کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خطاب به وزیر کشور:

سوت‌زنی؛ بازهم به‌کارگیری نیروهای سفارشی / استخدام شرکتی کانالی برای تخلف اداری؟ / فرماندار بهمئی پاسخ دهد

22 شهريور 1401 ساعت 21:18

گفته می‌شود فرماندار بهمئی با سفارس یکی از صاحبان نفود، چند نفر را برای به‌کارگیری در فرمانداری شهرستان بهمئی، تحت عنوان نیروی خدماتی معرفی کرده است.


گفته می‌شود فرماندار بهمئی با سفارس یکی از صاحبان نفود، چند نفر را برای به‌کارگیری در فرمانداری شهرستان بهمئی، تحت عنوان نیروی خدماتی معرفی کرده است.
به گزارش کبنا، دولت جدید با شعار مبارزه با فساد دولت را تحویل گرفت. رئیسی در دوران ریاست قوه قضائیه نیز عزمش را برای مبارزه با فساد به‌کار گرفته بود. در واقع یکی از دلایل رأی‌آوری او نیز پیشینه‌اش در مبارزه و کنترل فساد در دوران قوه قضائیه بود. با وجود اینکه در این یک سال نیز اقدامات بسیاری در این زمینه انجام داده است، اما گاهاً خبر از برخی مصادیق تخلف و فساد همچون پارتی‌بازی و استخدام‌های خارج از ضابطه در بین برخی از مدیران میانی این دولت داده می‌شود.
گفته می‌شود فرماندار بهمئی با سفارس یکی از صاحبان نفوذ، چند نفر را برای به‌کارگیری در فرمانداری شهرستان بهمئی تحت عنوان نیروی خدماتی معرفی کرده است. از سوی دیگر اولویت استخدامی با کسانی است که ۳۰ ماه در سیستمی قرار دادی کار کرده باشند. بنابراین بکارگیری نیروهایی تحت عنوان نیروی شرکتی و قراردادی گاهی اوقات تبدیل به کانالی برای تخلف می‌شوند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد معاون فعلی یکی از فرمانداران نیروی خدماتی بوده و حتی یکی از بخشداران، اول سرایدار فرمانداری بوده است. یکی دیگر از بخشداران در استان نیز از همین طریق وارد فرمانداری شده بود.
در واقع گاهی اوقات برخی از نیروها نخست به صورت خدماتی مشغول به کار می‌شوند، بعد از ایجاد سابقه و کارمند رسمی شدن، بخشدار و سپس هم ممکن است فرماندار شوند.
به اینکه شخصی از پایین‌ترین رده اداری به مناصب بالای دستگاهی برسد، هیچ ایرادی وارد نیست؛ اتفاقاً یکی از نشانه‌های شایسته‌سالاری در سیستم اداری همین است که افراد بتوانند از رده‌های پایین شغلی به مناصب بالای مدیریتی ارتقاء پیدا کنند. اما مسأله از آنجا شروع می‌شود که این افراد بدون ضابطه و شایستگی استخدام و سپس ارتقاء پیدا کنند. عموماً هم افرادی به این صورت استخدام می‌شوند که از منابع قدرت و ثروت همچون نزدیکی به نمایندگان مجلس برخوردار باشند.
داستان بکارگیری نیروهای فله‌ای در کهگیلویه و بویراحمد پیش از این نیز بارها در همین رسانه مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در این استان با وجود، نیروی انسانی تحصیل‌کرده و ماهر، به دلیل بافت قومیتی و طایفه‌ای آن، گاهی اوقات چنین به‌کارگیری‌های خارج از ضابطه‌ای دیده می‌شود. حتی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در یک از نشست‌ها به این موضوع ورود کرده بود و خواهان بررسی وضعیت به‌کارگیری‌ها شده بود.
گفتنی است به‌کارگیری بدون ضابطه نیرو در ادارات، مخالف با روح عدالتی است که در این دولت از آن سخن گفته می‌شود. از‌این‌رو از نهادهای نظارتی انتظار می‌رود همچون سابق به موضوع به‌کارگیری نیروها در فرمانداری شهرستان بهمئی ورود کرده و در صورت تخلف با مسبب آن برخورد کنند. چرا که عدم توجه به شایسته‌سالاری، علاوه بر به وجود آوردن احساس تبعیض در بین مردم، سبب کاهش اعتماد سیاسی نیز می‌شود.
کبنانیوز آمادگی آن را دارد پاسخ افراد و دستگاه‌هایی که در این خبر از آنها نام برده شده است را عیناً در این پایگاه خبری منتشر کند.


کد مطلب: 452430

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/452430/سوت-زنی-بازهم-به-کارگیری-نیروهای-سفارشی-استخدام-شرکتی-کانالی-تخلف-اداری-فرماندار-بهمئی-پاسخ-دهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1