تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۸
کد مطلب : ۴۵۱۴۶۳
کبنا بررسی کرد

وقتی «تلفن همراه» از غلاف جهل و نادانی بیرون کشیده می‌شود / کهگیلویه و بویراحمد را بدنام نکنید، اینجا دیار جوانمردان است / ضعف دستگاه‌های فرهنگی و درخواست مردم از دادستان یاسوج

۶۶
۳
وقتی «تلفن همراه» از غلاف جهل و نادانی بیرون کشیده می‌شود / کهگیلویه و بویراحمد را بدنام نکنید، اینجا دیار جوانمردان است / ضعف دستگاه‌های فرهنگی و درخواست مردم از دادستان یاسوج
کبنا ؛چرا بعضی به هر قیمتی می‌خواهند، نام استان کهگیلویه و بویراحمد را بدنام کنند؟ آیا دستگاه‌های فرهنگی به رسالت‌شان عمل می‌کنند؟
به گزارش کبنا، امنیت یعنی احساس در‌امان بودن و در پناه بودن از خطر و آسیب و امنیت اجتماعی؛ یعنی توانایی یک جامعه در تولید، گزینش و کاربرد عوامل، عناصر و ساز و کار‌هایی که هویت جامعه را از آسیب‏‌ها و تهدید‌های درونی و بیرونی در‌امان می‌‏دارد. روشن است که بقای هر دولت و نظامی، و نیز بالندگی و پویایی هر جامعه‌‏ای، در گرو سطح و سقف امنیتی است که تأمین می‌‏کند، که امنیت اجتماعی در رأس تمام امنیت‌ها قرار دارد.
کلیدی‌‏ترین مسؤولیت و وظیفه‏‌ی سیستم قضایی، در راستای حفظ نظم و امنیت عمومی و سلامت جامعه، پاسداری از قانون و مهم‏تر از آن قانون‏مند‌سازی رفتار و تعاملات انسانی می‌‏باشد. اما نقش دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در ترویج و گسترش رفتارهای اسلامی و انسانی بسیار حائز اهمیت است و بر هیچ کسی پوشیده نیست. بارها گفته شده است که دستگاه‌های فرهنگی باید از خمودگی بیرون آیند و با تدوین برنامه‌ها و طراحی بسته‌های آموزشی و فرهنگی در راستای توسعه فرهنگ‌ها و ارزش‌ها گام بردارند. کاهش آسیب‌های اجتماعی با فرهنگ سازی امکان‌پذیر است نه با برخوردهای قضایی. همه؛ مسئولان، دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و مردم باید در سلامت و امنیت اجتماعی مشارکت جدی داشته باشند.
مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از دیرباز تاکنون به مردمی خونگرم، مهمان نواز، نوع دوست و جوانمرد معروف بوده‌اند و ایثار و از خودگذشتگی‌شان در دفاع از وطن، حق و عدالت زبانزد است و رسالت نهادهای فرهنگی این است که با اجرای برنامه‌های متنوع و متناسب با فضای روز جامعه در راستای تقویت این خصوصیات‌ها گام بردارند. این در حالی است که این روز‌ها عده‌ای بیمار، فضای مجازی را فضای جولان‌اندیشه‌های بیمار خود قرار داده‌اند و با انتشار تصویر و ویدئو‌های رعب‌انگیز، ترس و وحشت را در دل مردم به جوش می‌آورند. کافی است که نزاع دسته‌جمعی در یک منطقه رخ دهد، آن عده معدودی تلفن‌های همراه خود را از غلاف‌ جهل و نادانی بیرون می‌کشند، فیلم و تصویربرداری می‌کنند و دیار پُر از حسن و زیبایی را همچون آب خوردنی بدنام می‌کنند و عجیب‌تر؛ بعضی هم به جهت اینکه از قافله عقب نمانند، به آرشیو جهل و نادانی خود رجوع می‌کنند و فیلم‌های قدیمی را بیرون می‌کشند و روانه فضای مجازی می‌کنند تا از این طریق خودنمایی کنند و بساطی را راه بیندازند.  اینجا، جای فرهنگ سازی و استفاده درست از تلفن همراه خالی است. ضعف دستگاه‌های فرهنگی مشهود است.
فیلم نزاع دسته جمعی منطقه تل خسرو یاسوج و درگیری چند سال پیش تعدادی جوان در مرکز استان این روزها بیش از هر تصویر و فیلم دیگری در فضای مجازی استان و کشور منتشر می‌شود. متأسفانه این تصاویر و ویدئو‌ها که محتوایی جز کفر، دشنام، حرف‌های رکیک و دعوا‌های شخصی ندارند، دست به دست در فضای مجازی می‌چرخد و ترس و خشونت را در شهر و استان ترویج می‌دهد.
بر همه روشن است که حس ناامنی از خود ناامنی بدتر است. چرا به جای ترویج آداب و رسوم زیبای مردم این استان که چیزی جز مهربانی، میهمان نوازی، عشق، ایثار و رشادت‌های دلیرانه نیست، کلیپ‌هایی پر از تنفر، توحش و ترس منتشر می‌شود تا حس امنیت مردم را از بین برده و ذهنیت استان‌های اطراف را درباره مردم این منطقه به حدی تخریب کند که با وجود اینکه این استان با صفت زیبای پایتخت طبیعت توصیف شده، و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا و بکری دارد نظر گردشگران را به خود جلب نمی‌کند. اینها را گفتم؛ بسا تلنگری باشد برای تحرک ذهن‌های کم تحرک برخی دستگاه‌های فرهنگی.
تعدادی از شهروندان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در تماس با دفتر کبنا نیوز، ضمن قدردانی از دستگاه قضا و عملکرد خوب دادستان یاسوج در برخورد با جرائم خشن، بیان می‌کردند: پخش این کلیپ‌ها ترس و وحشت به دنبال دارد و حس ناامنی را در سطح جامعه ایجاد می‌کنند.
 مردم ضمن تشکر از دستگاه‌ قضا خواهان برگزاری هرچه بیشتر «طرح ارتقای امنیت اجتماعی» شده‌اند. آنها می‌گفتند؛ این طرح در چند نوبت برگزار شد و تاثیر بسزایی داشت و این امید می‌رود که در ابعاد مختلف این طرح مجدداً با توان و قدرت بیشتری برگزار شود.
پایگاه خبری کبنا از مردم، نهاد‌های فرهنگی، روحانیت و حوزه‌های علمیه خواستار تلاش هر چه بیشتر جهت ترویج فرهنگ و آیین‌های زیبا و اصیل این استان است و بی‌شک اصالت این رسوم زیبا بسیار قوی‌تر از این کلیپ‌های تاریخ مصرف گذشته است.
تکذیب انتشار کلیپ درگیری در یاسوج
به گزارش کبنا، به دنبال انتشار کلیپی در فضای مجازی و ملتهب کردن فضای جامعه اسماعیل مسعودی کِوِشک معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویراحمد از قدیمی بودن کلیپ منتشره در فضای مجازی و برخود قضایی با متنازعان خبر داد.
وی با اظهار اینکه این کلیپ مربوط به درگیری چند جوان با زنجیر در یک سال پیش است، گفت: نزاع در کلیپ منتشره مربوط به سال گذشته بوده و با متنازعین برخورد قضایی و قانونی لازم انجام گرفته است.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم به چنین جوسازی‌هایی در فضای مجازی توجه نکنند و از انتشار آن خودداری کنند.
مسعودی کِوِشک در این زمینه عنوان کرد: در ساعات اخیر، کلیپی مبنی بر درگیری چند جوان که با زنجیر همدیگر را مضروب می‌کنند، جدید نیست.
وی در ادامه افزود: از مردم خواهش می‌کنم که از انتشار چنین کلیپ‌هایی که موجب ترویج فرهنگ خشونت و ایجاد حس ناامنی در شهروندان می‌شود، خودداری شود.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: با دستور قضایی، نیرو‌های انتظامی در پلیس فتا، شناسایی عامل یا عوامل و مسببین انتشار این کلیپ را در دست بررسی و اقدام دارند و برخورد قضایی لازم با انتشار‌دهندگان انجام خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این مطلب از کبنا بغید بود.
اول انکه سایتها صداوسیما نیستند که همه چی را سانسور کنند.
دوم آنکه این اتفاقات تو این استان هست و میفته و تلفن همراه فقط آن را نشانمان میدهد و در واقع توحش رفتاری مان را تو صورتمان میکوبد.
تا زمانی که مسایل عنوان نشد و فقط صورت مسئله پاک شود همین آش و کاسه است.

قطعا دو تا مثلا هم استانی تهران نشین این مطلب را زده و اون هم از سر لج احتمالا همکار شمالی یا اصفهانیش که بهش گفته استان شما فلان و بهمان...

اگر این هم استانی ها دغدغه استان و مردم را دارند چند نفر جوانان استان را ببرند سر کار تا بیکاری کم بشه و اسیب احتماعی کم و کمتر است
مهدی
Romania
دوست عزیز فرمایشات شما درست ولی عکسآن هم درست است باید در فرهنگ و زندگی مسالمت آمیز و امنیت شهرکوشید. تا سرمایه گذاری و گردشگری استان راه بیفتد ومنافعش به همه استان برسد .
حمید
Iran, Islamic Republic of
حالا نه که بقیه نقاط کشور بهاره
بهار
Iran, Islamic Republic of
شما درست میگین همه جا بهار نیست .ولی همه جا یه میانگین داره
یکی از دوستان من چندسال قبل از قشم به دعوت یکی از همسایه هاشون که بچه یاسوج بوده و کارش مدتی قشم بوده به دعوتشون برای مراسم عروسی دعوت کرده .میگفتن با اصراری که بنده خدا کردن چون ایشون درقشم غریب بودن و با کسی رفت و آمدی نداشتن باخانواده ما هم گفتیم از ادب به دور هست نریم همسایه است و برگشتن اگه نریم گله میکنن .به هر جهت بعد از اینکه ایشان چند روزی زودتر رفتن ما هم به اتفاق خانواده و چند دوست دیگر که میخواستیم به شیراز بریم گفتیم تا شماها چند روزی که شیراز هستین ما هم عروسی این بنده خداها میریم و دوباره برمیگردیم شیراز .روز موعد حرکت کردیم و ب یاسوج رسیدیم همزمان بود با شب عروسی .ظهرکه رسیدیم منزل ایشان بنده خداها پذیرایی ومهمانوازی کردن و بعد گفتن باید ب روستایی برویم که عروسی آنجاست.وارد که شدیم اول فکر کردیم میدان جنگ ه .هر کی اسلحه ایی دستش و دقیقه به دقیقه تیراندازی .تا نزدیک غروب ازصدای تیر وبوی باروت چیزی به عنوان عروسی ما ندیدیم بطوری که دختر کوچیکه ما صدای گریه ش بند نمیومد. به هر ترتیب صبوری کردیم و گفتیم بابا یه شبه تموم میشه میره .اما قبل از مراسم عروسی چنان دعوایی شد که همه اونهایی که ما دیدیم با کت وشلوار هستن همه درگیر دعوا و زد و خورد شدن که ما ب کلی فراموش شدیم .بنده خدا میزبان ما خودش ناراحت بود و از ما عذر خواهی میکرد اما چون اونجا رو بی امنیت دیدم از ایشان عذرخواهی کردم و گفتم دخترم واقعا نرسیده بود.خانمم هم همچنین .ایشان ما رو به یاسوج برگردوندن بنده خدا و گویی مشکلی پیش آمده بود که معلوم بود عروسی هم اگه برگزار میشد درگیری دیگری بود که ایشان خودشان گفتن شما یاسوج بمانید ایشالا فردا یا پس فردا میریم خارج از شهر برای گشت وگذار. که ما ضمن عذرخواهی ب شیراز برگشتیم و بعد تلفن زد و گفت شب عروسی درگیری شدیدی بوده وچاقو وچاقو کشی و جنگ ودعوا
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه به دلیل قوم گرایی و پارتی بازی با خاطیان طبق قانون برخورد نمیشه و زمینه بروز مجدد چنین درگیری های بوجود میاد.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
وقتی دعوایی در هر نقطه این شهر میشه وتماس گرفته میشه با نیروی انتظامی یک ساعت بعد فقط جهت یه صورت جلسه وارد عمل میشن/ مجرمین رو مردم هم مجبور میشن برای حفظ جان مال خود فیلمبرداری کنه نقطه به نقطه این شهر پر شده از افرادی که به صورت گروهی با چاقو زنجیر و ……….
تابی
Turkey
همه جای دنیا درگیری وجود دارد‌. مردم ما هم کا از مورد مستثنی نیستند. بله بوده باز هم هست.
Iran, Islamic Republic of
با فرهنگ ترین شهر این استان گچساران هست / ۔ دیگه تا آخر ببین چه استان بدبخت
Iran, Islamic Republic of
👏👏
هم وطن
Romania
وسیسخت که مردمی با ادب وهرگز اهل دعواهای اینچنینی نیستن. هرگز کفر نمیگن رفتار زشتی کهدر حشیه نشینان یاسوج رایج وورد کلامشون هست
Iran, Islamic Republic of
یاسوج چیه که حاشیه نشین داشته باشه خودش حاشیه است😅
Iran, Islamic Republic of
خیلی‌لات‌بازی‌در‌میارند
فاطی
Iran, Islamic Republic of
چی میگی تو 🙄 اگه گچساران با فرهنگه ..
Iran, Islamic Republic of
حتمإ بخاطر این بافرهنگین ..
پسر لر
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت نزن
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که گچساران جزو این استان هست...واقعا مردم گچساران قابل مقایسه با بقیه شهرا نیست...خودتونم میدونید
Iran, Islamic Republic of
بسیارعالی
احمد
Iran, Islamic Republic of
بیخود خودمونو گول نزنیم در استان و خاصه در یاسوج بعلت حاشیه نشینی بی رویه و سرازیر شدن روستاییان و سکونت در حاشیه شهرها، یک تضاد فرهنگی عمیقی در شهر یاسوج پدید امده...
چرا قصد داریم با تعارف و تمجید حقیقت ماجرا رو کتمان کنیم.. بخشی از نسلی که حاشیه نشین هستن در تضاد با فرهنگ شهرنشینی قرار دارن و در شهر باعث ناامنی و ترویج خشونت و حتی بی بندباری اخلاقی شدن و متاسفانه این وسط هیچ خبری از پلیس نیست و همیشه زمانی در منازعات خیابانی میرسند یا به نوعی خود را میرسانند که طرف شرور زده برده و رفته و بزه دیده مانده و هزاران درد و رنج روحی و جسمی...
حداقل مرد باشید و حقیقت رو بنویسید با پنهان کاری که عیب و ایراد جامعه رفع نمیشه..
United Arab Emirates
شهر یاسوج برعکس طبیعت زیباش بسیار بی فرهنگ و.... داره به طوریکه از افتخاراتشون دعوای دست جمعیه از گردشگران میخوام تو این شهر درگیر نشن
Iran, Islamic Republic of
یاسوج هم طبیعتش زیباست هم مردمش تو این مملکت هر گونه دعوایی رخ بده میچسبونن ب یاسوج تویی ک میکی یاسوجیا بی فرهنگن توی عوضی بی فرهنگی ک فحش میدی بی اصالت بیشعور
Iran, Islamic Republic of
بی فرهنگ خودتی انگار یاسوجیا بد جور سوزوندنت اتفاقأ بیشتر این درگیریها از مهاجرینی هستن که ب این شهر اومدن
البل
Iran, Islamic Republic of
از گردشگران بخواه که به این شهر سفر نکنند
Iran, Islamic Republic of
۲۰ ساله که بزرگان فریاد می زنند به فرهن عمومی استان توجه کنید گوش شنوا و اراده ای برای توجه نیست
استاندارها هیچ برنامه ای برای آموزش عمونی ندارند
راه حل:
۴۰ صنف در استان هست در ادارات مختلف و یا در آموزشگاههای عمومی و خصوصی برنامه ریزی کنید و در طی دو سال صنف های مختلف جامعه را مهارت و آگاهی و سواد های مختلف را به آنها انتقال دهید
جناب استاندار بودجه بودجه بودجه باید باشد
از تهران بگیرید مثل اصفهانی ها قمی ها یزدی ها زرنگ باشید
Iran, Islamic Republic of
تاتار
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام من اهل شاهرود 4سال اینجا هستم مردم بویر احمد مردم مهمان نوازی خونگرمی میباشند
میثم
Iran, Islamic Republic of
چرا ازواقعیت فرار میکنید فقرفرهنگی دراین استان بیداد میکند وادبیات چاله میدانی براین دیار حاکم است وقتی افراد قلدری و دعوای خیابانی را یک حسن و ارزش میدارن تا روزقیامت بگویید این وجهه ی این استان نیست، وقتی همراه بیمار برای دریافت نوبت دکتر را زیرمشت و لگد می گیرن وقتی کارمند به ارباب رجوع فحاشی می کند وقتی مامور بلدنیست با راننده کمربند نبسته درست رفتارکند چطورمیخواهید نوجوان وجوان شما درخیابان نزاع راه نیاندازد.پس باواقعیت جامعه روبرو بشید فقرفرهنگی بیدادمیکند.
دکتر ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
استان کهگلویه و بویراحمد بی نظیر میباشد.مردمی مهمان نواز صادق و ساده زیست هستن ..هرز گاهی جوانان دهه ۷۰ با هم درگیر میشوند و متاسفانه این اتفاقات به پای استان و بزرگان نوشته میشود.من بومی استان نیستم و از استان تهران هستم چند سالی در شهرستان دهدشت سکونت دارم خدا شاهده که مردم این دیار بسیار قابل ستایش هستن مردمی عزیز و دوست داشتنی.
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان حساب دهدشت از یاسوج صوا کن
Iran, Islamic Republic of
دهدشت بله ولی یاسوج نع
Iran, Islamic Republic of
این استانی که میگویی کجاست تا ما هم به آنجا برویم ، عزیری که چشمت را بر واقعیات می بندی ، لطفا آدرس کهگیلویه و بویراحمد توصیف شده را برای ما هم بفرست
Iran, Islamic Republic of
دهدشت و یاسوج متفاوتند....حتی بویراحمدی های دهدشت
مذکور عادلخانی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه نمی شود انکار کرد که تعداد نزاع های خیابانی خیلی زیاد شده،حتی رانندگی در سطح شهر با سرعت بالا از این نزاع ها هم بیشتر نا امنی در دل شهروندان ایجاد می کند.فضای مجازی به نظر من به پلیس ودستگاه قضا بیشتر کمک می کند تا دستگیری سریع تر اتفاق بیفتد.هرچند ایراداتی هست ولی در رو کردن دست این جور افراد کمک کننده هست
Iran, Islamic Republic of
چرا همیشه دنبال پاک کردن صورت مسئله هستیم.
باید شهر رو عاری از این اراذل و اوباش کنن
Iran, Islamic Republic of
ایشالله که دیگه از ایجورصحنه هانبینیم
Iran, Islamic Republic of
درود برشما
مهدی
Romania
امان از دست موبایل بدستان
ابراهیم ابراهیمی زاده
Germany
متاسفانه جهل و نادانی از خود انسان،نمیخواد پیشرفت عقلی معرفتی داشته باشه بهترین دینم ک باشه ازش همچین انسانهایی بدردنخورمیاد بیرون
علی
Iran, Islamic Republic of
قربون شکل ماه شما مثل اینکه یادت رفته جنابعالی خودت این خبر نزاع دسته جمعی روگذاشته بودی ونوشتی وتوپیدی حالا داری دیگررسانه ها روسرزنش میکنی اول ازخبرگزاری خودت شروع کن
Iran, Islamic Republic of
کی به تو تریبون داده که استان روبدنام کنی برا منافع خودت بعدبیای اخباری که خودت نشرکردی روبزنی زیرش
Iran, Islamic Republic of
منم ساکن کهگلویه هستم ولی هیچ وقت دهدشت ویاسوج نمیرم چون افت فرهنگی دارن
منصور
Iran, Islamic Republic of
باید در راستای ارتقای فرهنگ عمومی تلاش نمود.
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
من ساکن این استان هستم . بارها به دوستا و آشنایان خود هشدار داده ام که به این استان سفر نکنند . مشکل بیکاری نیست بلکه فقر فرهنگی است .
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
من خودم شاهد بودم که عده ای جوان برای سرگرمی با مسافران در آبشار درگیر می‌شدند و هیچ کس هم به اونها تذکر نمی‌داد به همین علت تعدادی از خانواده های مسافر در ظهر و گرما آبشار را ترک کردند و عرق شرم بر پیشانی من ماند .
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم راست بود درگیری یک هفته پیش بود با سلاح گرم
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
واقعیت هست
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که قاطع برخورد نشه و تا زمانی که بی‌گناه محکوم و گناه کار آزاد میشه وضعیت به همین شکل پیش میره ‌، امیدوارم مسئولین با عدالت به این وضع شهر سروسامان دهند.
میثم
Iran, Islamic Republic of
حل شدن این مشکل در استان تنها یک راه دارد،فرهنگ سازی توام با برخورد قضایی جدی و تشدید حکم های دادگاهی.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
تازمانیکه اکثراهالی وکارمندان ومسئولان استان درمحل کاروباارباب رجوعی که لرزبان نیست به زبان لری صحبت میکنندوضعیت فرهنگی استان تغییرنمیکند.زبان ملی زبان فارسی است ولی اینهااهمیتی نمیدهند
گودرز
Iran, Islamic Republic of
هیچ بدنام نکردن همینجوریه مگه شما تو شهر زندگی نمی‌کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
وقتی فقرمادی باشه فقرفرهنگی همراهشه خاص منطقه وشهر خاصی هم نیست تهران هم ادمای علاف وازیاسوج بد تر هم داره توهمه شهرای ایران وجهان ازای دست ادما هست لطفا مراقب زبونتون باشین کسی که از دیگری بازبان بد صحبت میکنه خودش مثال بیفرهنگی مطلقه
Iran, Islamic Republic of
سلام
استان کهگیلویه با قدمتی چندین هزارساله وبلاد شاپور مردمی بسیار خونگرم واصیل دارد متاسفانه چون مرکز این استان یاسوج عمری کمتراز ۱۰۰سال دارد واقوامهای مختلفی از هر گوشه سرازیر شدن به این استان ویاسوح همیشه گروهی ازکاه کوه ساختن به خداهیچ جای کشورمردمی به مهمان نوازی وخونگرمی این مردم پیدا نمیشود
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
نویسنده این مقاله بجای تشکر از عوامل فیلمبردار و افشاگر مسببین نا امنی و سپردن آنها به قانون آنها را نادان قلمداد می کند (وقتی تلفن همراه از غلاف جهل و نادانی بیرون کشیده می شود ... ) مسئولین محترم قضایی و امنیتی مطمئن باشند که این فرد مستقیم یا غیر مستقیم در این نزاعها دخالت داشته و میخواهد با انتشار این اکاذیب هنجار شکنان را کمک نموده فراری دهد لذا یکی از سرنخهای اصلی برای دستگیری اراذل و اوباش شخص نویسنده این مقاله است ، حال مسئولین خود دانند که با او چگونه برخورد نمایند ، آبروی استان با شناسایی و افشای چهار تا شرور ازبین نمی رود بلکه با انجام آن شرارتها و دفاع اینچنینی از آنهاست که آبروی استان می رود
بی نام
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای با فرهنگ با ریختن آب قداست قادر نیستین چهره زیبایی بر زشتی های فراوان این استان جاهل و عقب.مونده.بکشین کافیه فقط ده دقدم در یکی از خیابان این استان راه برین تا فاجعه بی فرهنگی رو هم با گوشهای بستتون.بشنوین و هم با چشمان بستتون ببینین.....
Iran, Islamic Republic of
مردم استان اگر شعور و فرهنگ داشتن که به مقدسات کفر نمیگفتن ،تو خیابون راه برید ببینید مردم چطوری حرف میزنن ،قدمت شهر نشینی تو ن به پنجاه سال نمیرسه نوادگان باشعور و فرهنگ اریو برزن ،جز فحش ناموس چی بلدین که موقع عصبانیت فرهنگ غنیتون رو به نمایش بزارید
سید حسام‌الدین
Iran, Islamic Republic of
باسمه تعالی
آنچه در رسانه‌ها نشر پیدا کرده است نتیجه عملکرد ضعیف و ناحق در سال‌های اخیر نیز می‌باشد، فساد در این استان بیداد می‌کند و این مهم بر هیچ کس پوشیده نیست...وضعیت کنونی=عملکرد چندسال گذشته،،،وضعیت آینده=عملکرد کنونی
من منم
شما خودت داری به این موضوع اعتراف می‌کنی که نزاع دسته جمعی اتفاق می افتند ،(کافی است که نزاع دسته‌جمعی در یک منطقه رخ دهد، آن عده معدودی تلفن‌های همراه خود را از غلاف‌ جهل و نادانی بیرون می‌کشند، فیلم و تصویربرداری می‌کنند) 😢
عابد زاده
Iran, Islamic Republic of
پس آن همه اشغال و پسماندی که شهرداری یاسوج جلوی تامین اجتماعی ریخت چه شد ؟؟
ب
Iran, Islamic Republic of
افغانستان 2
به
Iran, Islamic Republic of
به خدا نه همه این استان ولی واقعا بی فرهنگ وا عقب مانده هستند خدا چه زندگی در این استان سخت ..
رضا
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه و بویراحمد به اندازه کافی فقر فرهنگی دارد نیازی نیست کسی در پی افشای آن برآید....
Iran, Islamic Republic of
آبرو استان بردند وحشی گری بگذارید کنار
مهدی
Iran, Islamic Republic of
وقتی صنعت و شغل تو استان نباشه نتیجش میشه نا امنی و درگیری ...
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
والله امنیت نداریم
Iran, Islamic Republic of
این استان فقط ظاهر قشنگی داره ولی در حقیقت مناسب برای زندگی نیست
آریا
Iran, Islamic Republic of
دولت خیلی ضعیف عمل کرده.دولت باید مقتدرانه این رو جمع کنه.
سنا
Iran, Islamic Republic of
فقر فرهنگی در کل کشور وجود دارد اما استان کهگیلویه و بویر احمد هیچ وقت. اگه غریبه ای در شهر و روستا. دعوایی بر پا کند و مردم بدانند غریبه هست حتما ازش محافظت میکنن ولی در خیلی از شهر های ایران همچین چیزی نیست .. در همه شهرهای ایران وقتی بفهمن چیزی با ارزشی همراهت هست و غریبه ای تبدیل به طعمه میشید ولی. در کهگیلویه و بویر احمد و. یاسوج وقتی احساس کنند غریبه هستی تازه مردم بهت نزدیکتر. میشن و به خونه هامون دعوت میشی و مورد احترام و محافظت قرار میگیری .. و مطمعن باشید لر و کرد دو قوم ایرانی هستند که صادق سالم و بعد از چند هزار سال اصالت خود را حفظ کرده اند و. از کتیبه های کهن میشه فهمید در لباسهای محلی و آداب و رسوم تغییر چندانی نداشته اند هرچند سعی بسیاری شده که اقوام ایرانی مخصوصا لر و کرد رو. حل کنند در بی فرهنگی .. تنها مشکل اقوام ایرانی اینه که یاد نگرفته اند از حقوق خود دفاع کنند و همیشه از معرکه بیرون مانده اند ولی مواقعی که باید از کشور دفاع میشد در صف اول بودند و افرادی که ادعای فرهنگ داشتند فقط سر سفره غنایم حاضر بودند و اقوام. و فرهنگ. واقعی ایران میشد پیشمرگ در دفاع .. از کشور
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1