
دریافت لینک صفحه با کد QR
بررسی اعتراض کامیون داران در فضای مجازی و رسانه ها؛
اعتراض کامیونداران به افزايش قيمت گازوئيل
9 آذر 1401 ساعت 15:11
اعتراضات کاميونداران به افزايش قيمت گازوئيل، واکنشهاي مختلف رسانههاي خارجي و فضاي مجازي و برخي از رسانههاي داخلي را دربرداشت.
اعتراضات کاميونداران به افزايش قيمت گازوئيل، واکنشهاي مختلف رسانههاي خارجي و فضاي مجازي و برخي از رسانههاي داخلي را دربرداشت.
به گزارش کبنا به نقل از آرمان ملی، اما به گفته برخي از مسئولان در اين حوزه با وجود ادامه فعاليت کاميونداران به کار در مسيرهاي ترانزيتي داخلي و خارجي ضرورت سرمايهگذاري بخش خصوصي به منظور بازسازي ناوگان حمل و نقل فرسوده کشور از جمله ديگر مطالبات در اين حوزه است که نيازمند بازنگري دولت و مسئولان ذيربط دارد.
کارت سوخت کاميونداران شارژ شد
رضا رستمي، نايبرئيس کميسيون حمل و نقل و لجستيک اتاق ايران در اين باره گفت: هيچ افزايش قيمت رسمي سوخت گازوئيل در کشور را نداشتهايم و اعتراض برخي کاميونداران از نسبت به سهميه گازوئيل تخصيص يافته به آنها صورت گرفته بود که در تعامل با مسئولان تحت رسيدگي قرار گرفت و کارت سوخت همه کاميونداران شارژ شد و در حال حاضر هيچ مشکلي در اين خصوص وجود ندارد و حمل و نقل اقلام و وسايل از طريق کاميونداران در مسيرهاي ترانزيتي کشور به شکل مطلوب در حال انجام است. رستمي افزود: تخصيص سهميه سوخت مورد نظر کاميونداران با توجه به اينکه از اولويتهاي اين گروه محسوب ميشود همواره مدنظر مسئولان بوده و از اين رو در تعامل مستمر با مسئولان خواستار رفع نياز کاميون داران جهت حضور در شريانهاي اقتصادي کشور بودهايم و مشکلات اين گروه نيز مورد توجه افراد ذيصلاح قرار دارد. او ادامه داد: بيمه تکميلي رانندگان نيز از ديگر مشکلاتي است که همواره جزء مطالبات اين افراد اعلام ميشود که درصدد تحت پوشش قراردادن بيمه کاميونداران بودهايم و اخيرا با رايزنيهاي صورت گرفته شاغلين در اين بخش با انعقاد قرارداد با يک شرکت بيمه تحت پوشش قرار گرفتند و علاوه بر اين ميزان خدمات ارائه شده در اين زمينه نيز علاوه بر کيفيتر شدن از تعدد ارائه خدمات مطلوبي نيز بهرهمند شد. رئيس شرکتهاي حمل و نقل داخلي ايران اضافه کرد: عدم پرداخت کرايه حمل و نقل از سوي برخي شرکتها و سازمانهاي دولتي از ديگر مشکلات کاميونداران داخلي است که با توجه به شرايط دشوار اقتصادي رانندگان را تحت فشار قرار داده بود که با گفتوگوهاي صورت گرفته با مسئولان دولتي مقرر شده تا هزينههاي صورت گرفته پرداخت شود و مشکلات اين بخش نيز به شکل مطلوبي حل و فصل شده است. رستمي توضيح داد: گراني لاستيک، روغن، لوازم يدکي از جمله چالشهايي به شمار ميآيد که نه تنها رانندگان کاميون بلکه اکثريت جامعه به نوعي درگير آن هستند که اميد ميرود با بهبود وضعيت اقتصادي اين مشکلات نيز در سطوح مختلف کاهش يابد تا با خاطري آسودهتر صنفهاي مختلف مشغول به کار شوند.
ضرورت سرمايهگذاري در صنعت حمل و نقل
نايبرئيس کميسيون حمل و نقل لجستيک اتاق ايران افزود: توسعه صنعت لجستيک و پيشرفته نياز به تغييراتي در اين صنعت است که با حضور سرمايهگذاران بخش خصوصي و توسعه کمي و کيفي در اين بخش محقق خواهد شد، چراکه با وجود خدمات رساني و تلاش کاميونداران در اين عرصه، ناوگان حمل و نقل کشوري فرسوده محسوب ميشود و نياز به نوسازي اين ناوگان با سرمايهگذاريهاي جديد کاملاً محسوس است. او درباره کيفيت مسيرهاي حمل و نقل بين جادهاي داخل کشور گفت: در مقايسه با ديگر کشورها از استانداردهاي پاييني برخورداريم و در اين حوزه هم نياز به سرمايهگذاريهاي جديد و اجراي پروژههاي عملياتي داريم تا بتوانيم از صنعت لجستيک توسعه يافته و پيشرفته بهرهمند شويم و در اين راستا نياز به اين است تا با تعامل بيشتر با سرمايهگذاران بخش خصوصي به انجام پروژهها در اين بخش اولويت بيشتري دهيم تا تامين مايحتاج اوليه و مواد و مصالح مورد نياز جهت رشد و توسعه اقتصادي کشور به سهولت فراهم شود. او بيان کرد: اگر برنامهريزي دولت درباره واردات کاميونهاي سه سال ساخت عملياتي شود بدون شک اثرات مثبتي بر روند صنعت حملونقل خواهد داشت. مجوز واردات اين کاميونها در سال 1399 داده شد؛ اما همچنان به مرحله اجرا نرسيده است علاو بر آن عمر ناوگان فعلي کشور بسيار بالاست و شاهد فعاليت ناوگان فرسوده در سطح جادههاي کشور هستيم که اين موضوع از منظر بينالمللي نيز پذيرفته شده نيست، چراکه خطرپذيري کار را افزايش ميدهد. رستمي از مسئولان و تصميمسازان کشور خواست تا به اين حوزه به عنوان يک صنعت بنگرند و جايگاه ويژهاي براي آن در نظر بگيرند. يک ضلع هر اتفاقي در جامعه بخش حملونقل است. بنابراين نميتوان نسبت به آن بيتفاوت بود.
دليل گراني مقطعي سوخت گازوئيل
سيد جلال موسوي نايبرئيس کانون سراسري انجمنهاي صنفي کارفرمايي کاميونداران کشور دراين باره معتقد است: در برخي جايگاههاي سوخت که براي ارائه سوخت آزاد در نظر گرفته شدهاند گازوئيل با نرخ 600 توماني را تا 2000 توم
کد مطلب: 455055
کبنانیوز
https://www.kebnanews.ir