کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

شهرداری یاسوج زیر سیلی از ناکارآمدی؛ از واگذاری‌های بدون مجوز تا اتمام پروژه‌ها بدون رعایت تشریفات قانونی / آقای مقدم به وجدان خود نیز پاسخگو نیستید؟

2 آذر 1401 ساعت 19:17

شهردار یاسوج در واگذاری برخی از پروژه‌ها ضوابط قانونی را رعایت نکرده و بعد از واگذاری به فکر آن می‌افتد که دست به مستندسازی بزند. واعجبا از این شیوه مدیریتی که مقدم در پیش گرفته است.


شهردار یاسوج در واگذاری برخی از پروژه‌ها ضوابط قانونی را رعایت نکرده و بعد از واگذاری به فکر آن می‌افتد که دست به مستندسازی بزند. واعجبا از این شیوه مدیریتی که مقدم در پیش گرفته است.
به گزارش کبنا، نستهن مقدم را می‌توان بزرگترین اشتباه شورای شهر ششم یاسوج قلمداد کرد. در حالی که مقدم آزمایش خود را پس داده بود، بعد از حاشیه‌های بسیار، باز هم به عنوان شهردار یاسوج انتخاب شد تا این بار بیشتر از قبل به دلیل ناکارآمدی مورد هجمه اعضای شورا قرار گیرد.
نارسایی‌ها و سوءمدیریت‌های شهردار بارها در این رسانه مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. یک مورد از آنها که این روزها باعث کلافگی بسیاری از شهروندان شده، غده سرطانی ترافیک در سطح شهر یاسوج است. ایام هفته به جز دو روز آخر آن که مدارس تعطیل هستند، نقاط مختلف شهر با گره‌های ترافیکی زیادی روبرو می‌شود. نبود جای مناسب برای پارک در کنار حجم عظیم خودروهایی که در سطح شهر به دلیل ترافیک در هم گره می‌خورند، ذهن هر راننده و شهروندی را مشوش می‌کند. ساعت‌ها در شهر بگردید ممکن است حتی یک اتوبوس نیز مشاهده نکنید. ناوگان حمل و نقل عمومیِ درون‌شهری در یاسوج به شدت ضعیف است و اصلاً شاید بتوان ادعا کرد یاسوج فاقد آن است.
گویی هیچ هزینه‌ای برای عریض نمودن خیابان‌ها و اجرای زیرگذر و روگذر این شهرداری تعریف نشده است. حتی آن چیزی که مقدم ادعایش را کرده بود نیز محقق نشده است؛ مدیریت واحد شهری یکی از گمشده‌های اساسیِ این شهر است. به هر یک از خیابان‌ها و محورهای اصلیِ یاسوج قدم بگذارید با انبوهی از چاله و چوله مواجه خواهید شد که به دلیل کنده‌کاری‌های ادارات مختلف است. گویی هیچ مدیریت واحدی در سطح شهر وجود ندارد.
در پی همین ناکارآمدی‌ها دو تن از اعضای شورای شهر یاسوج در نامه‌ای 49 بندی به تندی به مقدم انتقاد کردند. انتقادات هدایت‌الله امیری و عطاءالله دانشی به شهردار که پیش از این نیز سابقه داشته است این بار بیشتر در قالب طرح سؤال مطرح شده است.
در بخشی از این نامه به نیروهای شهرداری اشاره شده است؛ جذب بی‌ضابطه برخی از نیروها و عدم پرداخت حقوق و اضافه‌کاری دیگر نیروهای این شهرداری، به اختلافات زیادی دامن زده است. بارها این موضوع باعث تجمع نیروهای شهرداری شده بود. اما گویا این داستان سر دراز دارد و دامن بازنشستگان این ارگان را نیز خواهد گرفت. برخوردهای غیرقانونی مقدم با نیروهایی که به وضعیت موجود  و مواردی همچون حقوق انتقاد و اعتراض دارند، به نحوی که آنها را تهدید به اخراج نموده و یا با استفاده از ظرفیت‌ها و قدرت اداری با آنها برخوردهای نادرست می‌کند. از سوی دیگر، با برخی دیگر به گونه‌ای رفتار می‌کند که باعث ترویج روحیه تملق و چاپلوسی در سیستم اداری و همچنین کنار گذاشتن نیروهای شایسته و توانمند می‌شود.
واگذاری‌های بدون مجوز و گزاف، صدور مجوز و اتمام پروژه‌ها بدون رعایت تشریفات قانونی و عوارض غیرقانونی از دیگر مواردی است که این دو عضو شورای شهر در انتقاد به شهردار مطرح کرده‌اند.
به گفته این دو عضو شورا، شهردار یاسوج در مورد منزل سازمانی خود نیز آیین‌نامه قانونی را رعایت نکرده و گویا در مورد مدرک تحصیلی او نیز ابهاماتی وجود دارد؛ چرا که این دو عضو از مقدم خواسته‌اند مدارک تحصیلی خود را در معرض عموم قرار دهد.
از دیگر مواردی که در نقد مقدم گفته شده، می‌توان از عدم توجه به معابر شهری، وعده‌های توخالی، رها کردن برخی از پروژه‌ها و نقاط شهری به طور کلی و عدم استفاده از نیروهای کارآمد، متخصص، با تجربه و با سابقه مشغول در شهرداری نام برد.
شهردار یاسوج در واگذاری برخی از پروژه‌ها ضوابط قانونی را رعایت نکرده و بعد از واگذاری به فکر آن می‌افتد که دست به مستندسازی بزند. واعجبا از این شیوه مدیریتی که مقدم در پیش گرفته است.
در حالی که شهرداری در زمینه ساخت‌.سازها وظیفه نظارتی بر عهده دارد، اما افزایش تخلفات گویای آن است که شهردار در این زمینه نیز کاهلی داشته است.
با وجود اینکه اعتباراتی برای مواردی مثل پل، تونل، اتوبان، خیابان و بازسازی در چهره و منظر شهر در بودجه جاری در نظر گرفته شده، اما هیچ اقدامی در این خصوص مشاهده نشده است.
 موارد دیگری همچون وضعیت نامناسب و تعطیلی سرویس‌های بهداشتی در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، پر شدن فضای قبرستان عمومی شهر، پیاده‍روهای نامناسب، ترافیک شدید، تعطیلی فعالیت‌های حوزه فرهنگی، عدم مسئولیت نسبت به بازنگری طرح تفضیلی و ... از دیگر مواردی است که دو عضو شورای شهر یاسوج در انتقاد به مقدم مطرح کرده‌اند.
حال با وجود این حجم از ناکارآمدی‌ها باید خطاب به مقدم گفت: آقای شهردار شما به چه کسی پاسخگو هستید؟ هر چند پاسخگوییِ چندانی از طرف شما دیده نشده، اما آیا نمی‌خواهید به وجدان خود نیز پاسخگو باشید؟

_________
صیاد خردمند


کد مطلب: 454781

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/454781/شهرداری-یاسوج-زیر-سیلی-ناکارآمدی-واگذاری-های-بدون-مجوز-اتمام-پروژه-ها-رعایت-تشریفات-قانونی-آقای-مقدم-وجدان-خود-نیز-پاسخگو-نیستید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1