کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

قوانین یک طرفه در بیمه ایران شعبه کهگیلویه و بویراحمد / قسمت (۱)

13 آذر 1401 ساعت 14:15

قوانین و مقررات به گونه‌ای می‌باشند که گاهی از یک منظر به نفع مردم و از منطری دیگر در بادی امر به نفع دستگاه اجرائی و دولت است. غالبا قوانین و مقررات به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که در برخی موارد برای حمایت و پرداخت و یا کمکی به مردم می‌باشند و از زاویه‌ای دیگر، گاهی برخی از مواد این قوانین در راستای حمایت از دستگاه‌ها و دولت می‌باشند؛ به عنوان مثال بسیاری از قوانین همزمان برای مردم مسئولیت‌ها و تکالیفی در نظر می‌گیرد و در پاره‌ای از مواد خود، امتیازات و حمایت‌ها و توجهاتی برای مردم نیز در نظر گرفته شده است.


قوانین و مقررات به گونه‌ای می‌باشند که گاهی از یک منظر به نفع مردم و از منطری دیگر در بادی امر به نفع دستگاه اجرائی و دولت است. غالبا قوانین و مقررات به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که در برخی موارد برای حمایت و پرداخت و یا کمکی به مردم می‌باشند و از زاویه‌ای دیگر، گاهی برخی از مواد این قوانین در راستای حمایت از دستگاه‌ها و دولت می‌باشند؛ به عنوان مثال بسیاری از قوانین همزمان برای مردم مسئولیت‌ها و تکالیفی در نظر می‌گیرد و در پاره‌ای از مواد خود، امتیازات و حمایت‌ها و توجهاتی برای مردم نیز در نظر گرفته شده است.
رعایت همه ابعاد قوانین و مقررات (آن جنبه که به نفع دستگاه و مجموعه اداری است و آن جنبه که به نفع مردم و جامعه است) می‌بایست به صورت همزمان مورد توجه باشند و از سوی دستگاه‌های اجرائی لحاظ شوند. بیمه ایران از جمله دستگاه‌های دولتی است که مورد رجوع طیف وسیعی از مردم است و به فراخور موارد و مسائلی پیش می‌آید که ممکن است همزمان و یا ناهمزمان، تعارض منافع دستگاه با ارباب رجوع و نمایندگی‌های دفاتر بیمه‌ای (که نیز جزیی از جامعه و مردم محسوب می‌شوند) پیش آید. طبیعتا همان گونه که آن قسمت از مقررات که به نفع شرکت بیمه ایران است مورد تأکید و رعایت قرار می‌گیرند، در مقابل لازم است آن قسمت از قوانین نیز که تأمین‌کننده منافع مردم است مورد توجه قرار بگیرند.
مردم بیمه‌گزار و دفاتر نمایندگی‌های بیمه ایران، ذیل نظر شرکت بیمه ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد به مدیریت جناب آقای خالق شکور، دو گروه از مخاطبان و اقشار مردمی هستند که جامعه هدف و همراه شرکت بیمه ایران محسوب می‌شوند که در نسبت میان این دو و شرکت بیمه ایران، به صورت دو سویه مسئولیت‌ها و حقوقی وجود دارد که طبیعتا باید از سوی هر دو طرف (بیمه‌گزاران و دفاتر نمایندگی بیمه از یک طرف و شرکت بیمه ایران در کهگیلویه و بویراحمد از طرفی دیگر) مورد توجه و رعایت قرار گیرد. نباید به گونه‌ای باشد که هر آنچه که به نفع بیمه ایران است به صورت کامل رعایت شود و اما آنچه که به نفع بقیه است به صورت ناقص از سوی بیمه ایران رعایت و پرداخت شود.
در بسیاری از موارد، کار شرکت بیمه ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد به مانند آن فردی می‌مانند که هنگام گرفتن حق خود به صورت کامل و تمام و کمال حق خود را می‌گرفت، اما به هنگام پرداخت حق و حقوق دیگران، دست لنگ در دادن حق و طلب دیگران داشته باشد. از این منظر به جهت تبیین اشکالات و تلاش برای بهبود و اصلاح رویه‌های نادرست، در قسمت بعد مواردی از تعامل ناقص و یک طرفه شرکت بیمه ایران در استان با مردم بیمه‌گزار و دفاتر نمایندگی بیمه را مورد بررسی اجمالی قرار خواهیم داد.


کد مطلب: 455227

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/455227/قوانین-یک-طرفه-بیمه-ایران-شعبه-کهگیلویه-بویراحمد-قسمت-۱

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1