تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : ۴۵۴۹۹۵
جام جهانی 2022 قطر؛

جذاب‌ترین نشست خبری امروز جام جهانی/ کی‌روش: فردا باید بهترین تیم کره زمین باشیم

۱
جذاب‌ترین نشست خبری امروز جام جهانی/ کی‌روش: فردا باید بهترین تیم کره زمین باشیم
کبنا ؛سرمربی تیم ملی ایران در نشست مطبوعاتی پیش از بازی آمریکا تاکید کرد "مطمئنم که بچه‌های من تمام تلاش شان را می‌کنند و بازی فردا خیلی ویژه خواهد بود."
به گزارش کبنا، کارلوس کی‌روش در یک نشست مطبوعاتی طولانی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و طوری حرف زد که در جریان این کنفرانس دو بار از سوی خبرنگاران مورد تشویق قرار بگیرد. 
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که با کریم انصاری‌فرد مقابل خبرنگاران حاضر شده بود، امروز پاسخ های مفصلی به سوالات مختلف و متفاوتی داد که از وی پرسیده شد. پاسخ هایی که دامنه‌ای وسیع از مسائل سیاسی و انسانی تا موضوعات فنی و فوتبالی را در بر می‌گرفت.
کی‌روش در ادامه بسیار امیدوارانه، مثبت و حماسی در مورد بازیکنان تیم حرف زد و به نظر می‌رسد با همین کلمات است که بازیکنان سرشان را برای او جلوی توپ می‌گذارند. 

خانم‌ها و آقایان خوش آمدید. فردا بازی ویژه‌ای است بخصوص برای من. تیم ملی این فرصت را دارد باعث افتخار بشود. تیم ملی ایران برای سومین مرتبه و در بازی سوم با احتمال صعودی افتخار آفرین است. امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشیم. آمریکا با ثبات ترین تیم گروه است. تیم فوق العاده ای هستند و این را در بازی‌ها قبل نشان دادند. مطمئنم فردا بازیکنان بیشترین تلاش را بکنند، فردا بازی ویژه‎ای برای ما خواهد بود. من با تیم ملی آمریکا مدتی کار کرده‌ام و می‌دانم تیم فوق‌العاده‌ای هستند. به نظرم نکته‌ای که در رشد آمریکا اثر گذار بود که آن‌ها ساکر را به فوتبال تبدیل کردند. ما هر چه بیشتر تلاش کنیم، می‌توانیم بهتر باشیم. ما می‌دانیم این بازی چقدر اهمیت دارد و می‌خواهیم تاریخ ساز باشیم. این مسابقه به شدت برای ما حساس است. تمام بازیکنان آماده هستند و ما باید کاری انجام دهیم که تاریخ سازی کنیم.
سرمربی تیم ملی ایران در ادامه گفت: پیروزی برابر ولز برای ما مهم بود. ما فردا می‌توانیم آمریکا را شکست دهیم. این یک تورنمنت کوتاه است. ما در مرحله اول برای امتیاز بازی می‌کنیم. اما در مرحله حذفی شرایط متفاوت است و همه چیز برای برنده است و نه بازنده. 

همین الان یک بازی فوق العاده بین صربستان و کامرون برگزار شد با نتیجه ای غیر قابل پیش بینی. ما این اعتقاد را داریم می توانیم فوتبال خوبی بازی کنیم. اگر این کار را نکنیم اتفاق خاصی رخ نمی دهد. باید سازماندهی مناسب و عملکرد خوبی در بخش دفاعی داشته باشیم.
سرمربی پرتغالی با تاکید بر کیفیت آمریکا ادامه داد:  ما باید همه چیزی که داریم را روی این بگذاریم که فوتبال خوبی بازی کنیم. از بازی اول خیلی چیزها یاد گرفتیم. در بازی دوم 3 امتیاز را گرفتیم و در مسابقات هستیم. تا بازی آخر باید برویم و احتمال صعود داریم. همانطور که گفتم این تیم آمریکا است. بیشتر از یک فوتبال است این مسابقه. بازیکنان آن ها در تیم های سطح بالا بازی می کنند. آرزوی بزرگی داریم و می خواهیم امتیاز بگیریم و به مرحله بعد برسیم. امیدوارم آن ها چنین آرزویی داشته باشند.

کی‌روش در پاسخ به سئوال دیگری درباره شکست در بازی اول و بازگشت عالی به تورنمنت هم گفت: نمی خواهم به بازی انگلیس و اتفاقات آن برگردم. ما بهتر شدیم و توانستیم نتیجه را برگردانیم. ریکاوری خوبی داشتیم و مقابل ولز نتیجه گرفتیم. امیدوارم مقابل آمریکا هم نمایش خوبی داشته باشیم. پیروزی برابر ولز روحیه ما را افزایش داد و می خواهیم در دور بعد باشیم.
سئوال بعد از کی‌روش درباره رابطه پدر- پسری او با بازیکنان تیم ملی بود . او در جواب گفت: همیشه به این اعتقاد داشتم یک تیم فوتبال به خاطر تیم بودنش مورد احترام قرار بگیرد. ما یک تیم هستیم و این چیزی است که به آن اعتقاد دارم. ما با ارزش ها و بازیکنان زندگی می‌کنیم. آن‌ها باید این ذهنیت را داشته باشند. مهم ترین کار برای ما خانواده بودن است. وقتی با قوانین حرکت می‌کنید یک تیم می شوید. ما به جاده خودمان در بازی دوم بازگشتیم و یک تیم بودیم.
سئوال بعدی: شجاعت شما را تحسین می‌کنم. می خواهم بدانم شما که بازی آمریکا را دیده اید آیا فردا هم یک کی روش شجاع می بینیم؟
ما باید در مورد حقایق صحبت کنیم. تیم اینجاست که بهترین عملکرد را داشته باشد ما به شدت بازی سختی داریم. دیگر مهم نیست چگونه شروع کردیم و چگونه حرکت کردیم. مهم این است چگونه تمام کنیم. مهم این است پیروزی برابر ولز خوب بود اما دیگر تمام شده. آن بازی فقط کمک می کند که نقاط ضعف را پوشش دهیم. ما فردا باید بهترین تیم زمین باشیم. این دلیل نمی‌شود که چون سال پیش بازی خوبی داشتیم به ما اجازه دهند و بگویند در فینال اروپا باشید. فردا باید خوب باشیم و با بهترین عملکرد به دور بعد برویم. آمریکا سال 1994 صعود کرد اما برای ما خاص است چون برای اولین مرتبه می توانیم این کار را انجام بدهیم.

این برای بار دوم بود که درباره کلینزمن سئوال می‌شد. این بار با این کلمات: کلینزمن در مورد فرهنگ ایرانی ها صحبت کرد و شما جواب دادید. در مورد این فرهنگ بیشتر صحبت می کنید؟
کی‌روش: من در مورد سوال شما در مورد کلینزمن نظری ندارم!
از کی‌روش سئوال شد: روز گذشته فدراسیون فوتبال ایران به خاطر حرکت آمریکا در فضای مجازی شکایتی مطرح کرد. نظر شما چیست؟
بعد از 42 سال تجربه اگر فکر کنم که با این جنگ‌های روانی می‌شود مسابقه فوتبال را برد، پس انگار چیزی در مورد بازی فوتبال یاد نگرفته‌ام. کار ما سرگرم کردن مردم است. من در آفریقا متولد شدم و تا به امروز در جاهای زیادی کار کرده‌ام. اگر بدانید که یک توپ ساده برای کسانی که دو روز غذا نخوردند، چه جادویی ایجاد می‌کند مطمئنا به اهمیت ماموریتی که دارید آگاه می شوید. (دست زدن حضار)
باید به آن چه پدرم به عنوان مربی به من یاد داد، وفادار باشم. به من یاد داد که به فوتبال دروغ نگو. به من گفت خودت را برای بازی نکش اما خودت را وقف فوتبال کن. این ماموریت ماست و باید به این بازی وفادار باشیم و تلاش خودمان را انجام دهیم و به ماموریت خودمان وفادار باشیم. همان‌طور که کریم گفت ما به همه آرمان‌های بشری وفادار هستیم. چه درباره حقوق بشر یا نژادپرستی یا کودکانی که در مدارس می‌میرند. ما می‌خواهیم لبخند را به صورت مردم بیاوریم و این ماموریت ما در این‌جاست. یک کلمه دیگر بخواهم عرض کنم، ما با تیم فوتبال آمریکا بازی کردیم. من با بازیکنان مختلف این کشور کار کردم. وقتی به آمریکا رفتم، از تیم‌های سطح بالای اروپا رفته بودم. وقتی می‌خواستیم لباس بپوشیم، باید بهترین کفش‌ها و جوراب‌ها را از جعبه‌ها انتخاب می‌کردیم چون که روی هم انباشته شده بود. فردا بازیکنان آمریکایی اطلاعی ندارند که سابقه فوتبال کشورشان این طور بود. باید بدانند این وضعیت کشورشان بود که به این نقطه برسند و این بازی از soccer  به football تبدیل شود. ما فردا با تیمی بازی داریم که بازیکنانش در اروپا بازی می‌کنند. باید با فکر خودم بازیکنانم را آماده کنم که بهترین بازی خود را مقابل آمریکا انجام دهند. من باید بازیکنانم را به گونه ای آماده کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر بخواهم حواس بازیکنان را از موضوع پرت کنم به فوتبال دروغ گفته ام.  

سئوال آخر: هشتم آذر یکی از بهترین خاطرات را برای فوتبال ایران دارد. آیا این موضوع تکرار می‌شود؟ 
آن چه که باور دارم و همواره به بازیکنان خودم هم گفتم و می‌توانید این مسائل را هم بخوانید. چند سالی است که مربی کریم بوده‌ام و همواره به او گفتم دوست من وقتی داخل زمین هستی آماده خواندن و رقصیدن باش. نه تنها پدر و پدر بزرگت به تو کمک نمی‌کنند، وقتی خواندن و رقصیدن را بلد نباشی، خدای فوتبال به تو کمک نمی‌کند. مجددا می گویم، متوجه سوال‌تان شدم و داستان را هم فهمیدم که افراد حرفه‌ای باید چطور بازی کنند. بازی ما مقابل آمریکا به عنوان تیمی است که فقط یک هدف دارد که باید ببرد و صعود کند و ما هم این آرزو را داریم و بگذارید از این نمایش لذت ببریم و وقتی بازی را بردیم، طرفداران ایرانی احساس غرور کنند و طرفداران آمریکایی هم از بازی ما احساس غرور کنند و فوتبال احساس غرور داشته باشد. اجازه دهید فوتبال اعتبار خودش را بالا ببرد و بازی‌ای داشته باشیم که به فوتبال کمک کند. امیدواریم فردا بهترین تیم روزی زمین باشیم. با قدرت و مهارت بیش‌تر بازی کنیم و قادر باشیم در این بازی گلزنی کنیم. این چیزی است که امید داریم. (خبرنگاران در پایان برای کارلوس کی‌روش دست زدند.)
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1