کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جام جهانی 2022 قطر؛

شمشیر سامورایی‌ها گلوی آلمان را برید؛ ژاپن دومین شگفتی‌ساز جام

2 آذر 1401 ساعت 18:47

تیم ملی فوتبال آلمان در نخستین بازی خود مقابل ژاپن شکست خورد تا دومین شگفتی جام جهانی رقم بخورد.


تیم ملی فوتبال آلمان در نخستین بازی خود مقابل ژاپن شکست خورد تا دومین شگفتی جام جهانی رقم بخورد.
به گزارش کبنا،  تیم‌های آلمان و ژاپن از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در ورزشگاه خلیفه در هفته نخست رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در مرحله گروهی از گروه پنجم با قضاوت ایوان بارتون از السالوادور به مصاف هم رفتند که در پایان ژاپن توانست با نتیجه دو بر یک ژرمن‌ها را از پیش رو بردارد و شگفتی‌ساز شود.
یک نیمه جذاب و شگفت انگیز با نقش‌آفرینی بازیکنان دو تیم را در نیمه اول دیدیم. همانطور که پیش‌بینی می‌شد دو تیم آلمان و ژاپن رقابتی جذاب و دیدنی را در اولین بازی خود در جام جهانی ارائه دادند. سرعت بالای انتقال توپ ضد حمله های سریع و بازی ترکیبی از هر دو تیم، این نیمه را نیمه‌ای جذاب برای هواداران فوتبال تبدیل کرد. علاوه بر اینها و تک گل آلمان ها از روی نقطه پنالتی دو گل هم به ثمر رسید که به وسیله کمک داور ویدئویی رد شد. جالب اینکه گل اول بازی که پذیرفته نشد به وسیله ژاپن و روی یک ضد حمله سریع اتفاق افتاد. باید منتظر باشیم و ببینیم در پایان بازی چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه E
ورزشگاه: خلیفه (دوحه) - ساعت ۱۶:۳۰ - تماشاگر:
داور: ایوان بارتون (السالوادور)/ کمک‌ها: دیوید موران (السالوادور) و  ژاچاری زیگِلار (سورینام) داور چهارم: سعید مارتینز (هندوراس) /
تیم ملی آلمان:
مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، نیکو شلوتربرک، نیکولاس زوله، دیوید رائوم، جاشوا کیمیش، ایلکای گوندوگان (۶۷ لئون گورتزکا)، جمال موسیلا، توماس مولر (۶۷ جوناس هافمن)، سرژ گنابری ( ۹۰ یوسف موکوکو) و کای هاورتز
سرمربی: هانسی فلیک

تیم ملی ژاپن:
شوئیچی گوندا، مایا یوشیدا، کو ایتاکورا، هیروکی ساکای، یوتو ناگاتومو  (۵۷ کائورو میتوما)، واتارو اندو، آئو تاناکا (۷۱  ریتسو دوآن) جونیا ایتو، دایچی کامادا و تاکفوسا کوبو (۴۶ تاکهیرو تومیاسو) و دایزن مائدا (۵۷ تاکوما آسانو ) 
سرمربی: هاجیمه موریاسو

شرح گل:
آلمان 1 ژاپن 0: رائوم درون محوطه و گوشه چپ شش قدم صاحب توپ شد و توانست با عوض کردن پا دروازبان را جا بگذارد اما دروازه‌بان ژاپن او را سرنگون کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. گوندوگان پشت توپ قرار گرفت و با آرامش و تسلط توپ را به تور دروازه رساند.
    
آلمان ۱ - ژاپن ۱: حرکت خوب میتوما و پاس به مینامینو رسید و او توپ را به درون محوطه ارسال کرد ولی نویر توپ را قطع کرده و همین باعث شد توپ به دوآن مقابل دروازه خالی برسد و او توپ را به تور برساند.
    
آلمان ۱ - ژاپن ۲ دقیقه ۸۳: یک ضربه شروع مجدد بلند در جناح راست و پشت مدافعان به آسانو رسید و این بازیکن تعویضی با یک استارت سریع وارد محوطه شد و با یک ضربه دقیق توپ را وارد دروازه کرد.
          
⏱لحظات حساس:
دقیقه ۸: ضد حمله برق آسا و یک توپ ربایی فوق‌العاده از سامورایی‌ها. آنها با سه پاس توپ را از میانه میدان به محوطه آلمان رساندند و مائدا هم به یک ضربه پای راست توپ را به تور چسباند اما داور پرچمش را بالا برد تا شادی ژاپنی‌ها کوتاه شود.
دقیقه ۱۶: کیمیش با یک ارسال کرنر دقیق و برای تیر دوم رودیگر را پیدا کرد و ضربه این مدافع به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۲۰: کار ترکیبی دیدنی بین گوندوگان و موسیالا در پشت محوطه ژاپن به شوت سنگین کیمیش به سمت دروازه آبی پوشان ختم شد ولی گوندا توپ را دفع کرد. در برگشت توپ به گوندوگان رسید اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت. البته کمک داور پیش از این موقعیت او را آفساید اعلام کرد.
دقیقه ۲۷: حرکت خوب گنابری و مولر در جناح راست با پاس در عرض به گوندوگان رسید و او از پشت محوطه شانس خود را امتحان کرد ولی توپ در دستان گوندا آرام گرفت.
دقیقه ۴۵: موسیالا ستاره جوان آلمان پشت محوطه پاس را از کیمیش دریافت و با یک چرخش وارد محوطه شد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۴+۴۵: ارسال مولر به درون محوطه جریمه به ضربه سر کیمیش به سمت دروازه ختم شد اما دروازه بان ژاپن توانست به خوبی توپ را دور کند و توپ برگشتی به وسیله هاورتز درون دروازه قرار گرفت و داور وسط زمین را نشان داد اما لحظاتی بعد VAR گل را مردود اعلام کرد.
     
دقیقه 5+45: در وقتهای تلف شده ارسال از کنار محوطه آلمان به وسیله ناگاتومو به تیر اول و مائدا رسید ولی ضربه سر این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۵۱: ضد حمله سریع از بازیکنان آلمان و پاس رائوم درون محوطه به موسیالا رسید و او با جا گذاشتن مدافعان ژاپن شوت سنگینی به سمت دروازه زد ولی توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۵۸:  بازی ترکیبی میتوما و ایتو به سانتر درون محوطه تبدیل شد اما ضربه سر میتومو از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۶۰: حرکت تکنیکی موسیالا و پاس او به ایلکای به ضربه ناگهانی گوندوگان از پشت محوطه ژاپن ختم شد ولی توپ او بعد از برخورد با تیرک از کنار دروازه به بیرون رفت تا آه از نهاد هواداران آلمان بلند شود.
دقیقه ۷۰: حرکت زیبای بازیکنان آلمان، توپ را به گنبری درون محوطه رساند و او توپ را برای هافمن کاشت ولی ضربه او توسط گوندا دفع شد و در ادامه هم گنابری به سمت دروازه شلیک کرد و بازهم گوندا ناجی دروازه ژاپن شد.
دقیقه ۷۱: سانتر رائوم از جناح چپ و ضربه سر گنبری بازهم با واکنش گوندا دفع شد و در برگشت هم توپ بوسیله دروازه‌بان ژاپن به کرنر رفت.
دقیقه ۵+۹۰: ارسال آلمان به داخل محوطه ژاپن به وسیله مدافعان برگشت داده شد. توپ برگشتی به گورتزکا رسید ولی ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از کنار تیر دروازه به بیرون رفت.
🔴*حواشی:
* هواداران ژاپن مثل همیشه نگاه‌ها را به خود جلب کردند. از شکل عجیب گروهی از هواداران با نمادهای جام‌جهانی تا کودکی که با هیجان روی طبل می‌کوبد. سخت کوشان امروز برای شگفتی به ورزشگاه آمدند.
* جمال موسیلا با ۱۹ سال و ۲۷۰ روز سن جوانترین بازیکن ترکیب اصلی آلمان در جام‌جهانی از سال ۱۹۵۸ است.
* هانسی فلیک در سال ۲۰۱۴ به عنوان دستیار و حالا به عنوان سرمربی پا به مهمترین رقابت فوتبالی دنیا می‌گذارد.
*بازیکنان آلمان در عکس تیمی پیش از بازی با گذاشتن دست بر روی دهان به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های قطر اعتراض کردند.








 


کد مطلب: 454780

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/454780/شمشیر-سامورایی-ها-گلوی-آلمان-برید-ژاپن-دومین-شگفتی-ساز-جام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1