کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جام جهانی 2022 قطر؛

فرانسه اولین تیم صعودکننده به یک‌هشتم نهایی؛ انفجار دینامیت‌ها به دست امباپه (+ فیلم خلاصه بازی فرانسه و دانمارک)

6 آذر 1401 ساعت 0:04

 فرانسه با درخشش فوق ستاره‌ تیم پاریسن‌ژرمن از سد دانمارک گذشت و با ۶ امتیاز، اولین تیم صعود کرده به دور یک‌هشتم نهایی جام جهانی شد.


فرانسه با درخشش فوق ستاره‌ تیم پاریسن‌ژرمن از سد دانمارک گذشت و با ۶ امتیاز، اولین تیم صعود کرده به دور یک‌هشتم نهایی جام جهانی شد.
به گزارش کبنا، تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و دانمارک شنبه از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت تهران در چارچوب هفته‌ دوم دور گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از گروه چهارم در استادیوم ۹۷۴ به مصاف هم رفتند که در پایان خروس‌ها با درخشش امباپه به برتری ۲ بر یک رسیدند و به دور یک‌هشتم نهایی صعود کردند.

خلاصه بازی تیم‌های فرانسه و دانمارک

ترکیب ابتدایی فرانسه:
هوگو لوریس، ژولز کونده، رافائل واران، دایوت اوپامکانو، تئو هرناندز، اورلین شوامنی، مایکل ربیو، عثمان دمبله، آنتوان گریزمن، کیلیان امباپه، اولیویه ژیروو
سرمربی: دیدیه دشان
فرانسه اولین تیم صعودکننده به یک‌هشتم نهایی؛ انفجار دینامیت‌ها به دست امباپه
ترکیب ابتدایی دانمارک:
کسپر اشمایکل، یواکیم اندرسون، ویکتور نلسون، آندریاس کریستنسن، راسموس کریستنسن، پیر امیل هویبیرگ، کریستین اریکسن؛ یواکیم میله، یسپر لیندستروم، آندریاس کورنلیوس، میکل دمسگارد.
سرمربی: کسپر هیولمند
تیم داوری: شیمون مارچینیاک، پاول سوکولینیچکی، توماژ لیستیکیویچ، ما نینگ
فرانسه اولین تیم صعودکننده به یک‌هشتم نهایی؛ انفجار دینامیت‌ها به دست امباپه
فرانسه برای اینکه اتفاقات بازی با استرالیا رخ ندهد در بازی برابر دانمارک بازی را بسیار هجومی آغاز کرد و تا پایان نیمه‌ نخست برتری خود را نسبت به حریف حفظ کرد. آنها می‌توانستند روی چند صحنه توسط کیلیان امباپه، عثمان دمبله، آنتوان گریزمن و ... به گل دست پیدا کنند اما نمایش کم‌نقص مدافعان دانمارک و کسپر اشمایکل این اجازه را به شاگردان دیدیه دشام نداد تا نیمه‌ نخست بدون رد و بدل شدن گل به اتمام برسد.
             
در نیمه‌ دوم بازهم این خروس‌ها بودند که نبض بازی را در اختیار داشتند و مزد این میل به گلزنی را گرفتند. کیلیان امباپه در دقیقه‌ ۶۱ روی یک همکاری فوق‌العاده با تئو هرناندز توانست دروازه‌ دانمارک را برای اولین بار در این بازی و این جام باز کند. این دومین گل ستاره‌ پاریس در این دوره از مسابقات بود که با دومین پاس گل هرناندز توامان شد.
فرانسه اولین تیم صعودکننده به یک‌هشتم نهایی؛ انفجار دینامیت‌ها به دست امباپه
بعد از این گل روی دیگری از دانمارک را مشاهده کردیم. تیم کسپر هیولمند که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت حملات خود را آغاز کرد و توانست خیلی زود کار را به تعادل بکشاند.
ارسال کرنر از سمت راست در دقیقه‌ ۶۸ به روی دروازه‌ فرانسه با اثر مثبت یواکیم اندرسون همراه شد و در ادامه آندرس کریستنسن که روی گل امباپه توپ به پای او برخورد کرده بود و وارد دروازه شده بود، موفق شد پیش از رسیدن توپ به ادرین ربیو، با ضربه‌ سر دقیق نتیجه را به تساوی یک بر یک بکشاندو اولین گل دینامیت‌ها در جام جهانی ۲۰۲۲ را به ثمر برساند.
فرانسه اولین تیم صعودکننده به یک‌هشتم نهایی؛ انفجار دینامیت‌ها به دست امباپه
حملات دانمارک ادامه پیدا کرد و اگر هوگو لوریس نبود، خروس‌ها گل دوم را هم دریافت می‌کردند. دیدیه دشام برای تغییر روند بازی ۲ تعویض را انجام داد و حضور همزمان کینگسلی کومان و کوناته در دفاع و حمله به اوضاع آبی‌پوشان سروسامان داد. آنها فرصت‌هایی برای زدن گل دوم داشتند اما با بی‌دقتی یکی پس از دیگری آنها را از دست دادند.
عقب کشیدن افراطی دانمارک بازهم کار دستش داد. آنتوان گریزمان در دقیقه‌ی ۸۶ از سمت راست توپی را به تیر دوم ارسال کرد و امباپه با حضوری به موقع در دهانه‌ دروازه توانست بازهم اشمایکل را تسلیم کند و ضمن سه گله کردن خودش در این دوره از مسابقات، فرانسه را به بردی شیرین برساند.
ستاره‌ پاریس حالا هفت گل در جام جهانی‌ها به ثمر رسانده و فقط ژوست فونتین ۱۳ گله را در صف بهترین گلزن‌های تاریخ فرانسه در جام جهانی بالای سر خود می‌بیند. او همچنین در جام بیست و دوم در کنار اِنر والنسیا با سه گل صدرنشین است و با چهار تاثیرگذاری مستقیم روی گل‌ها نفر اول جام تا به اینجا از این حیث بوده است.
فرانسه اولین تیم صعودکننده به یک‌هشتم نهایی؛ انفجار دینامیت‌ها به دست امباپه
مدافعان عنوان قهرمانی با ثبت ششمین پیروزی متوالی در جام جهانی موفق شد در گروه چهارم ۶ امتیازی شود و صعود خود به دور بعد را قطعی کند و اولین تیم راه یافته به یک‌هشتم نهایی نام بگیرد. آنها فقط روی کاغذ ممکن است سرگروهی خود را از دست بدهند.
دانمارک هم با یک امتیاز در رده‌ سوم گروه ایستاد. آنها در روز آخر برای صعود باید از سد استرالیا سه امتیازی بگذرند. فرانسه هم به مصاف دیگر تیم یک امتیازی گروه یعنی تونس خواهد رفت.

























 


کد مطلب: 454907

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/454907/فرانسه-اولین-تیم-صعودکننده-یک-هشتم-نهایی-انفجار-دینامیت-ها-دست-امباپه-فیلم-خلاصه-بازی-دانمارک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1