تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۴۵۳۳۵۱

پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

۰
پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست
کبنا ؛اکو ایران، مردی که سودای ریاست جمهوری داشت؛ روز سه شنبه 19 مهر ماه از معاونت وزارت اقتصاد برکنار شد. فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیا یکسال و نیم پیش ردای نظامی از تن بدر کرد تا لباس دولت برای خود دوخت و دوز کند.
برخی تصور می‌کردند، او مصداق دولت جوان حزب الهی است و اطرافیانش کارنامه او در قرارگاه سازندگی را کفایت ریاست قوه مجریه می‌دانستند. اما محمد پشت دروازه شورای نگهبان ماند. سازو برگ تبلیغاتی چیده شده برای او به اردوگاه ابراهیم رئیسی منتقل شد.
خودش در اصفهان برای رئیسی میتینگ برگزار کرد. رئیسی که پیروز انتخابات شد؛ برخی تبلیغ می‌کردند؛ او معاون اول است. اما ظاهرا به وزارت هم راضی بود. وقتی فهرست کابینه منتشر شد؛ نامی از محمد نبود و او در انتظار سمت جدید نشست؛اما سمت دبیری شورای عالی مناطق آزاد نیز با تاخیر از سوی رئیسی به او اعلام شد. 
حال چه اتفاق افتاد، محمد در  کمتر از دو سال عزل شد. گمانه‌زنی‌ها خبر از اختلاف او با رئیس جمهور و کابینه می‌دهد. زیرا در این مدت عزل و نصب‌های محمد مورد تایید بسیاری از اطرافیان رئیس جمهور و برخی چهره‌های بانفوذ خارج از دولت نبود. اما نکته دیگر تصمیمات مدیریتی او از جمله موضوع خصوصی سازی کیش ایر بود که منجر به اختلاف شدید او با وزیر امور اقتصاد و دارایی شد.
شنیده‌ها حاکی از آن است، در این مدت محمد، خود را در  ساختار وزارت اقتصاد حرکت نمی‌کرد و جایگاهش را فراتر از فرمانبرداری از احسان خاندوزی می‌دانست. در جلسه شورای مدیران شرکت نمی کرد در حالی که به لحاظ سازمانی زیر مجموعه این وزارتخانه بود. رفتار محمد مورد نقد بدنه مدیریتی این وزراتخانه بود. این رویکردش بهانه ای شد تا ضعف عملکردش در مناطق آزاد از طرف منتقدان برجسته شودو اپوزیسیون محمد پروژه برکناری او را کلید بزنند.

در این بین برخی تحلیلگران براین باورند، خروج محمد از مناطق آزاد به معنای سکوی پرش او به سمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. اما برخی دیگر خروج او را پایان حیات اداری‌اش در دولت رئیسی می‌خوانند.  موضوعی که با انتصاب جانشینش محتمل‌تر است.
 حکم سرپرستی شورا عالی مناطق آزاد را به نام نصرالله ابراهیمی یکی از مدیران معزل شده محمد زده شده است. یک منبع آگاه در مناطق آزاد به اکو ایران گفت: محمد چهارم مهر ماه سال جاری، ابراهیمی را از هر دو سمتش برکنار کرد. ابراهیمی پیشتر رئیس اجرای امور اداری مناطق آزاد و همزمان معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورای عالی مناظق آزاد بود. حال او جانشین رئیس خود شده است. محمد که پر سر و صدا از نظامی گری به سیاست شیفت کرده بود به پایان راه رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

سعید محمد از دبیری شورای عالی مناطق آزاد برکنار شد. ردی که سودای ریاست جمهوری داشت؛ روز ...
سکوت مداحان سرشناس!

سکوت مداحان سرشناس!

قشار مختلف کشور در روزهای اخیر به نوعی مواضع خود را بیان کردند. در این میان یک موضوع ...
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
1