروز (13 آذر 1401) آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در فضایی که فرهنگ و هنر مورد غفلت و کم‌توجهی قرار گرفته، با حضور امین درخشان در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد نفسی تازه در کالبد فرهنگ و هنر استان دمیده شده است و همانطور که معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: با حضور وی تحولی اساسی در این حوزه صورت گرفته است. 

به گزارش کبنا، در این نشست، امین درخشان _مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد_ ضمن تشکر از هنرمندان و مسئولینی که در این جشنواره فعالیت و همکاری داشتند، اظهار داشت:  از همه عزیزانی که وقت گذاشتند تا با حاصل تلاش آنها شاهد مراسم اختتامیه این جشنواره باشیم، صمیمانه سپاسگزارم.
وی در ادامه از معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تشکر کرد و گفت: از همراهی و همدلی وی سپاسگزارم که همواره در فعالیت‌های فرهنگی استان حضور داشته است.
دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دو گروه هیئت داوری داشتیم، عنوان کرد: در مرحله اول یک گروه از داوران بازبینی را انجام دادند و در مرحله دوم، هیئت داوران جشنواره کار داوری را در مرحله نهایی انجام دهند که از همه آنها صمیمانه سپاسگزارم.
وی گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، تئاتر را به عنوان یک برنامه شاخص و قابل در نظر دارد.
درخشان اظهار داشت: از آنجا که تئاتر در مسائل و کلیات مسائل جامعه می‌تواند نقش‌آفرین باشد، از اهمیت خاصی در بین هنرهای مختلف برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تئاتر یک هنر اندیشه‌ساز است، ادامه داد: این هنر، نگاهی عمیقی به مسائل مختلف دارد.
وی با بیان اینکه تئاتر زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که ارزش‌های یک جامعه را نمایش دهد، گفت: بنابراین باید این هنر را بیش از گذشته در خدمت مردم و مخاطب قرار دهیم.
دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان در ادامه به کارهای تولیدی تئاتر در این جشنواره پرداخت و اظهار داشت: در کارهای تولیدی که در جشنواره صورت گرفت، ما شاهد تنوع کارها به لحاظ موضوع بودیم و در این آثار شاهد مسائل اجتماعی، آئینی، ارزشی و دفاع مقدس بودیم و هنرمندان توانستند به همه ابعاد توجه کنند.
درخشان عنوان کرد: اما با این وجود، من اعتقاد دارم هنوز در عرصه تئاتر، سیاست‌گذاریِ مطلوبی نداشته‌ایم و نتوانسته‌ایم این هنر را مردمی کنیم.
وی ادامه داد: متأسفانه سالن‌های تئاتر استان محدود به سالن‌های 100 نفری هستند، این در حالی است که تئاتر استان نیاز به فضای بیشتری دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: قول می‌دهیم حمایت‌های خود را از هنرمندان افزایش دهیم و امسال نیز در همه بخش‌ها تلاش کرده‌ایم حمایتی دوبرابری داشته باشیم اما هنوز اعتقاد دارم که این حمایت‌ها کافی نیست.
وی ادامه داد: از آثاری که به جشنواره ملی و منطقه‌ای راه پیدا کنند، حمایت بیشتری خواهیم کرد و افرادی که موفق شوند را به عضو صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان خواهیم کرد.
در ادامه سید جواد هاشمی مهر _معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ ضمن تشکر از مجموعه اداره‌کل و مسئولینی که در این جشنواره فعالیت و همکاری داشته‌اند، گفت: از زمانی که امین درخشان در این سمت قرار گرفته، تحولی اساسی در حوزه فرهنگ و هنر استان شکل گرفته است.
وی افزود: علیرغم همه هجمه‌هایی که رسانه‌های بیگانه داشتند، عزیزانی هم هستند که عشق به کارهای دفاع مقدس دارند و این موضوعات را در صحنه‌های هنری به نمایش می‌گذارند.
وی ادامه داد: در این جشنواره، عشق و شوری که هنرمندان به نمایش گذاشتند بسیار قابل تقدیر بود.
هاشمی‌مهر ادامه داد: حوزه دفاع مقدس یکی از ماندگارترین دوره‌های تاریخی انقلاب اسلامی است که در این جشنواره به خوبی درخشید.
معاون سیاسی استاندار گفت: کارهای هنری مخاطب خاص خود را دارد و اگر یک کار فاخر تولید شود، می‌تواند مخاطب مردمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نقش هنرمند یک نقش ارزش‌مند و بی‌بدیل است، گفت: هنرمند می‌تواند هم نقش منفی داشته باشد، مثل برخی از سلبریتی‌ها و هم می‌تواند نقش اثرگذار مثبت داشته باشد. بنابراین باید از ظرفیت‌های خوبی که در استان داریم، حمایت کنیم.
وی در ادامه اظهار داشت: از مجموعه ارشاد درخواست داریم ظرفیت‌های سالن‌های نمایش را توسعه دهد؛ چرا که دیشب بسیاری از کسانی که به مشاهده تئاتر آمده‌بودند به دلیل نبود فضا موفق به حضور در سالن نشدند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: قرارداد مجتمع فرهنگی هنری استان منعقد شده و در آستانه شروع به کار است و احتمالاً در اواخر دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.
در ادامه آئین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد، از گروه‌های برتر تئاتر تجلیل به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهقلی
Iran, Islamic Republic of
چرا از دکتر آزاد خردمند بعنوان بزرگ ترین هنرمند و نوبسنده هیچ تقدیری نشد؟
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1