کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تقی آزاد ارمکی مطرح کرد؛

فقط رادیکال‌ها از شکست تیم ملی فوتبال خوشحالند / اکثریت جامعه معترض از باخت خوشحال نمی‌شود

9 آذر 1401 ساعت 18:49

استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران گفت: اکثریت جامعه  ایران دنبال اصلاح وضع موجود بوده و با رادیکال هایی که به دنبال فروپاشی هستند،‌همراهی ندارند. 


استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران گفت: اکثریت جامعه  ایران دنبال اصلاح وضع موجود بوده و با رادیکال‌هایی که به دنبال فروپاشی هستند، ‌همراهی ندارند.  
تقی آزاد ارمکی درباره دلیل خوشحالی عده‌ای از باخت تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار کرد: براساس پژوهش‌های جامعه‌شناسی انجام شده، ۶۵ درصد جامعه منتقد وضع موجود بوده و دنبال راهکار‌های اصلاح طلبانه هستند. حدود ۲۰ درصد منتقد معترض بوده و دنبال فروپاشی هستند. ۱۵ درصد نیز مدافع وضع موجود هستند.  
وی افزود: یک تحلیل این است که آن‌ها رویکرد ضد ایرانی و ضد جمهوری اسلامی دارند و با هر چه به نظام تعلق دارد مقابله می‌کنند اکنون فوتبال را نماد نظام در نظر گرفته و بابت این باخت خوشحال هستند چون آن را شکست نظام می‌دانند. اگر آن‌ها در گذشته از بُرد در مسابقات ورزشی یا قرارداد برجام خوشحال می‌شدند الان دیگر چنین احساسی نداشته و به دلیل ضدیت با جمهوری اسلامی با این مسائل نیز همراهی نمی‌کنند.
این استاد دانشگاه همچنین بیان کرد:   اکثریت جامعه ما با اینکه اعتراض نسبت به وضع موجود معترض هستند اما از باخت تیم ملی خوشحال نمی‌شوند آن‌ها به دنبال اصلاح وضعیت هستند و نگاه اصلاح طلبانه دارند و در اینجاست که راه آن‌ها از رادیکال‌هایی که به دنبال فروپاشی هستند جدا می‌شود.
آزادارمکی در پایان به ایسنا گفت: بنابراین می‌توان گفت رادیکال‌ها که دنبال فروپاشی هستند از باخت تیم ملی خوشحال شده اما اکثریت جامعه چنین حسی ندارند زیرا دنبال اصلاح وضعیت موجود هستند.


کد مطلب: 455067

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/455067/فقط-رادیکال-ها-شکست-تیم-ملی-فوتبال-خوشحالند-اکثریت-جامعه-معترض-باخت-خوشحال-نمی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1