تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۴۵۴۹۵۶
با آزادي تعدادي از بازداشت‌شدگان حوادث اخير عنوان شد

دستور اژه‌ای، روی ريل اجرا / آزاد شدن شماری از بازداشت شدگان

۰
دستور اژه‌ای، روی ريل اجرا / آزاد شدن شماری از بازداشت شدگان
کبنا ؛
دستورالعمل حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در پي پيروزي شورانگيز و بازي غيرتمندانه ملي‌پوشان تيم ملي فوتبال کشورمان و شعف و شادماني پديد آمده در سراسر ايران اسلامي خطاب به مراجع و مراکز ذيربط قضايي صادر شد.
به گزارش کبنا، يک روز پس از صدور اين دستور، دادستان تهران از بررسي پرونده 46 زنداني که شماري از آنها از اغتشاشگران وقايع اخير بوده‌اند خبرداد.
صالحي در تشريح خبر فوق گفت: پس از دستور روز گذشته رئيس قوه قضائيه پرونده شماري از افرادي که شرايط بهره‌مندي از ارفاقات قانوني را دارا بودند مورد بررسي قرار گرفت و 46 نفر که شماري از آنها در جريان اغتشاشات اخير تهران دستگير شده بودند با مساعدت و معاضدت انجام شده از زندان آزاد شدند.
دادستان تهران تصريح کرد: نسبت به بررسي پرونده‌ افرادي که در جريان اغتشاشات اخير بازداشت شده بودند و شرايط ارتکاب جرم آنها اجازه مي‌داد مساعدتي در مورد آن‌ها صورت پذيرد، موضوع مورد بررسي قرار گرفت و اين افراد با قرار تامين مناسب آزاد شدند.
گفتني است؛ در دستور رئيس دستگاه قضا تصريح شده که بديهي است کساني که در قضاياي اخير مرتکب جنايت شده و مدافعان امنيت مردم را شهيد و مجروح کردند و اموال مردم را به آتش کشيدند و قرآن را سوزاندند، قابل اغماض و بخشش نيستند و براي عناصر و مسببان اصلي اغتشاشات اخير، هيچ جاي ارفاق وجود ندارد.
چهره‌هاي سياسي و هنري بازداشت‌شده آزاد شدند
در همين حال هفته گذشته بود که خبر احضار برخي چهره‌هاي سياسي، فرهنگي و ورزشي به دادسراي تهران منتشر شد.
در بين افراد احضار شده به دادسراي تهران نام پروانه سلحشوري هم ديده مي‌شد. سلحشوري صبح امروز با حضور در مرجع قضايي نسبت به اتهامات انتسابي تفهيم اتهام شده و ضمن اداي توضيحات مقرر سرانجام با صدور قرار وثيقه از سوي مرجع قضايي و توديع آن آزاد شده است.
همچنين براساس اعلام رسانه‌ها هنگامه قاضياني، بازيگري که هفته پيش بازداشت شده بود ساعاتي پيش، آزاد شد.
حسين رونقي يکي از افرادي که اخيراً بازداشت شده بود با تبديل قرار بازداشت موقت و سپردن وثيقه از زندان آزاد شد. خانواده روتنقي با انتشار تصاويري در فضاي مجازي اين خبر را تاييد کرد.
نويد افقه نوازنده تنبک نيز بر اساس اعلام خانه موسيقي از ديگر چهره‌هاي شناخته شده‌اي است که امروز با سپردن قرار وثيقه آزاد شده است.
همچين شنيده‌ها در فضاي مجازي حاکي از آن است که وريا غفوري بازيکن تيم فولاد خوزستان هم که پنجشنبه بازداشت شده بود، آزاد شده است اما اين خبر از سوي هيچ نهاد رسمي اين بازيکن تاييد نشده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1