کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رویکرد محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم امیدآفرین است

رونق طرح‌های عمرانی بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد با سفر رئیس جمهور

23 شهريور 1401 ساعت 20:52

دولت مردمی سیزدهم با رویکرد محرومیت زدایی و عدالت محوری توانسته اعتماد آفرینی و‌امید را در دل مردم زنده کند به طوری که در مدت یک سال گذشته با سفر به مناطق مختلف مانند کهگیلویه وبویراحمد و توجه به طرح‌های نیمه تمام به ویژه درحوزه سلامت سبب‌امیدواری مردم شده است.


دولت مردمی سیزدهم با رویکرد محرومیت زدایی و عدالت محوری توانسته اعتماد آفرینی و‌امید را در دل مردم زنده کند به طوری که در مدت یک سال گذشته با سفر به مناطق مختلف مانند کهگیلویه وبویراحمد و توجه به طرح‌های نیمه تمام به ویژه درحوزه سلامت سبب‌امیدواری مردم شده است.
به گزارش کبنا، مهرماه سال ۱۴۰۰ استان میزبان سفر پر خیر و برکت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی بود و در این سفر تمامی حوزه‌های زیرساختی استان به جد دیده شدند.
بر اساس این سفر، هم اینک اتمام پروژه‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی از جمله بیمارستان‌ها جزء اولویت‌های اساسی و برنامه‌های راهبردی مسوولان و متولیان امور اجرایی و عمرانی در استان قرار گرفته‌اند.
طرح راکد عمرانی در حوزه درمان در این استان تعیین تکلیف شده‌اند و ساخت این تعداد طرح از سر گرفته شده و تکمیل آن‌ها جزء اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته است.
به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات اساسی استان در حوزه بهداشت و درمان عدم وجود بیمارستان در حد مورد نیاز در برخی شهرستان‌ها و نبود اعتبار برای پیشرفت بیمارستان‌های در حال ساخت بود.
سید علی احمد‌زاده افزود: این امر در سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی مورد توجه قرار گرفت و اعتبار لازم برای اتمام بیمارستان شهرستان‌های مختلف استان منظور و مصوب شد.
طرح‌های شاخص حوزه درمان در سفر ریاست جمهوری
در سفر ریاست جمهوری چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال جهت تکمیل ۱۰ پروژه عمرانی در حوزه درمان مصوب شد که در این مدت مبلغ ۸۵۰ میلیارد ریال برای پنج پروژه بزرگ درمانی در شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص و هزینه شده است.
بیمارستان چرام

بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام استان کهگیلویه و بویراحمد که فروردین سال ۹۶ کلنگ زنی شد و قرار بود طی سه سال به بهره‌برداری برسد، همچنان پس از گذشت حدود پنج سال به علت کمبود اعتبار پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته و برای مردم این شهرستان به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است.
ساکنان شهرستان ۳۶ هزار نفری چرام بیش از ۴۵ سال است که برای دریافت خدمات درمانی ۳۰کیلومتر مسافت را بطور رفت و برگشت به شهرستان کهگیلویه می‌پیمایند و حتی تعداد زیادی از آنان قبل از رسیدن به بیمارستان امام خمینی دهدشت جان خود را از دست دادند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی سفر ریاست جمهوری ۲۰۰میلیارد ریال به آن اختصاص یافت تا فاز نخست بیمارستان ۳۲ تخت خوابی چرام با زیر بنای ۴هزار و ۴۴۰ متر مربع تکمیل شود.
محمد غلام نژاد افزود: این طرح بعد از یک سال تعطیلی و با تلاش جهادی از هشت درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون به ۴۲ درصد رسیده است.
بیمارستان سی سخت
عملیات ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی سی سخت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ پس از چند سال وقفه با تعیین مکان جدید و تجهیز کارگاه آغاز شد.
این بیمارستان در زمینی به مساحت چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع و در چهار طبقه در شهر سی سخت ساخته می‌شود.
شهرستان توریستی دنا با وجود داشتن جمعیت بالا و ظرفیت‌های گردشگری مطلوب اما هنوز از داشتن بیمارستان محروم است.
وی عنوان کرد: تکمیل فاز اول بیمارستان ۳۲ تخت خوابی سی سخت با زیر بنای ۴هزار و ۴۶۰ متر مربع و با اختصاص ۲۰۰میلیارد ریال در دستور کار است.
غلام نژاد تصریح کرد: این طرح از ۱۵ درصد هم اکنون به ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
بیمارستان لنده
عملیات اجرایی بیمارستان ۳۲ تختوابی شهرستان لنده مرداد ماه سال ۹۹ با حضور معاون وزیر بهداشت آغاز شد.
یک مرکز بیمارستان مجهز در این شهرستان وجود ندارد و چنانچه این طرح به بهره‌برداری برسد تراکم بیماران در بیمارستان امام خمینی دهدشت بسیار کمتر می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل فاز اول بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهرستان لنده با زیر بنای ۴هزارو ۴۰۰ متر مربع و با اختصاص ۲۰۰میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.
غلام نژاد تأکید کرد: این طرح با تلاش شبانه روزی از۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون به ۹۰ درصد رسیده است.
بیمارستان بهمئی

نبود یک مرکز درمانی در سال‌های گذشته تاکنون مشکلاتی را در خدمت‌رسانی به مردم شهرستان بهمئی ایجاد کرده است.
در شهرستان بهمئی بیمارستان وجود ندارد و بیماران این شهرستان برای مداوا به استان‌های همجوار به ویژه بهبهان مراجعه می‌کنند.
بیمارستان شهرستان بهمئی (لیکک) از مطالبات به حق مردم بوده است که با ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته شد و هم اکنون از نظر فیزیکی آماده افتتاح و بهره‌برداری است.
بیمارستان ۳۲تخت خوابی شهرستان بهمئی(لیکک)از خدمات مهم حوزه سلامت است که به مساعدت وزارت بهداشت، و مسئولین استانی به زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
روند اجرایی این بیمارستان از اسفند ۹۳ در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع با زیربنای چهار هزار متر مربع آغاز شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تکمیل بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهرستان بهمئی با زیر بنای ۴هزارو ۸۰۰ متر مربع وبا اختصاص ۲۰۰میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.
وی ابراز داشت: این طرح با تلاش‌های مسئولان دانشگاه از۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون به۹۸ درصد رسیده و در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری است.
انتقال خون
با توجه به نیاز دانشجویان و روند مهاجرت به یاسوج تکمیل ساختمان انتقال خون نیاز ضروری استان است.
پروژه‌های ساختمان انتقال خون استان که سال ۹۵ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود و به صورت نیمه تعطیل درآمده بود جانی دوباره گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تکمیل ساختمان انتقال خون استان با زیر بنای سه هزار و ۳۱۵ متر مربع و با اختصاص ۵۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.
وی تأکید کرد: این طرح از۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون به ۷۵ درصد رسیده است.
تخصیص اعتبار برای ۲۹ پروژه بهداشتی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این سفر از محل اعتبارات محرومیت زدایی مبلغ ۴۰۹میلیارد ریال برای ۲۹ پروژه بهداشتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد.
وی اضافه کرد: در این مدت مبلغ ۲۰۴ میلیارد ریال برای طرح‌های مذکور تخصیص و هزینه شده است.
غلام نژاد بیان کرد: از این مبلغ ۱۱۲ میلیارد ریال برای تکمیل ۶ پروژه بهداشتی در شهرستان‌های استان از جمله مرکز خدمات جامع سلامت شهید صدوقی و مرکز خدمات جامع سلامت نقاره خانه در شهرستان بویراحمد، مرکز خدمات جامع سلامت خیرآباد در شهرستان گچساران، مرکز خدمات جامع سلامت کت در شهرستان بهمئی، خانه بهداشت بهرام بیگی میرزا قلی در شهرستان دنا و مرکز خدمات جامع سلامت امام علی(ع) در شهرستان کهگیلویه مصوب شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: از این مبلغ ۵۵ میلیارد ریال آن تخصیص و هزینه شده است.
وی تصریح کرد: همچنین مبلغ ۲۲۹ میلیارد ریال برای احداث ۱۲ طرح بهداشتی مصوب که ۱۱۵ میلیارد ریال آن تخصیص و هزینه شده است.
غلام نژاد عنوان کرد: برای تجهیز۱۱ طرح بهداشتی نیز مبلغ ۶۸ میلیارد ریال مصوب که مبلغ ۳۴ میلیارد آن تخصیص و جذب شده است.
وی ادامه داد: این طرح‌ها با تلاش جهادی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد و حمایت استاندار در راستای اقدامات دولت مردمی درآینده نزدیک تکمیل، تجهیز و آماده خدمت‌رسانی می‌شوند.


کد مطلب: 452467

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/452467/رونق-طرح-های-عمرانی-بهداشت-درمان-کهگیلویه-بویراحمد-سفر-رئیس-جمهور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1