تاریخ انتشار
شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۴۵۲۷۸۶
کبنا گزارش می‌دهد؛

نابسامانی در بعضی از دهیاری‌های بویراحمد؛ از به‌کارگیری نیروهای فله‌ای تا به گروگان گرفتن تجهیزات دهیاری / لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی

۱۰
۲
نابسامانی در بعضی از دهیاری‌های بویراحمد؛ از به‌کارگیری نیروهای فله‌ای تا به گروگان گرفتن تجهیزات دهیاری / لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی
کبنا ؛
نابسامانی در بعضی از دهیاری‌های شهرستان بویراحمد آنچنان زیاد است که دهیار پیشین یکی از روستاها بخشی از تجهیزات دهیاری را به گروگان گرفته است. 
به گزارش کبنا، بخشداری مرکزی بویراحمد که حدود یک سال و نیم با سرپرست اداره می‌شد، به دلیل سوءمدیریت‌های باقی‌مانده از گذشته، در وضعیت نامطلوبی قرار دارد. انباشت سوءمدیریت باعث شده است که بخشدار جدید نیز با مشکلات باقیمانده از گذشته دست و پنجه نرم کند و زمان زیادی از وقت این بخشدار نیز لزوماً باید صرف رفع مشکلات قبلی شود. در نتیجه در این وسط تنها کسانی که ضرر می‌کنند مردمی هستند که در حوزه بخشداری بویراحمد زندگی می‌کنند.
بخشی از سوءمدیریت‌های باقیمانده از گذشته را با هم مرور می‌کنیم. بر اساس اطلاعاتی که به دست خبرنگار کبنا رسیده است، در گذشته، افراد زیادی در دهیاری‌های مختلف به کار گرفته شده‌اند که عمدتاً از بستگان و نزدیکان بخشداران قبلی هستند. در حالی که باید بر اساس شایسته‌سالاری و مبتنی بر نیاز افراد به کار گرفته شوند، اما گویا در نبود نظارت لازم، فرصت برای چنین به‌کارگیری‌هایی فراهم بوده که بخشدار توانسته است بر خلاف رویه‌های معمول اداری و سازمانی، دست به چنین اقداماتی بزند. گفته می‌شود بعضی از این افراد از نزدیکان بخشداران سابق هستند. اما افرادی که شایستگی لازم را دارند و تنها شرط نزدیکی به بخشدار را نداشته‌اند، باید در آتش چنین اقداماتی بسوزند و سال‌های سال رنج بیکاری را به جان بخرند. گویا علاوه بر تخصص و تعهد، بعضاً باید حتماً به شخصی ذینفوذی وابسته بود تا بتوان شغلی یافت.
از سوی دیگر شیوه مدیریتی بخشداران گذشته آنچنان نابسامان بوده که گفته می‌شود فردی که یک سال پیش، از دهیاری کنار گذاشته شده بود، ماشین آتشنشانی دهیاری را در خانه خود پارک کرده و به دهیار جدید تحویل نمی‌دهد؛ در واقع این دهیار یک سال است که این ماشین را به گروگان گرفته است. این در حالی است که در نظام اداری و سازمانی کشور اصلاً چنین رویه‌ای معمول نیست. گروگان‌‌گیری آن هم به این‌صورت، بازمانده از فرهنگ نادرستی است که گویا در نبود نظارت کافی، امتداد یافته است. باید پرسید چه اتفاقی افتاده که هنوز پدیده گروگان‌گیری رسم است و برخوردی با آن نمی‌شود؟
نکته جالب‌تر اینکه به دلیل همین عدم نظارت بر دهیاری‌ها، گفته می‌شود یکی از دهیارها برای انجام کارهای زیرساختی در یکی از روستاها، با یکی از پیمانکاران قرارداد می‌بندد. با وجود قرارداد، اما با پیمانکار بعد از انجام کار محوله تسویه حساب صورت نمی‌گیرد و یا اینکه به موقع مطالبات او پرداخت نمی‌شود. همین امر بهانه‌ای می‌شود تا پیمانکار به جای مطالباتش، ماشین حمل زباله را ضبط کند.
تمام مواردی که ذکر آن رفت و تنها مشتی از یک خروار هستند، در سایۀ سوءمدیریت و عدم نظارتی است که باید بر بخشداری و دهیاری‌های بویراحمد وجود داشته باشد. چرا که اگر به درستی مدیریت می‌شد و بر کار بخشدارانِ گذشته، نظارت کافی وجود داشت، کمتر شاهد چنین رویه‌های نادرستی می‌بودیم.
مدت زمان سرپرست پیشین بخشداری نیز در هاله‌ای از ابهامات قرار دارد. چرا که مدت قانونی سرپرستی چهار ماه است. اما او بیش از چهار برابر این مدت قانونی، سرپرست بوده است. با وجود اینکه آنها رفته‌اند، اما نباید رویه‌هایی که در دوره مدیریت‌های پیشین وجود داشت، باقی بمانند.
بخشدار جدید وظیفه دارد که تمامی این موارد را به طور شفاف به مردم و مسئولین اعلام کند تا در آینده دیگر شاهد چنین اقداماتی نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

اریو برزن
Iran, Islamic Republic of
شما که خودتون از همین امروز دارین استارت نابسامانی هارو میزنین
امروز گیر دادین به یکی از پروژه های آسفالت یکی از روستاها می‌گیرد من میگم کی باید آسفالت کنه من میگم کی دهیار بشه کی نشه من من بلند شده
کارمند سازمان صنعت معدن و تجارت استان
Iran, Islamic Republic of
چرا ابراهیم قنبری سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی الان چهار ماه نیم هست سرپرست هست کسی کار بهش ندارد
امین
Iran, Islamic Republic of
کمایی کاملا عقده ای خبر میزنی . اگه واقعا هدفت اجرای عدالت است خود بخشدار اصلا کارمند دولت نیست چطور ایشان بخشدار شدند. اما مطمعن هستم این کامنت را نمی‌ذاری. به نظر من آقای کمایی فقط و فقط دنبال منافع شخصی خودت هستی اما بدان این روزها هم خواهد رفت
Iran, Islamic Republic of
سیستم خاله خورزویی یعنی همین
انتظار شما در این سیستم کارایی ندارد
کبنای عزیز
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم بخشدار جدید مقتدرانه بخشدار برای عموم باشد نه قشر و گروهی خاص..
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس از بستگان بخشدار سابق یعنی آقای احمدی کیش مشغول نشده جایی لطفا سعی شود هر کس نیرو بکار گرفته با ذکر نام افراد و نوع وابستگی بیان کنید
مارگون
Iran, Islamic Republic of
شما یه نفر نام ببر از بستگان بخشدار سابق الان ک اربابت بخشدار شده اطلاعات غلط بت میده
رضا
Iran, Islamic Republic of
فعلا که دهیاری ها در حد استاندار تصمیم میگیره ولی هیچ کس هم نظارت نمیکنه
علی
Iran, Islamic Republic of
وحدانت کجاست که خبر کذب میزنی
حسن
Iran, Islamic Republic of
احسن اقای کمایی .والا مادوان پایین کامل من دهس حونی ....
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
1