کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها با عزت الله ضرغامی مطرح شد

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در نشست با وزیر گردشگری: ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی در اعتبارات بهتر دیده شوند

28 مرداد 1401 ساعت 22:07

نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها گفت: نباید از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی در عبور از تحریم‌های ظالمانه غفلت کرد.


نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها گفت: نباید از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی در عبور از تحریم‌های ظالمانه غفلت کرد.
به گزارش کبنا، نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها با عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ساختمان دبیرخانه شورای عالی استان‌ها برگزار شد. در این نشست، خسرو دیدار نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها به سخنرانی پرداخت.
خسرو دیدار عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یارانش، به ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی این استان اشاره کرد و اظهار داشت: کشور مورد تحریم‌های ظالمانه است و مشکلات اقتصادی زیادی را هم متحمل می‌شود. یقیناً می‌شود با برنامه‌ریزی مناسب و بهره بردن از دیدگاه‌های مطلوب از ظرفیت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای عبور از تحریم‌ها استفاده کرد.
وی با بیان اینکه در گذشته در حوزه صنایع دستی و گردشگری شرایط نامطلوبی ایجاد شد، افزود: در دوره‌های گذشته ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنایع دستی و گردشگری نادیده گرفته شد.
نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها در ادامه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی است و بناهای تاریخی این استان بی‌نظیر هستند. لذا از حضرتعالی تقاضامند هستیم که برای احیای بافت‌های قدیمی این استان از جمله بلادشاپور چاره بهتری اندیشیده شود و اعتبارات بیشتر تخصیص داده شود.

وی با اشاره به بناهای تاریخی و محیط‌های گردشگری استان از جمله؛ تنگ ماغر، پل سمغان، چهار طاقی خیرآباد و سایر بناهای تاریخی، گفت: باید با برنامه‌ریزی صنعت گردشگری را رونق و توسعه داد و لازم است که وزارت صنایع دستی و گردشگری فکری برای احیای بافت‌های قدیمی از جمله بلادشاپور کند.
دیدار گفت: بزرگترین قرآن طوماری جهان در استان کهگیلویه و بویراحمد کتابت شد و این استان ظرفیت‌های بی‌مثال دیگری هم دارد.
وی خطاب به ضرغامی وزیر گردشگری گفت: امید می‌رود در توزیع اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد بهتر دیده شود.
عضو شورای اسلامی دهدشت توضیح داد: در بحث بوم گردی که از جاذبه‌های توریستی مهم در دنیا می‌باشد به دلیل وجود ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توان از پتانسیل این جاذبه توریستی استفاده کرد که البته با حمایت از بخش خصوصی می‌توان صنعت گردشگری را در این استان رونق داد و حتی به جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز‌ امیدوار بود.
نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها در پایان از ضرغامی خواست که سفری به این استان داشته باشد.





کد مطلب: 451576

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/451576/نماینده-کهگیلویه-بویراحمد-نشست-وزیر-گردشگری-ظرفیت-های-صنایع-دستی-اعتبارات-بهتر-دیده-شوند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1