تاریخ انتشار
جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۴۵۴۸۳۹
جام جهانی 2022 قطر؛

تحلیلی بر ترکیب ایران مقابل ولز؛ با حضور شکننده‌ها و جانشین‌های آماده

۰
تحلیلی بر ترکیب ایران مقابل ولز؛ با حضور شکننده‌ها و جانشین‌های آماده
کبنا ؛ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با ولز تغییرات جالبی در مقایسه با دیدار برابر انگلیس داشته است.
به گزارش کبنا، تیم ملی فوتبال ایران از دقایقی دیگر در دومین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف تیم ولز خواهد رفت. کارلوس کی‌روش برای این دیدار ترکیب تیم ملی برابر ولز، سید حسین حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی و سردار آزمون را در ترکیب ثابت خود قرار داده است.
مهمترین نکته‌ای که می‌توان در خصوص این ترکیب عنوان کرد اعتماد دوباره کی‌روش به حسینی و پورعلی گنجی است؛ دو بازیکنی که مقابل انگلیس جزو ضعیفترین بازیکنان تیم ایران بودند و به نظر می‌رسید آنها دیگر شانس بازی در جام جهانی را نداشته باشند؛ اما کی‌روش با قرار دادن آنها در ترکیب تیم ملی برای بازی مقابل ولز یکبار دیگر بر خلاف پیش‌بینی‌ها عمل کرد.
رامین رضاییان هم جانشین صادق محرمی ضد. بازیکنی که پس از مدت‌ها برای تیم ملی بازی خواهد کرد. سعید عزت‌اللهی که در بازی با انگلیس نیمکت‌نشین بود مقابل ولز فیکس بازی خواهد کرد. قطعا او کیفیت بهتری نسبت به علی کریمی و روزبه چشمی دارد.
احسان حاج‌صفی در بازی با انگلیس هافبک چپ بود؛ اما برای بازی مقابل ولز او یکی از هافبک‌های میانی تیم ملی خواهد بود. در کنار او احمد نوراللهی بازی خواهد کرد که بازی اول تیم ملی هم در همین پست بازی می‌کرد.
نیمکت‌نشینی علیرضا جهانبخش و بازی دادن به علی‌ قلی‌زاده امیدوارکننده اتفاق در ترکیب تیم ملی است. به همان اندازه که جهانبخش مقابل انگلیس ناامیدکننده ظاهر شد قلی‌زاده توانست در این بازی جزو برترین بازیکنان تیم ایران باشد.
سردار آزمون هم به ترکیب اصلی تیم ملی رسید.‌حالا با حضور او مهدی طارمی به عنوان هافبک چپ و در مواقع حمله نقش وینگر چپ را بازی خواهد کرد.
ترکیب اصلی تیم ملی برای بازی با ولز تغییرات زیادی نسبت به بازی مقابل انگلیس داشته است؛ اما با این حال مرکز خط دفاعی تیم ملی می‌تواند پاشنه آشیل این تیم در بازی حساس امروز مقابل ولز باشد.
دیدار تیم‌های ملی ایران و ولز ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه احمد بن علی برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1