تاریخ انتشار
جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۵۴۸۳۰
جام جهانی 2022 قطر؛

کلید صعود شاگردان کی‌روش / شگفتی‌های «کی‌روش» برابر ولز چیست؟

۰
کلید صعود شاگردان کی‌روش / شگفتی‌های «کی‌روش» برابر ولز چیست؟
کبنا ؛وبلاگ کبنانبوز» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.
وبسایت الجزیره نوشت، ایران می‌خواهد برای اولین بار در یک جام جهانی در مرحله یک هشتم نهایی حاضر شود و بازی با ولز «کلید» این امیدهاست.
به گزارش مشرق، وبسایت شبکه الجزیره نوشت، ایران می‌خواهد برای اولین بار در یک جام جهانی در مرحله یک هشتم نهایی حاضر شود و بازی با ولز «کلید» این امیدهاست،
ایران نیز مانند ولز، به مهره‌های با تجربه خود متکی است. مهدی طارمی از فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۰ با ۴۲ گل بهترین گلزن لیگ فوتبال پرتغال است. این بازیکن ۳۰ ساله که اوایل این هفته هر دو گل ایران را مقابل انگلیس به ثمر رساند.
طارمی به همراه علیرضا جهانبخش از فاینورد روتردام و سردار آزمون از بایرلورکوزن هدایت خط مقدم ایران را بر عهده خواهند داشت. آزمون در اوایل اکتبر هنگام بازی برای لورکوزن مصدوم شد، اما برای بازی در قطر آماده است.
طارمی به همراه علیرضا جهانبخش از فاینورد روتردام و سردار آزمون از بایرلورکوزن هدایت خط مقدم ایران را بر عهده خواهند داشت.
ولز با پیشروی در جام جهانی، در لیگ ملت‌های اروپا عملکرد ضعیفی داشت. با این حال، این درست پس ازمصاف دراماتیک آنها در مقدماتی جام جهانی رخ داد، که طی آن آنها تنها یک بازی در ۱۰ بازی را باختند و آن هم به بلژیک، که یکی از شانس‌های قهرمانی برای بردن جام در دوحه در ۱۸ دسامبر است.
الجزیره درباره تیم ولز نیز نوشت، اتکای ولز به ستارگان با تجربه خود است و این مورد در بازی افتتاحیه این تیم در جام جهانی نشان داده شد، . در این بازی یک پنالتی دیرهنگام بیتس تساوی مقابل ایالات متحده را تضمین کرد.
درگیری تماشاگران جام جهانی به خاطر مسی
اولین درگیری خیابانی تماشاگران جام جهانی ۲۰۲۲ رخ داد.
مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ این روزها به میزبانی قطر در جریان است. با اتمام دور اول مسابقات درگیری خاصی میان تماشاگران در دوحه دیده نشد.
در جدیدترین خبر شب گذشته برای اولین شاهد درگیری خیابانی تماشاگران در دوحه بودیم. تماشاگران دو تیم آرژانتین و مکزیک هنگام کری خوانی برای هم وارد درگیری فیزیکی شدند.
البته درگیری این تماشاگران قاره آمریکا طولی نکشید و خیلی زود با ورود ماموران قطری به پایان رسید. آرژانتینی‌ها به خاطر تمسخر مسی از سوی هواداران رقیب از کوره در رفتند و به نوعی مسی باعث شد تا اولین درگیری جام جهانی رقم بخورد.
دیدار تیم ملی آرژانتین با مکزیک در هفته دوم مسابقات فردا برگزار می شود. به همین در آستانه این بازی حساس درگیری میان تماشاگران دو تیم رخ داد.
شگفتی‌های «کی‌روش» برابر ولز چیست؟
با اتفاقاتی که در بازی ایران و انگلیس رخ داد، «کارلوس کی‌روش» تیم ملی را با ترکیب متفاوتی به مصاف ولز می‌فرستد تا شانس صعود به مرحله حذفی را زنده نگه دارد.
 تیم ملی فوتبال ایران در حالی ساعت ۱۳:۳۰ امروز مقابل ولز بازی می‌کند که برای صعود از گروه B نیاز به کسب امتیاز این بازی دارد.
ملی پوشان فوتبال ایران در نخستین بازی خود مقابل انگلیس شکست ۶ بر ۲ را متحمل شدند تا حالا برای اثبات توانایی‌های خود دنبال کسب امتیاز از ولز باشند.
ترکیب بد کنار می‌رود
بدون شک یکی از عوامل اصلی شکست سنگین ایران مقابل انگلیس انتخاب ترکیب عجیب از سوی کارلوس کی روش برای این بازی بود. او با ترکیب ۱-۴-۵ سعی داشت مهاجمان خطرناک «سه شیرها» را کنترل کند اما در این کار موفق نبود تا سنگین‌ترین شکست تاریخ ادوار جام جهانی برای ایران رقم بخورد. حالا مرد پرتغالی برای دومین بازی دیدگاهی متفاوت دارد. او تصمیم قطعی خود را برای ایجاد تغییر گرفته است.
سایه روشن یک انتخاب خیلی سخت
مصدومیت شدید علیرضا بیرانوند از ناحیه بینی در جریان بازی با انگلیس سبب شد تا او جای خود را به حسین حسینی بدهد. بیرانوند هرچند اعلام آمادگی کرده بود که می‌خواهد جلوی ولز به میدان برود اما پروتکل‌های پزشکی فیفا باعث شد تا او بازی با ولز را از دست دهد. از سوی دیگر انتخاب جانشین برای او تبدیل به چالش بسیار سختی کی روش شده است.
سیدحسین حسینی انتخاب دوم کی روش برای دروازه بانی تیم ملی است اما دریافت ۶ گل از سوی او باعث کاهش اعتماد به نفس او شده تا کی روش هم علاقه‌ای به حفظ او نداشته باشد. امیر عابدزاده و پیام نیازمند نیز رقابتی تنگاتنگ در تمرینات دارند اما شاید شانس امیر با توجه به تجربه بین المللی بیشتر از پیام باشد.
تغییرات همه جانبه برای استحکام دفاعی
سرمربی تیم ملی ایران برای بازی با ولز به دفاع چهار نفره باز می‌گردد. او این بار محمدحسین کنعانی‌زادگان را در ترکیب اصلی قرار می‌دهد تا احتمالاً همراه با مرتضی پورعلی گنجی از قلب دفاع تیم ملی محافظت کند. آنچه از تمرینات تیم ملی برآورد می‌شود شجاع خلیل زاده همچنان شانس اندکی برای بازی کردن دارد اما بعید نیست در بازی فردا با حضور در ترکیب تبدیل به شگفتی کی روش شود.
مدافعان کناری تیم ملی ایران نیز تغییر خواهد کرد تا میلاد محمدی این بار از روی نیمکت بازی را تماشا کند. رامین رضاییان نیز گزینه فعال کی روش برای جانشینی صادق محرمی است.
هافبک‌های متفاوت
کی روش برای بازی با ولز هافبک‌های خود را بازیساز خواهد کرد. سعید عزت اللهی اولیه گزینه بازگشت به ترکیب تیم ملی ایران است و احتمالاً جهانبخش از جمع بازیکنان اصلی خارج می‌شود.
سردار در یکقدمی ترکیب
سردار آزمون تمرینات منسجمی در چند روز گذشته داشته است و هیچ بعید نیست فردا بتواند در ترکیب قرار بگیرد. باید دید ظهر امروز جمعه تبدیل به روز خوش فوتبال ایران و امیدواری به صعود می‌شود یا پایان غم انگیز در این دوره از مسابقات رقم خواهد خورد.
تصویر شاگردان کی‌روش خبرساز شد
 تیم ملی ایران در بازی نخست خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل انگلیس شکست سنگینی را متحمل شد که واکنش‌های زیادی را هم به دنبال داشت.
یکی از حواشی مهم این مسابقه که در کنفرانس خبری قبل از بازی هم در خصوص آن بحث شده بود زانو زدن بازیکنان تیم ملی انگلیس در واکنش به رفتار تبعیض‌آمیز با سیاه‌پوستان بود. اتفاقی که پیش از این هم در دیدارهای تیم ملی انگلیس و هم‌چنین بازی‌های لیگ برتر این کشور انجام شده بود.
در این بین تصویری که از چشم دوربین‌های تلویزیونی دور ماند زانو زدن بازیکنان ایران بود. تمامی اعضای تیم ملی ایران هم پیش از شروع بازی حلقه اتحادی تشکیل دادند و در کنار زمین زانو زدند و دقایقی دعا کردند.

 پیش بازی ایران و ولز
تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین مسابقه در جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت ۱۳:۳۰ روز امروز (جمعه) به مصاف ولز خواهد رفت.


عجیب‌ترین جام جهانی؛ شبی ۲۰۰ دلار برای خوابیدن در کانکس!

در حومه دوحه هزار کانکس به عنوان اتاق‌هایی برای خواب و استراحت هواداران تیم‌های ملی حاضر در مسابقات جام جهانی قطر ساخته شده اند. برخی از کانکس‌ها فاقد شیشه برای پنجره هستند برخی دیگر در لایه‌ای از شن پوشیده شده اند.
 در نوعی زمین بایر در حومه دوحه قطر هزاران کانکس برای پذیرایی از هواداران حاضر در جام جهانی قطر ساخته شده اند. کابین‌ها کوچک هستند و گرمای داخل آن خفه کننده است. تهویه مطبوع هر کابین تنها یک دستگاه کم مصرف است.
به گزارش فرارو به نقل از ال پائیس، «دیوید پینیلوس» طرفدار تیم اسپانیا می‌گوید: «اقامت در اینجا برای من شبی ۲۰۰ دلار هزینه داشت اقامتی بدون صبحانه یا هر چیز دیگری». او سه شنبه شب از دبی وارد دوحه شد. او می‌گوید شب پیش از هر بازی تیم ملی اسپانیا به قطر پرواز می‌کند و شب را در کابین‌ها می‌ماند، زیرا ارزان‌تر هستند. پرواز‌های مستقیم به دوحه ماه پیش ۹۰۰ دلار هزینه داشت.
او می‌گوید: «اگر بازی‌ها در دبی برگزار می‌شد بهتر بود، زیرا هزینه پرواز به آنجا بسیار کم‌تر بود و آزادی‌های بیش‌تری در دبی وجود دارد. در آنجا می‌توانید آبجو بنوشید. من محاسبه کردم و دیدم کل سفر دست کم ۳ هزار دلار هزینه دارد. در جام جهانی روسیه این هزینه را صرف کردم و تنها به مرحله یک هشتم نهایی رسیدیم». او می‌داند که اگر اسپانیا به یک چهارم نهایی صعود کند باید پول بیش‌تری خرج کند، اما بدش نمی‌آید این کار را انجام دهد و فکر می‌کند ارزش‌اش را دارد.
رزرواسیون سفر به قطر از طریق آژانس‌های مسافرتی امکان‌پذیر نیست. گروه هواداران تیم ملی اسپانیا ساعت ۸ شب سه شنبه به کمپ رسیدند و به برخی از آنان تا ساعت ۳ صبح اتاقی تحویل داده نشد. «جیانکارلو مگنیلی» که اصالتا ایتالیایی الاصل است، اما تابعیت اسپانیا را دارد می‌گوید: «آنان در حال ساخت محل بودند و می‌خواستند ما را به جای دیگری ببرند که خیلی بدتر بود و ما نپذیرفتیم. برخی از کابین‌ها فاقد شیشه پنجره بودند و برخی از کابین‌ها پر از شن بوده و بسیار کثیف به نظر می‌رسیدند. همه جا پر از میخ و قطعات ساختمانی بود. وضعیت وحشتناکی بود».
«پینیلوس» که آپارتمان‌های توریستی را در منطقه اسپانیایی لاریوخا مدیریت می‌کند نمی‌تواند مشتریان خود را در چنین مکانی تصور کند.
«پاکو گونزالس» ۵۶ساله و خوان کانسکو ۶۳ساله روز سه شنبه از شهر اویدو اسپانیا به قطر سفر کردند. پاکو می‌گوید: «وقتی ساعت هشت شب رسیدیم آنان گفتند که کانکس‌ها بیش از ظرفیت رزرو شده‌اند، اما بعدا متوجه شدیم که خوابگاه‌ها به اندازه کافی آماده نشده بودند و در حال ساخت بودند. وقتی کارشان تمام شد کلید‌ها را برای ما آوردند. وقتی کلید به ما دادند اتاق‌ها فاقد ملحفه، حوله یا دستمال توالت بودند. ساعت ۳:۱۵ صبح بود».
جام جهانی قطر
خوان پیش‌تر تجربه حضور در جام جهانی در کشور‌های مختلف را داشته است. این چهارمین تجربه حضور او در جام جهانی است و می‌گوید جام جهانی قطر «عجیب‌ترین تجربه» اش از حضور در جام جهانی در کشور‌های مختلف بوده است.
«دیوید سبولادا» افسر پلیس شهری ۴۸ساله در شهر ساراگوسا اسپانیا به حضور خود در ۸۳ بازی تیم‌های اسپانیایی به عنوان تماشاگر می‌بالد. او در سال ۲۰۱۲ میلادی همراه با دیگر دوستداران و هواداران تیم‌های باشگاهی اسپانیا و تیم ملی آن کشور یک باشگاه هواداران به نام Marea Roja را تشکیل داد. او می‌گوید: «ما اعضای این گروه همگی دیوانه هستیم! تیم‌های اسپانیایی هر جا بروند ما نیز به دنبال آنان می‌رویم: جزایر فارو، نروژ یا رومانی».
این چهارمین تجربه او از حضور در جام جهانی است. او می‌گوید: «پیش از سفر درباره نقض حقوق بشر در قطر می‌گفتند، اما ۱۲ سال است که همگان در این باره می‌دانند. ما مقصر محل برگزار مسابقات نیستیم. ما برای تماشای فوتبال آمده‌ایم و نمی‌توانیم به آن چه در اطراف‌مان می‌گذرد فکر کنیم. ما آمده‌ایم تا لذت ببریم این کاری است که همه برای انجام آن آمده اند. من فکر می‌کنم علیرغم بالا بودن قیمت‌ها در این کشور جام جهانی عالی خواهد بود اگرچه زمانی که در نروژ بودم و برای تماشای بازی‌های تیم ملی اسپانیا سفرکرده بودم نیز هزینه‌ها در آنجا زیاد بود. بلیت بازی در نروژ را ۱۵۰ دلار خریدم».
این گروه انتظار دارد پس‌انداز خود را در اینجا خرج کند. آنان کل تعطیلاتی که می‌توانند در سال استفاده کنند را در قطر می‌گذرانند. سبولادا وقتی در مورد خانواده‌اش صحبت می‌کند احساساتی می‌شود. او می‌گوید: «نام پسر را به افتخار مارادونا دیه گو آرماندو انتخاب کردم. او ۱۷ساله است. به دلیل آن که محصل است نتوانست با من به اینجا سفر کند».

جام جهانی قطر
میز پذیرش این به اصطلاح هتل و در واقع کمپ عجیب و غریب شبیه غرفه‌ای در ورودی یک بازار غیر رسمی است. رستوران و غرفه‌های غذا و نوشیدنی در امتداد چمن مصنوعی قرار دارند. در آنجا جشنی در حال برگزار است و هواداران تیم‌های کشور‌های مختلف در حال خواندن آواز‌های معمول در استادیوم هستند. آنان با افرادی که کنارشان هستند گپ می‌زنند حتی ممکن است افراد کناری‌شان از هواداران تیم رقیب در استادیوم باشند. پینیلوس فریاد می‌زند: «این قدرت فوتبال است»!

عضو فیفا: جام جهانی دیگر هرگز در کشوری مانند قطر برگزار نخواهد شد/ این یک فساد آشکار بود
عضو فیفا: جام جهانی دیگر هرگز در کشوری مانند قطر برگزار نخواهد شد/ این یک فساد آشکار بود
عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) معتقد است که واگذاری حق میزبانی جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر یک فساد آشکار بود.
به نقل از سایت فوتبال ایتالیا؛ اولینا کریستیلین، عضو کمیته اجرایی فیفا با اشاره به جام جهانی قطر گفت: در سال 2010 یک رأی دوگانه عجیب درباره جام‌های جهانی 2018 روسیه و 2022 قطر وجود داشت. مشخص بود که چنین تصمیمی با فسادی آشکار مرتبط است. فقط کمیته اجرایی فیفا در این رأی‌گیری شرکت کرد و فدراسیون‌ها نقشی نداشتند.
این مقام ارشد فیفا افزود: به وضوح روشن بود که تقلبی درباره انتخاب میزبان‌های جام‌های جهانی 2018 و 2022 صورت گرفت. در واقع کسی هزینه این کار را پرداخت کرد. دیگر هرگز شرایطی وجود نخواهد داشت که جام جهانی فوتبال در کشوری مانند قطر برگزار شود.
پیش از این سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا نیز گفته بود که قرار بود جام جهانی 2022 در آمریکا برگزار شود اما میشل پلاتینی، رئیس پیشین یوفا به درخواست رئیس‌جمهور فرانسه رأی خود را به قطر داد. این اقدام هم به دلیل خرید جنگنده‌های نظامی توسط قطر از فرانسه به ارزش ده‌ها میلیارد دلار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
فایل های مرتبط
1